Avignon (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
03.06.2022 19:41
Vanmiddag een wandeling door Avignon gemaakt. Vanaf Camping du Pont d'Avignon in Avignon kan je 500 meter verderop met een pontje oversteken naar de historische stad Avignon. Alleen tussen de middag vaart de pont niet. Dus dan met de auto. In een ondergrondse parkeergarage die erg krap was, viel het niet mee de auto te parkeren. Uiteindelijk maar ergens neergezet waar het officieel niet mocht. We hebben foto's in de stad gemaakt. Deze zijn te bekijken in dit album:
https://photos.app.goo.gl/b5aLKM7sGe2ZbXZu7
Geplaatst door: Marike
, Datum:
03.06.2022 20:30
Mooie foto’s van een prachtige stad!
Wij zijn er twee keer geweest. 1 keer geparkeerd bij Parking Island Relay Piot. Dit is (tenminste een aantal jaar geleden) een gratis parkeerplaats met een gratis shuttle bus naar het centrum. Je zou evt ook kunnen lopen naar het centrum (1.5 km). Grote parkeerplek, niet geheel verhard, maar je kunt er wel ruim parkeren. Daarnaast ook een keer net buiten de stadsmuur geparkeerd, bijna in het centrum, ook daar prima parkeerplekken en niet duur (volgens mij hebben we nog geen 4 euro toen betaald voor de gehele dag).
Ik hoorde ook weleens dat men de auto bij camping Bagatelle in de buurt gratis neer hebben gezet en vanuit daar naar Avignon zijn gewandeld.
Geplaatst door: Marjel
, Datum:
03.06.2022 23:21
Mooie stad, dit jaar staat Avignon weer in de planning.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
04.06.2022 00:22
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
04.06.2022 08:05
Die paarkeerplaats is erg herkenbaar (onder het plein) gaan we ook niet meer doen ;)
Mooie stad inderdaad en mooie fotos!
Geplaatst door: Michel
, Datum:
04.06.2022 08:32
Mooie foto's. Een jaar of tien geleden op camping Bagetelle gestaan. Prachtige stad en omgeving. 's Avonds langs de Rhone struinen met uitzicht op verlicht pauselijk paleis. Dagtochtjes naar Mt. Ventoux en Pont du Gard.
Camping was ook prima, oud maar net sanitair en een goed restaurant met kleine super.
Provence is mijn favoriete streek in Frankrijk.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
04.06.2022 09:02
Ook een hele mooie stad in de Provence is Aix en Provence! Echt een prachtige stad met heel veel sfeer!
Geplaatst door: frank
, Datum:
04.06.2022 09:13
Inderdaad lijkt het wel of parkeergarages in Frankijk (Belgie trouwens ook) nog krapper zijn als in Nederland. Met een beetje forse auto heb je een probleem is mij al een paar keer overkomen. Ik zoek tegenwoordig dan ook vaak even op google maps naar parkeerplaatsen en niet naar parkeergarages.
Bij Avignon kun je wat dat betreft op diverse plekken tussen de stadsmuur en de Rhone terecht.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
04.06.2022 13:25
En Aix is natuurlijk de stad van schilder Paul Cézanne, al moest de directeur van het plaatselijke museum in zijn tijd (2e helft 19e eeuw) niets van dat gekladder hebben. Als je er toch bent, bezoek dan ook de Mont-Sainte-Victoire, die Cézanne zo graag schilderde
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
05.06.2022 07:36
Tip voor parkeren Avignon is Ile Piot. Groot parkeerterrein in de open lucht. Op 5 min lopen vanaf centrum
Geplaatst door: Michel
, Datum:
05.06.2022 15:49
@Peter, heerlijk inlezen over omgeving die je gaat bezoeken.