Wel of geen stop (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Ris
, Datum:
31.05.2022 16:32
Hoi allemaal,
Wij gaan dit jaar voor het eerst op vakantie naar Frankrijk. Erg veel zin in! Nu is het ongeveer 900 km rijden en de route gaat over Antwerpen en Parijs. Aangezien wij een dochter van 6 hebben twijfelen we of we wel of geen extra overnachting moeten plannen. Wat is jullie ervaring? In 1x rijden of in 2x met een overnachting ergens?
Geplaatst door: Thomas
, Datum:
31.05.2022 16:46
Dit hangt echt compleet van je wensen en situatie af. Rij je met of zonder aanhanger? Op welke dag? Overdag of ‘s nachts? Is er 1 chauffeur of kan je afwisselen?
Wij rijden zelf met alleen auto en vinden 1000 of meer km op een dag prima te behappen. Maar er zijn er ook die vinden 500 km al te ver. Kortom: ik denk niet dat er echt een eensluidend antwoord op je vraag bestaat…
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
31.05.2022 17:29
Ook niet onbelangrijk: kan je dochter goed tegen lange autoritten of wordt ze na een paar uur stikchagrijnig?
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
31.05.2022 18:07
.ik zou zelf kiezen voor een stop omdat je dat zeker haalt, zonder stop moet je maar afwachten. Met stop maak je er lekker een vakantiedag van en kun je onderweg relaxed picknicken.
Geplaatst door: ® Jan-Willemm
, Datum:
31.05.2022 18:50
Het hangt er ook wel vanaf wat je vakantieverblijf is. Wij hebben b.v. na een dag rijden geen zin om dan nog een tent op te zetten en alles te instaleren. Kom ik bij aankomst in een huur accommodatie in dan wordt het een ander verhaal. Maar wij vinden het gewoon veel prettiger om een overnachting te plannen. We rijden de eerste dag het grootste stuk. en de volgende dag uitgerust het laatste stuk. Dak kan je lekker op je gemak de tenten opzetten. De vakantie begint voor ons als we thuis wegrijden. Dus ook de reis moet relaxed zijn. Een overnachting is dan wel een must.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
01.06.2022 18:04
Dat ligt ook aan je dochter uiteraard. Dat je de vraag stelt is dat omdat ze bij een afstand van 100 km al vraagt na 10 "zijn er er al?"
Bij ons vermaken ze zich prima op de achterbank. Iets te misschien, we hebben er twee die ook nooit uit de auto wilden voor een plas of benen strekken die konden eindeloos films kijken...
900 km zonder aanhanger, en zonder dat je zelf een kampeermiddel moet opzetten is prima te doen zou ik zeggen. Maar ligt ook aan je reisdag.
Misschien kun je op voorhand op zoek naar een heel leuk hotel of bed en breakfast in of een mooie stad, of gewoon mooi gelegen met lekker zwembad, dan is dat een mooie onderbreking na 600-700 km.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
01.06.2022 19:10
Wat ook meespeelt in combinatie met wel of niet aanhanger en wel of niet relaxed is hoe laat je wilt vertrekken. Wij deden zonder aanhanger over 1.000 km incl stops zo'n 11 uur. Slechts één keer tanken onderweg en de rest van de stops was dan sanitair en wat eten/drinken. Bij vertrek om 06.00 uur betekent dan aankomen om 17.00 uur. We zijn ook wel eens om 04.00 weggereden, alles zat mee en kwamen al om 14.00 uur aan...
Geplaatst door: Michel
, Datum:
01.06.2022 20:16
Ik zou nu 500km rijden en nog iets van de dag hebben. De dag erna op bestemming kom je ook ontspannen en op tijd aan om nog even te genieten van de dag.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
01.06.2022 21:40
Wij rijden met caravan en 900km is te doen, alleen met het idee dat we het e.e.a. moeten opzetten, we niet dat gehaast/ gejaag willen hebben en we het ook fijn en leuk vinden om te overnachten kiezen wij er zelf voor om te overnachten. We hebben voor onszelf gezegd dat op het moment we 900km of meer moeten wij ervoor kiezen om te overnachten. Zowel heen als terug.
Geplaatst door: svdl
, Datum:
02.06.2022 09:30
Wij rijden meestal eerste dag 700-800 km.
Op de terug weg rijden we wel eens wat langer. Voordeel is dat je op terug weg je eigen bed in kan stappen en niks op hoeft te zetten.
Maar wat iemand anders ook zei ligt het er aan hoe rijden jullie. Met aanhangwagen/vouwagen/caravan of met niks. En als je wil overnachten wil je dan in een hotel of moet je nog een tent opzetten. En wat vind jullie dochter van autorijden.
Onze kinderen vonden mijn ouders wat anderhalf uur rijden is altijd heeeeel ver maar als we naar Frankrijk gingen nooit problemen.
