Aarzeling (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marian
, Datum:
03.06.2022 23:02
Goedenavond,
Wij vertrekken zondag voor onze vakantie naar Frankrijk. Onze eerste stop zal zijn in Bulgneville we rijden met een caravan. Maar als ik kijk naar de weersverwachting is die voor zondag echt slecht. Is het verstandiger om maandag vertrekken of zal t zo'n vaart niet lopen?
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
04.06.2022 08:07
ik zou er met een caravan niet zo veel moeite mee hebben als het gaat om een overnachting en daarnaast "loopt het vaak wel los"
Fijne vakantie!
Geplaatst door: Sailorwim 1
, Datum:
04.06.2022 08:12
Zondag door Parijs is natuurlijk een rustige dag daarvoor. Dus ik ging op pad, maar in het achterhoofd zit een doorreis camping bij Doornik voor als het toch tegenvalt. En dan Maandag weer verder.
Beter safe dan sorry.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
04.06.2022 08:21
Het komt zelden voor dat het de gehele dag regent.
Ik zou lekker zondag vertrekken en je ziet wel wat het weer is in Bulgneville. Vaak valt het uiteindelijk allemaal wel mee. Fijne reis en vakantie!
Geplaatst door: scg
, Datum:
04.06.2022 10:05
Ik zou gewoon gaan. De weersverwachting is idd. niet geweldig voor zondag, maar niet dusdanig dat je met de caravan niet kunt rijden. Het is zondag, dus weinig vrachtverkeer. Dat rijdt prettig.
Geplaatst door: Michel
, Datum:
04.06.2022 10:38
Alleen noodweer zou ik vermijden.
Ooit een keer vertrokken i.v.m. weer en bleek de voorspelling er een halve dag naast te zitten (noodweer A7 onder Lyon onderweg).
Zondag lijkt mij een prettigere dag om te rijden dan maandag.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
04.06.2022 11:21
Wij gaan ook morgen rijden naar Frankrijk. Ook wij kijken uiteraard naar de weersvoorspellingen. Wat wij zin is dat er morgen een buienfront vanuit Spanje naar het Noorden drijft. Als ik naar de uursvoorspellingen kijk van de plaatsen die wij passeren zie ik het volgende:
Morgenochtend is er in Nederland niets aan de hand. Als wij zo rond het middaguur door Belgie rijden gaat het front over ons heen, dus daar kans op slecht weer. We zien wel hoe slecht het wordt, anders wordt het een uurtje of zo wachten op een parkeerplaats o.i.d. tot de bui over is. Daarna knapt het weer op, en blijft het verder droog.
Dus wij vertrekken gewoon, wel iets eerder dan gepland.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
04.06.2022 12:08
Begrijp ik het goed dat jullie niet rijden met vies weer? In de auto heb je daar toch weinig last van?
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
04.06.2022 14:55
Kijk even op www.meteofrance.com
Zondag en maandag even regenachtig/slecht weer in noord-frankrijk (en het overgrote deel van frankrijk), aldus de voorspellingen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
04.06.2022 19:45
Hm, afgaand op de gewone weerkaart van Meteo France zag ik het ook zo somber niet in, maar die club heeft wel degelijk oranje weeralarm in ieder geval tot en met morgenmiddag afgegeven vanwege regenbuien lokaal tot 60 mm en forse windstoten. Je moet zelf kiezen, maar zeker met caravan zou ik zo mjjn aarzelingen hebben. Zie https://vigilance.meteofrance.fr/fr
Geplaatst door: Bert
, Datum:
04.06.2022 20:11
Vreemd, ik zie code orranjeje tot 6 uur s morgens in de vogezen.Daarna geel. Ik zit in de Dordogen en vanavond en vannacht is er ook code oranje, maar voorlopig schijnt de zon en hoor je in de verte een onweersklap.
Geplaatst door: Marian
, Datum:
04.06.2022 22:23
@peter dat is ook hetgeen waardoor wij aarzelen. Regen is natuurlijk geen probleem maar ik zie code oranje staan met flinke windstoten, onweer,hagel en heel veel regen.... we hebben besloten om morgenvroeg buienradar/meteo france te bekijken hoe t eruit ziet in het gebied dat we doorkruisen en aan de hand daarvan besluiten wat we doen. Maandag is 2de pinksterdag dus ik begrijp dat ook dan geen/ weinig vrachtverkeer op de weg zit