Fietsen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
06.06.2022 11:31
Is het te doen om in Bretagne te fietsen met een gewone fiets? En zo ja, iemand tips voor een mooi gebied? Niet al teveel klimwerk!
Tips voor andere delen van Frankrijk ook welkom!
Geplaatst door: Sailorwim 1
, Datum:
06.06.2022 11:58
Google is op Voie Verte.
Dit zijn autovrije fietspaden, vaak op voormalige spoorlijnen. En omdat een geladen goederen trein niet goed een helling opkan zijn het ook heerlijke fietspaden.
, Datum:
06.06.2022 13:34
Bedankt! Meteen al wat interessante info gevonden!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
06.06.2022 18:21
Mijn eerste vakantie op fiets met derailleur in Bretagne gedaan, ideaal om daarmee te leren omgaan. Veel flauwe, langere hellingen, af en tgoe een venijnig klimmetje. Met drie versnellingen zou ik het niet doen, zeven is denk ik al een opgave.
, Datum:
07.06.2022 10:30
@Peter, dat wordt dan waarschijnlijk alleen voor de boodschappen...
Geplaatst door: Diana
, Datum:
08.06.2022 11:06
Wij staan nou bij de Saone, Chateau l'eperviere en hier is het heerlijk fietsen via voie vert richting Chalon-sur-Saône of richting Tournus met gewone fiets prima te doen. Ook richting oost of west is goed te doen, kleine weggetjes. Je kunt vanuit Tournus ook richting de wijnvelden fietsen maar dat is wat meer op en af.
Geplaatst door: Diana
, Datum:
08.06.2022 15:30
Wij nemen altijd de fietsen mee, ook in de Ardeche hebben we gefietst, Voie Verte fietspaden.
In Bretagen ook op verschillende plekken gefiets. Gewoon doen! Veel plezier!
Ps, wij hebben gewone fietsen, geen elektrische...
, Datum:
08.06.2022 16:17
Bedankt voor je reactie Diana. Ze gaan sowieso mee en dan kijken we ter plekke hoe het gaat.