Slowcooker (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
31.05.2022 06:17
Beste mensen,
Vanwege mijn nieuwe baan in ploegendienst, heb ik een slowcooker aangeschaft. Smorgens gooi ik alle ingrediënten er in, bijvoorbeeld een linzen stoofpot, knop aan en savonds heeft iedereen een prak. Maar dat ding heeft meerdere functies zoals snelkookpan, bakken en braden, stomen en rijst koken, havermout koken, enz.
Ik neem m mee naar Frankrijk! Ik heb nog een party grill voor een stukje vlees of een eitje bakken, maar t scheelt pannen, gezeur met een gastank en ruimte, want ons fornuis en bom kunnen thuis blijven!! Bovendien heb ik gemerkt, zit er zoveel gemak aan dat ik nauwelijks werk heb met koken, want immers; ik heb ook vakantie!!
Heb ik jullie geïnspireerd?
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
31.05.2022 06:59
Mij niet!
Ik vind koken op de camping juist leuk. Gewoon wat ik altijd al kook. Maaltijden die iets meer werk zijn maar ook snelle maaltijden. Met twee gaspitten, één barbecue, een waterkoker en mijn bed (om dingen warm te houden) kook ik de lekkerste dingen. Houden we voorlopig zo.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
31.05.2022 08:09
Mij niet, wij redden ons prima met de kleine Cadac, de BBQ, de gaspitjes in de caravan en uit eten gaan. Maar ik vind jouw topic/post over de slow cooker wel heel leuk!
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
31.05.2022 08:48
Ik heb ook een slowcooker. De van mij is simpel en kan alleen “slowwcooken” en warmhouden. Wel lekker voor stoofpotten, soepen, pastasaus. Ik had ook al geopperd dat ding mee te nemen maar mijn man vond dat geen goed idee.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
31.05.2022 08:54
Vroeger hadden ze een hooikist daarvoor. Tegenwoordig heb je hooitassen. Het voordeel is dat je daar geen stroom voor nodig hebt.
, Datum:
31.05.2022 09:51
@Bert
Die hooikist heb ik ook staan, ook gebruikt, maar ik vind t zelf minder handig. En die hooizak, is een goed idee, maar roerbakken kan ik daar niet in, wel in die slowcooker. Maar ik weet dat er idd types zijn die al die functies niet hebben.
Ik snap ook echt wel alle tegen argumenten, maar goed, wij gaan niet geheel gasloos, die partygrill vult dat dan in. Nja, ik ga het gewoon ns proberen. En ik dacht ook; hoe minder gas, hoe beter voor milieu, oorlog en veiligheid.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
31.05.2022 10:00
Wij stonden vaak op campings waar je alleen gas of electra mocht bbqen.
Wij hadden daarvoor een cadac Carry chef aangeschaft. Maar vond t geen succes, wat een groot ding, en de bakplaten heel moeilijk schoon te krijgen, als je even wou wisselen van plaat, is superonhandig, de vlam kon je bijna niet zien, als t iets waaide. De deksel is mega.
Kortom; verkocht en nu zeer blij met onze zeer compact kooktoestel. Alleen een koffertje mee, aan te sluiten op je gasfles van caravan, en wil je bbq en, dan ff een bakplaatje erop leggen. Wil niet meer anders, en scheelt ook een hoop ruimte.
https://www.obelink.nl/cadac-2-cook-pro-deluxe-kooktoestel.html
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
31.05.2022 11:45
Ik kook alles op 2 kofferbranders, van die dingen van de action, wel een campingwaterkokeertje erbij. Werkt prima voor mij, zo heel uitgebreid hoeft voor ons niet.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
31.05.2022 13:42
Iemand die 's morgens eten in een pan "gooit" en 's avonds iedereen een "prak" geeft, kan mij niet inspireren.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
31.05.2022 15:43
koken op de camping is een onderdeel van de vakantie. Wijntje erbij... stukje overgebleven brood... olijven...
Wij hebben een kleine camper met een 2 pits (gas) kooktoestel maar die gebruiken we alleen om koffie te maken en in geval van nood wanneer er binnen gekookt moet worden.
Bij goed weer koken we buiten op een 2 pits benzine - kooktoestel ( reeds 26 jaar oud ) . En ik probeer van alles uit.
Soms nemen we de gas partygrill mee op korte trips omdat we dan meer ruimte hebben in de camper.
, Datum:
31.05.2022 15:57
@Cornelis
Tja, klinkt wat lomp he..
Maar ik maak er toch wel werk van. Allerlei soepen, stoofschotels, veel verse liefst bio groenten, meestal vegetarisch, soms met vlees.
Het punt is dat het heel zacht gaart op een lagere temperatuur en daardoor niet alles kapot gaat.
