70 euro borg betalen voor je kampeerplek. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Bert
, Datum:
02.06.2022 20:01
Wij kamperen al heel wat jaren en hebben velen campings bezocht, maar vandaag kwamen we wat nieuws tegen.
Bij de campeole camping Le Vivier in Biscarrosse vroegen ze 70 euro borg voor de kampeerplaats en als na afloop de plek goeggekeurd zou worden en alles netjes was zouden we de borg terugkrijgen.
De beheerder zei dat alle oceaancampings dat deden. Camping Plage Sud en Navarrosse (beide ook campeole camping) doen dat ook, maar andere campings niet
Voor ons een reden om te vertrekken naar een andere camping. We staan nu op een anderecamping en de eigenaar moet hard lachen om het verhaal.
Geplaatst door: Michel
, Datum:
02.06.2022 20:05
Zelfde categorie als waar je je identiteitsbewijs moet inleveren.
Dikke boycot!
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
02.06.2022 20:27
Ik vind dit wel heel ver gaan. Als je 's morgens om 7 uur wilt vertrekken, dan is er zeker nog niemand beschikbaar om je plaats te controleren. Mogelijk verwachten ze op deze campings dat mensen dan maar vertrekken zonder hun borg terug te vragen.
Een zeer ongewenste ontwikkeling; ik kan het haast niet geloven!
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
02.06.2022 20:36
Als je vroeg wilt vertrekken kan de camping het bedrag toch op je rekening storten?
Op sommige campings zal zo'n borg nodig zijn om te zorgen dat mensen hun campingplaats netjes achterlaten. Zonder gaten in het gras. Vieze plekken van afvalwater, of verbrande plekken van een barbecue of pan.
, Datum:
02.06.2022 20:44
Misschien een reden is dat op die oceaancampings veel jongeren komen die troep achter laten en dat ze zo een stok achter de deur hebben.
, Datum:
02.06.2022 20:48
S@ndra, ik denk dat weinig mensen er voor zullen voelen dat de camping bepaalt of de plek wel of niet netjes is achtergelaten. Als je met een tent 3 weken op gras staat, dan is de kans groot dat het gras daar onder heeft geleden. Ben je dan Euro 70.- kwijt? Er is altijd enige aantasting van de kampeerplaats, dat is normaal. Dat de camping kosten heeft aan het onderhoud van de plaatsen is ook normaal en dient al in de prijs verwerkt te zijn. Wij bezoeken veel campings, maar dit ben ik nog niet tegengekomen. Wat is de volgende truc om mensen meer geld uit de zak te kloppen. Moet je ook borg gaan betalen voor het gebruik van het toilet en gaan ze daarna controleren of je het wel netjes hebt achtergelaten?
Geplaatst door: Michel
, Datum:
02.06.2022 20:54
@Johan
Goed punt, de subjectiviteit van degene die dit beoordeeld.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
03.06.2022 07:04
@Johan,
Natuurlijk kan het gras wat beschadigen enzo. Als je extra onderhoud voor zeer grote beschadigingen in het strageld doorrekent betaalt iedereen dat aan mee. Werk je met borg dan betaalt alleen degene die het opzettelijk of onachtzaam doet. Het heeft dan ook vooral een preventieve functie en maakt mensen bewuster.
Net als met electra. Ik betaal met mijn vouwwagen met koelkast, waterkoker en koffiezetapparaat net zo veel als een caravan met airco en boiler of een camper waar ook nog een vriezer inzit en een douche.
In Denemarken krijg je per plaats een meter voor je daadwerkelijke gebruik. Ook dat maakt de mensen bewuster met hun gebruik.
, Datum:
03.06.2022 08:52
Voor degene die het niet kunnen geloven. Het staat in de algemene voorwaarden. Ze noemen het schoonmaakkosten.
CAUTION MÉNAGE :
Campeurs : 70€
Dus goed stofzuigen en harken voor je weg gaat. De putjes van je tentharingen dichten.
, Datum:
03.06.2022 10:46
Ik zie dat deze algemene voorwaarden voor 8 Campéole campings gelden en 5 campings van MS-Vacances. Ik ben benieuwd of deze campings inderdaad ook de borg van Euro 70.- vragen.
, Datum:
03.06.2022 10:52
S@ndra, er zijn zoveel zaken waar ik geen gebruik van maak of heel weinig, maar wel voor betaal. Kijk naar allerlei gemeentelijke- en overheidsvoorzieningen, wegenbelasting, medische zorg, medicijnen, enz, enz. Zouden we alles alleen maar moeten betalen naar verbruik?
