Camping gezocht: bezoekers leeftijd 30-50 / single kamperen / midden Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: JorinDvdd
, Datum:
05.06.2022 17:21
Hallo allemaal,
Ik heb plannen om deze zomer te kamperen in midden Frankrijk en ik ben op zoek naar een camping die een gevarieerde bezoekerssamenstelling heeft. Ik ben zelf 33 jaar oud en ga voor het eerst alleen kamperen. Ik zoek iets met een table d'hote en bar waar mensen voor de gezelligheid elkaar ontmoeten. En het lijkt me fijn als de camping niet wordt overspoeld door kinderen (dat er een balans zit tussen kids/volwassenen). Ik heb al gekeken naar een adult-only camping, maar daar lees ik vaak in de reacties dat het alleen 50+ bezoekers zijn, wat dan weer net niet aansluit bij mijn wens (en daarbij vind ik het ook helemaal niet erg als er wel wat kids rondlopen, gezellig juist, als het maar een beetje in verhouding is). Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een camping die daar precies tussenin zit en waar ook 'single reizigers' komen.
Kort gezegd is mijn vraag: Heeft iemand ervaring met een leuke, gezellige camping in midden/zuid Frankrijk (Loire/Centre/Dordogne), middelgroot, liefst met zwembad of aan een meer/rivier waar het merendeel van de bezoekers de leeftijd hebben tussen 25-50 jaar, plus leuke variëteit in de vorm van singles, stellen en gezinnen?
Ben benieuwd of iemand hier iets over kan delen. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
05.06.2022 18:26
Geplaatst door: Michel
, Datum:
05.06.2022 19:05
Denk dat je het meer in de activiteiten rondom het camperen moet zoeken.
Wandelen, fietsen, museum (kunst,cultuur,geschiedenis), ambachten.
Bedenk ook even tussen welke nationaliteiten je zou willen camperen.
Geplaatst door: JDvdd
, Datum:
06.06.2022 09:23
Dank beiden!
@Michel, ik vind vrijwel alle activiteiten leuk van fysieke inspanning tot ontdekken; wandelen, fietsen, stadjes/dorpjes bezoeken, musea/kerken, voorstellingen, keukens proberen etc. Vandaar ook mijn flexibiliteit in locaties. Mocht je iets weten hou ik me aanbevolen!
Geplaatst door: Michel
, Datum:
06.06.2022 11:39
Middeleeuwse feesten of streekproducten festival zijn aanraders.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
06.06.2022 15:28
Als je midden-Frankrijk zoekt kan je overwegen om naar het rivierengebied rond Millau te gaan (Dourbie en Tarn stromen daar bijvoorbeeld).
Daar zijn meerdere campings voor kanovaarders.
Naast gezinnen met kinderen, zijn daar ook de wat jongere stellen, en natuurlijk ook de sportieve alleengaanden onder ons.
Als je wat meer van fietsen houdt en de sfeer spreekt je aan, zou je ook de camping in Malauchene - aan de voet van de Mont Ventoux - eens kunnen bekijken.
En als je tenslotte wat meer van het bergbeklimmen bent, kom je natuurlijk rond Chamonix uit, bij de Mont Blanc.
In de zomer is daar prima te kamperen.
Maar dan zit je natuurlijk niet meer in midden-Frankrijk ...
Geplaatst door: JDvvD
, Datum:
08.06.2022 22:44
Bedankt voor de goede tips! Goed punt om inderdaad wat meer op activiteiten en streek specialiteiten/events te zoeken. Leuk :) ik ga verder op jacht!
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
09.06.2022 16:44
@Rob: Millau is meer Zuid- dan Midden-Frankrijk. Het ligt behoorlijk ver naar onderen in ieder geval 😉
Geplaatst door: mir1
, Datum:
10.06.2022 12:19
Misschien is camping Les Teuilleres in Sousceyrac-en-Quercy wat voor je.
Supermooie omgeving, een zwembad, leeftijden van alles wat, mooie camping met leuke eigenaren, af en toe table d'hote.
Wij hebben er genoten