Als je bijv een caravan hebt kan je ook campings op de route noteren en kijken hoever je komt. Gaat het goed rij je 900 km niet dan stop je onderweg en meld je bij je geboekte camping dat het een dag later gaat worden
Geplaatst door: thadude
, Datum:
02.06.2022 21:58
wij kamperen met een caravan en hebben ook dochters in die leeftijd. ik vind zelf ~500km per dag wel het maximum met een caravan al zal dat voor iedereen anders zijn. het is ten slotte vakantie.. het is ook wel prettig om op een overnachtingscamping nog even in het zwembad te duiken of even uit te rusten en even rond te kijken.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
02.06.2022 23:30
Wij rijden ook met een caravan. Tegenwoordig gaan we meestal ‘s avonds na het eten weg en rijden tot de laatste parking achter Maastricht. Dat is een dikke 4 uren rijden voor ons. Hier slapen we en dan zitten we de volgende ochtend om een uur of 7 (na de koffie) weer op de weg. De 2e dag rijden we meestal zo’n 700 km. en zijn we rond een uur of 3, 4 ‘s middags op een overnachtingscamping. Pootjes en luifel uitdraaien en klaar is kees. Op het oog een beetje waterpas 😉 want koken doen we toch niet als we onderweg zijn. Als we maar een beetje recht liggen 😀
Dan is het de laatste dag nog maar een paar honderd km. en kunnen we rustig aan doen. Op deze manier vinden we het super relaxt reizen. We zijn btw met z’n tweeën en mijn man rijdt. Ik ben meer van de muziek, de catering en als het een beetje spannender wordt qua route, van de Google maps. Nog ruim 6 weken en dan mogen we weer. Nu eerst met Pinksteren lekker kamperen (met de hele familie) in onze eigen mooie provincie.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
04.06.2022 08:11
Dat is voor iedereen verschillend..Onze kinderen weten niet beter en gingen vanaf baby zijnde al mee naar zuid frankrijk. Het is bij ons in de auto meteen altijd een feestje en ook alles mag dan van mij (worst om 07.00 ochtends prima!, Chips om 11.00? prima!) Wij rijden met vouwwagen de eerste dag zo`n 1000 klm en overnachten altijd bij een B&B Hotel, heerlijk meteen met de beentjes hoog zonder "opzet gedoe" Twee dag rijden we door naar plaats van bestemming, dat is dan vaak nog 4 uur rijden of iets langer als we naar Spanje gaan.
Ik zou het dus gewoon doen en maak vanaf het moment dat je de deur dicht thuis, er 1 groot feest van in de auto (cadeautjes meenemen en om het uur een cadeautje geven bv)
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
04.06.2022 11:06
Houd rekening met werkzaamheden op de Antwerpse Ring met afgesloten rijbanen.
Vanochtend om 10:30uur stond het al weer vast ri. zuiden.
Het kan met de Pinkster te maken hebben maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
30.06.2022 06:10
We hebben ervaring met het rijden in 1 ruk van 1200km en dat doen we gewoon niet meer. Een tussenstop red je meestal gemakkelijk, of t moet heel gek gaan. En wat doe je jezelf aan om kompleet verrot aan te komen?
Een leuke chambre d'hôtes of hotelletje is ook deel van je vakantie herinneringen. Lekker genieten en zoek ontspanning. Het is allemaal al zo over de top.
Geplaatst door: Jan-Willem
, Datum:
30.06.2022 10:56
Onze rijafstand is ruim 1100 kilmeter en we rijden met een bagagewagen achter de auto. In één keer deze afstand rijden kan ik zelf wel hebben maar om dan bij aankomst de tenten nog op te zetten en alles een beetje inrichten daar hebben wij geen zijn in. Als je vakantieverblijf een mobilhome oid is dan is het weer een ander verhaal. Dan zou ik een afstand van 900 km wel in één keer doen denk ik. Wij plannen een overnachting op c.a. 800 kilmeter rijden. Er is daar een zwembad. 's avonds ergens eten en de stad wat bekijken en 's morgens weer fris verder voor de laatste 350 kilometer. Onze reisdagen zijn altijd maandag en dinsdag en dat is tot nu toe vrijwel zonder files geweest. de terugreis doen we wel in één keer.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
30.06.2022 13:02
Voor ons was 700 km met caravan mooi. Vroeg in de ochtend weg en dan tijd op de camping om een en ander neer te zetten en rustig te gaan eten. We wonen in Noord/Noord-Holland en helaas niet in Maastricht.. Zekerheden zijn er nooit tijdens de reis.. Het weer kan heel slecht zijn (stortregen/hagel/mist) er kan verderop een lange rij wachtende auto staan omdat er vooraan een (ernstig) ongeluk is gebeurd (ooit wel eens gezien wat er ligt wanneer een caravan uit elkaar op de snelweg ligt) en mogelijk wordt er aan de weg gewerkt en wordt je via allerlei dorpjes omgeleid. Antwerpen is niet altijd plezierig om door de rijden en bij Parijs zijn ook vaak van opstoppingen.; Natuurlijk wil je daarna wel een keertje even rusten en wat lopen met je dochter. In elk geval fijne vakantie .