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
03.06.2022 13:00
Weer een aantal campings waar ikk niet naar toe hoef.
Ik moet toegeven een pan op gras gebeurt me wel eens. Maar de plek wordt door ons altijd grondig ontdaan van propjes enzo. We lopen ff alles langs. Geldt op deze campings ook dat als mijn tent vies wordt door de plek(modder, rotting doordat er voor ons 3 weken iemand gestaan heeft oid) geld betaalt voor het schoonmaken van mijn spullen?
Geplaatst door: Denniz
, Datum:
03.06.2022 17:57
Paniek om niets.
Als je gewoon je plaats normaal, dus gebruikt achterlaat is er niets aan de hand.
Er zijn echter mensen die:
- chemisch toilet ledigen op de plaats voor het weggaan.
- de bbq omkeren
- serieuze gaten graven
- tentjes laten staan
- wheelies maken, dus sporen
- gebruikte condooms en ander afval laten slingeren.
- je wilt het niet weten
Name it.
Denk je hier nou bij te horen en je maakt je zorgen: boycot.
Denk je hier niet bij te horen: geen zorgen.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
03.06.2022 19:25
Uit principe: boycot! Zo ook bij de campings waar men eist je staatsdocument af te staan.
Heeft niks te maken met wel of niet netjes achter laten. Bij een huisje of stacaravan kan ik mij nog iets voorstellen i.v.m. veroorzaakte schade. Hoewel ook daarvan in de praktijk ook erg weinig terecht komt. Het is overbodige rompslomp en zeer waarschijnlijk geldklopperij. In de regel laat zeker 90% de plek fatsoenlijk achter, die overige 10% is allang in de reguliere prijs doorberekend, zeker in het hoogseizoen. Dit zijn ondernemers die elke vorm van risico willen uitsluiten, dan moet je volgens mij geen ondernemer worden.
Geplaatst door: Dennis
, Datum:
03.06.2022 21:11
Ga jij lekker boycotten.
Ik sta overigens echt mijn papieren niet af.
Maar goed, als je principes hebt, dan mag je meer gaan boycotten, wellicht doe je dat al.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
05.06.2022 12:13
Och, ik ken een camping in Bagnols sur Seze die in zijn voorwaarden had staan dat de overnachtingsprijs meer werd als je plastic grondzeil gebruikte. En die camping werd gerund door Nederlanders.
Ondanks het begrip dat ik kon opbrengen voor de maatregel, bestaat hier ook de kans op een welles/nietes spelletje.
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
05.06.2022 14:33
Zou het mogelijk te maken kunnen hebben met (zware) campers ?
Kan me voorstellen dat gras soms behoorlijk te lijden kan hebben van (in)parkeer manouvres .....
Hebben vd week gezien, dat het level-systeem van een robuuste Hymer, flinke gaten in de grond
veroorzaakte
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
06.06.2022 07:24
´t is een beetje dubbel: als je een huisje huurt moet je soms ook borg betalen. Alleen dan kan er heel wat meer kapot gaan dan bij een stukje gras. En daarbij doet een goede verhuurder meestal niet heel moeilijk. Hangt denk ik ook af van hoe de klant zich opstelt. Laatst een huisje gehuurd in Spanje en een glas gebroken. Verder hadden wij dit uiteraard perfect achtergelaten. Bij uitcheck (daar geen borg) stond ik al klaar met 3 euro om het glas te vergoeden. Was helemaal niet nodig vonden ze (vroegen meer door of er niemand gewond was geraakt), maar wel fijn dat we het netjes gemeld hadden want dan konden ze het vervangen etc. Maar we dwalen af. Ik denk dat campings die borg vragen in het verleden slechte ervaringen hebben, bijvoorbeeld met groepen jongeren. Het blijft giswerk. Even los wat je er verder van vindt: het is denk ik wel heel belangrijk dat duidelijk is wat het gewenste niveau is van "opleveren".
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
06.06.2022 20:54
@Dennis. Wat reageer jij onaardig op slimpie, zeg. Hij mag toch wel een mening daarover hebben en zo'n camping boycotten? Om hem daarom gelijk te labelen met de opmerking "dan zal je wel meer dingen boycotten".
Geplaatst door: ® cato
, Datum:
06.06.2022 22:08
Doortrekken je hebt gelijk mbt campers Die rijden de grasmat vaak stuk. Logisch dat ze daarvoor laten betalen!