Maar goed, ik heb er 1 waar ik ook mee kan roerbakken, of stomen. Het ligt ietsje genuanceerder, hahaha.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
31.05.2022 18:57
Een slowcooker schijnt heel gezond en smaakvol te zijn. Vroeger kookten ze veel op petroleum, vergelijkbaar denk ik.
Ik zou het graag es uitproberen, maar niet op de camping.
@irenem heb je een coleman gasbrander? Wij hebben er ook nog 1, al 25 jaar oud. Ideaal
Geplaatst door: ® Jan-Willemm
, Datum:
31.05.2022 19:23
Slowcooker, echt een super ding. M'n moeder noemt het een "elektrisch oliestel" Hij wordt hier voor van alles en nog wat gebruikt. Ik heb er ook wel eens over nagedacht om 'm mee te nemen met vakantie maar daar kook ik het liefst toch anders. Ik vind dan juist heerlijk om lekker te smorrelen met de scottelbraai. Met lange weekeinden naar de Belgische Ardennen gaat de slowcooker wel mee. Dan haal ik bij een plaatselijke slager grote stukken vlees en terwijl wij de één of ander activiteit aan het doen zijn is de slowcooker de stoofpot aan het garen. Dat is nog eens thuis komen :-)
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
01.06.2022 19:27
Voor mij ook geen inspiratie en al zeker niet op de camping, sorry. Heerlijk juist om buiten e.e.a. voor te bereiden, vaak samen met een van de kinderen (ook thuis), en/of te borrelen. Geeft ook sfeer.
Thuis kan alles op het fornuis, in de juiste pan op de juiste temperatuur (gewoon een kwestie van lager zetten) en dan geduld hebben om indien voor het gerecht nodig rustig te laten pruttelen. Nee hoor, voor mij niet nog een apparaat erbij in de keukenkast of op het aanrecht.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
01.06.2022 20:46
Hier ook een slowcooker, fantastische apparaten. Als je je daar éénmaal in verdiept, kun je heerlijke gerechten er mee maken.
Voorbeeld toetje
Stuk bakpapier natmaken, verfrommelen, weer uit elkaar halen en in de Slowcookerpot doen.
Pot taartfruit op de bodem. Schijnt dat appels/perziken ook kunnen, zelf niet geprobeerd.
Pak 250 gram zelfrijzend cakemix er bovenop storten
Dan 250 gram roomboter in plakjes er bovenop verdelen.
Geen eieren, geen vocht en niet roeren.
Handdoek om het deksel (om het vocht op te vangen)
Ongeveer na 3 uur op Low is het klaar. Warm serveren.
Iedereen moet gewoon zelf een paar lepels uit scheppen en in zijn eigen schaaltje doen. Of iemand doet dat voor iedereen. Je kunt het niet in 1x in een andere schaal opdienen.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
02.06.2022 11:19
Wij hebben tijdens de bouw van ons huis een jaar in onze caravan op een camping in de buurt gewoond. Toen was de slowcooker mijn grootste vriend. Maar voor gewone vakanties nemen we dat ding niet mee. Ik heb geen zin om de dag vooraf al te bepalen wat we de volgende dag gaan eten zodat ik 's morgens dat ding al kan aanzetten.
Wij hebben 2 slowcookers, waarvan 1 een combi is. Thuis maak ik heel veel gebruik van de Crock-Pot, meestal in de snelkook-pressure stand, en de tweede slowcooker staat hier wekelijks een bottenbouillon te trekken.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
02.06.2022 15:02
@nika ja inderdaad een coleman benzinebrander...
Het eerste kooktoestel waar we mee begonnen zijn. Helaas is de regelunit niet meer goed te regelen. We kunnen niet meer 1 brander alleen gebruiken.
Voor de rest...prima.
Geplaatst door: Martijn
, Datum:
04.06.2022 18:47
Weet niet waar je heen gaat maar in de zomer mag je praktisch nergens dat gebruiken....geen bbq slowcooker of gas...
Geplaatst door: Rob
, Datum:
05.06.2022 12:03
Mij heb je ook niet enthousiast gemaakt.
Integendeel zelfs, althans niet op een camping !
Een ding dat de hele dag stroom vreet, of je gasfles leegtrekt ...
En dan de veiligheid: je blijft er de hele tijd bij ?
Ik ben zelf dol op wokgerechten bereiden (het andere uiterste qua snelheid), maar die vind ik op een camping toch wat te onveilig. Maar die dingen worden bloedheet; da's met zo'n slowcooker een stuk beter.
Geplaatst door: ® T@m
, Datum:
05.06.2022 16:24
Wat een enthousiast bericht. Bij ons gaat de slowcooker ook mee. Geen lekkerdere verse pastasaus dan uit de slow/pressure cooker. En nog veel meer lekkers.
Kijkend naar de reacties hebben velen er geen goed beeld bij.
Geniet lekker van je pot, thuis en op vakantie!