Drome?Bourgogne?Auvergne? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Mart
, Datum:
07.06.2022 21:27
Voor het eerst met caravan en gezin (van peuter tot puber) naar Frankrijk. Wij zoeken ervaringen/tips voor gebied/camping.
Onze 'eisen'
- Vanaf Utrecht max 1000 km. Dan zit je in de Bourgogne, Auvergne of de noordelijke Drome.
- geen massacamping, overzichtelijk,
- aan een riviertje (of staan ze dan droog? ). Zwembad mag ook.
- uitstapjes in omgeving, denk aan dorpjes, leuke plaatsen, natuur. Niet te ver van camping.
Welk gebied is een aanrader, of lijken ze op elkaar? Wat zijn jullie ervaringen? Camping tips?
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
07.06.2022 22:25
Als het past binnen je Kilometers zou uk voor die inn de drome gaan. De. Zo'n schijnt er lekker de municipal ligt aan de drome dus daar kun je in natuur onder handbereik supermarkten op 2,5 km
Geplaatst door: Kimg
, Datum:
07.06.2022 23:15
Ardeche is dan ook een aanrader!
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
08.06.2022 06:57
@Ivo,
Welke in de Drome? Vraagsteller zoekt campings, geeft geen voorbeeld een jij zegt dat ze die in de Drome zouden moeten kiezen.
Ik snap je wel, maar Die in de Drome is iets anders dan 'die in de Drome.' 😉
Geplaatst door: Nika
, Datum:
08.06.2022 08:45
Ik zou ook zeker voor de Drôme gaan, qua temperatuur, prachtige omgeving.
Omgeving bij Die is idd prachtig en kan je vele uitstapjes met kids maken.
Wij stonden op camping Hirondelle met mooi zwembad waterspeeltuin. De rivier stroomt er wel behoorlijk, maar je hebt kleine inhammetjes waar je met kleine kinderen kan zwemmen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
08.06.2022 10:25
Hm, binnen 1000 km heb je nog wel meer opties, die allemaal aan jullie eisen voldoen. Vogezen, Ardennen, Loire, Normandië, eerste stuk Bretagne... Waarmee je aan de vraag komt: wat zoek je nu eigenlijk...
Geplaatst door: Marike
, Datum:
08.06.2022 10:42
De Drome en Ardèche zijn prachtig. Zelf vind ik het zuidelijk deel van de Ardèche mooier en ruiger dan het noordelijk deel, maar zuidelijk deel van de Ardèche is wel net iets meer dan 1000km van Utrecht.
Een aantal mooie overzichtelijke campings in de Drome:
Gervanne camping in Mirabel et Blancons
Les Tuilleres in Vercheny
Les Acasias in Vercheny
Le Glandasse in Die
Justin in Die
Noordelijk deel Ardèche:
Les Castelet in Saint Jean de Muzols
Ardèche camping in Privas
L’ardechois in Gluiras (super mooie camping, maar wel wat afgelegen, vonden wij zelf niet erg want de camping is geweldig en de natuur is mooi).
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
08.06.2022 11:00
Ik bedoel Die in de drome en dan de municipal, ik geloof dat deze camping de Justin heet
Geplaatst door: Marike
, Datum:
08.06.2022 11:18
Op ongeveer 800km afstand en heel gemakkelijk bereikbaar:
Domaine de Louveral in champagnat.