Tips omgeving camping Le Coin Tranquille (Les Abrets en Dauphiné, Isère) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Els23
, Datum:
04.06.2022 12:09
Hoi!
In de zomer vertrekken wij naar camping Le Coin Tranquielle, we hebben eindelijk geboekt. Ik zag al een ouder draadje op het forum over deze camping + omgeving, maar ik ben benieuwd naar recentere ervaringen van mensen die hier zijn geweest. Wat voor leuks is er te beleven? Zijn er mooie/leuke dorpjes in de buurt? Het dorpje zelf lijkt niet zo spectaculair.
We hebben twee kleine meiden van dan 5 maand en bijna 3. We zijn er niet vies van om iets te ondernemen maar zullen natuurlijk ook gewoon lekker bij de camping en het zwembad te vinden zijn. Hopen dat het weer goed zal zijn....
Zag dat veel bezienswaardigheden toch al snel een klein uurtje of langer rijden zijn! Iemand nog andere tips?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
04.06.2022 19:51
Tja, die camping heet niet voor niets 'De Rustige Hoek', dat had een waarschuwing kunnen zijn:-)
Enigszins in de buurt heb je het Lac de Paladru met zwemwater van 25 graden...
Geplaatst door: Pim
, Datum:
05.06.2022 10:37
Eerder op deze camping geweest en destijds mening geschreven (jaar weet ik even niet meer). We vonden het een goed verzorgde camping en ja de omgeving is rustig. De receptie was destijds heel vriendelijk en behulpzaam en sprak goed engels. Zal nog steeds wel zo zijn. Vraag hen om tips, zij kennen de omgeving als beste. En ga gewoon genieten met je gezin.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
05.06.2022 11:56
Leuke camping, goede keus met kinderen van die leeftijd.
Wel wat veel Nederlanders.
In de buurt zijn er twee grotere meren:
Ten eerste Lac de Paladru, leuk zwemstrandje aan de zuidzijde van het meer. Ook veel lokale mensen en soms schoolklassen.
Ten tweede heb je ook nog Lac d'Aiguebelette, met een leuk strandje in het noordwesten, na de afslag van de snelweg.
Die strandjes en het feit dat er veel lokalen komen, geeft al een indicatie dat het vrij veilig is. Het tweede strandje dat ik noemde heeft weliswaar betaalde toegang, maar is heel leuk.
Geplaatst door: ® Els23
, Datum:
11.06.2022 12:41
Bedankt voor de tips! Fijn!
Wellicht nog iemand meer?
Geplaatst door: Aafke
, Datum:
13.06.2022 21:32
Wij hebben hier een leuke vakantie gehad! Het is al wel weer een paar jaar geleden (2016 geloof ik..). We hadden toen een kleintje van 3 jaar.
Camping is mooi overzichtelijk, heel netjes, we keken uit over de velden richting de bergen.
We liepen ook wel eens een rondje om de camping, mooie vergezichten
Heel veel mooie idyllische dorpjes zijn er niet zozeer in de directe omgeving.
Uitje die ik nog weet;
- cirque de saint-meme. Prachtige natuur met waterval, beekje. Leuk om te picknicken met de kids, ze kunnen daar leuk spelen.
- dierentuin 'domaine des Fauves'. Dat is vlakbij de camping (net buiten het dorp). Het is geen grote dierentuin maar we hebben er een verrassend leuke middag gehad! Ideaal met de kleintjes.
- weet niet meer waar het ligt maar een klein park met allemaal miniatuur treintjes (zoontje is gek op (stoom)treinen). Maar daar moet je maar net van houden en is wel een stukje rijden, dit hebben we gecombineerd met Pont en Royans
- lac d'aiguebelette, vonden we vrij druk en klein stukje gras/strand. In de buurt van de camping is nog een leuk meertje (niet paladru) maar dat was ook heel leuk. Wat ruimer qua strand e.d.
Bij de receptie is veel info over de omgeving te vinden en zijn ze heel behulpzaam!
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
13.06.2022 22:18
Inderdaad veel ligt op een uurtje rijden. Maar, met kleine kindjes is dat misschien helemaal niet erg. Rijden, slapende kindjes , picknick plekjes zoeken.
Wij kregen toenertijd een geweldige infomap via de receptie.
Een mooie ( berg) rit is naar Charmant Som.
De meren zijn leuk. Misschien Annecy of Chambéry.
Er ( was) is een grote markt in Pont de Beauvoisin. Ook een hele grote hypermarche!
Fijne vakantie!
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
13.06.2022 22:24
Inderdaad veel ligt op een uurtje rijden. Maar, met kleine kindjes is dat misschien helemaal niet erg. Rijden, slapende kindjes , picknick plekjes zoeken.
Wij kregen toenertijd een geweldige infomap via de receptie.
Een mooie ( berg) rit is naar Charmant Som.
De meren zijn leuk. Misschien Annecy of Chambéry.
Er ( was) is een grote markt in Pont de Beauvoisin. Ook een hele grote hypermarche!
Fijne vakantie!