Driver picks the music, playlists, wat draai jij? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
25.05.2022 17:25
Hallo allemaal!
Ja, ik ben op dreef, maar misschien sommigen van jullie ook wel. Wanneer wij rijden, is bij ons de chauffeur die de muziek bepaalt.
Maar dat kan bij jullie natuurlijk anders geregeld zijn.
De kinderen hebben koptelefoons op en hebben hun eigen feestje.
Maar ik maak voor mezelf wel playlists met verschillende thema's zoals franse muziek, zowel stevige muziek als van Noir Désir en Romain Humeau. En rustigere muziek als chansons en fluistermeisjes.
Verder ook metal, voor de taaie uren.
En ik heb een radio app waarmee ik stabieler Franse radiozenders kan streamen, want mijn ervaring is dat bij iedere heuvel de Franse zenders er 'aflopen'... En ik vind de Franse radio soms ook wel prettig.
Mijn man maakt niet echt lijstjes, maar speelt graag obscure oude muziek, jazz zoals Django Reinhardt.
Muziek vind ik wel heel belangrijk als je zo'n lang stuk moet rijden, het helpt om de aandacht er beter bij te houden.
Willen jullie ook wat vertellen over je muziek voor onderweg? Of juist geen muziek?
Even een beetje gezelligheid erin op dit leuke forum :-)
Geplaatst door: Michel
, Datum:
25.05.2022 17:45
Video la France 2, dubbel cd met chansons. Noir Desir en radio.
Geplaatst door: scg
, Datum:
25.05.2022 18:33
Wij stemmen meestal af op een lokale zender. Vaak worden de frequenties aangegeven op borden. Handig om te weten waar de bouchons zijn.
Geplaatst door: fam smits
, Datum:
25.05.2022 21:38
we hebben een familie playlist op spotify met van alles en nog wat er op
en af en toe een conference luisteren ook leuk
want france radio vinden we echt niks
Geplaatst door: Marjel
, Datum:
25.05.2022 22:51
FUNradio en Franse chansons zodra we de tolweg af gaan en de Vaucluse binnenrijden.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
25.05.2022 23:00
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
26.05.2022 00:34
Onze vakantie-playlist gaat alle kanten op: van Noir Désir en Bertrand Cantat/Détroit tot Francis Cabrel en Alain Bashung, van Cuby &the Blizzards tot Tricklebolt (jonge honden uit Salland met een ziel uit de jaren 70!), van Beth Hart en Joe Bonamassa tot Rise Against. Shaka Ponken de Dropkick Murpheys, Siouxsie & the Banshees, van Dik Hout en flamenco
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
26.05.2022 06:41
Blij te lezen dat Noir Désir vaker gedraaid wordt. En Detroit en Cantat zelf. Het is wel een beetje controversieel.
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
26.05.2022 08:12
Wij luisteren in NL en België naar Sky-radio (via app op de smartphone). Meestal ook nog een stukje in Frankrijk maar zo rond Metz/Nancy gaat de muziek uit en is het de rest van de route (ook de dagen daarna) stil in de auto. Kennelijk hebben we na bijna een hele dag muziek luisteren voor weken (in ons geval maanden) genoeg gehoord.
Op de terugweg is het precies andersom: tot de NL-grens geen muziek maar zodra we die over zijn, gaat Sky-radio weer aan.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
26.05.2022 10:32
Wij maken allemaal een playlist.In Nederland nog Radio en als er geen Nederlandse zenders meer ontvangen worden over op de playlist. Wij vinden het belangrijk dat onze pubers ook van de reis genieten dus wisselt bij ons niet alleen de chauffeur maar ook “De bijrijder” Die zit voorin, beheert de snoeppot, de navigatie en de radio. Hun muziek dus maar soms ook een conference of postcast.
Mijn favoriete muziek is Abba, De Kast en 80-90 jaren muziek. Mijn man is groot fan van Queen. Mijn dochters hadden 3 jaar geleden vooral K3 maar gelukkig hoeft dat nuniet meer. Hoewel je blijft er wel wakker van.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
26.05.2022 17:57
Als mijn man rijd staat de radio aan op radio 10 gold.
Tot het moment dat hij niet meer te ontvangen is.
Dan gaat er meestal een Cd in,top 100 ofzo.
En als we die gehad hebben,en we ontvangen weer een zender in Frankrijk,dan staat nostalgie op..
Als ik rij dan gaat de radio uit😋
Ik rij het liefst in stilte.....
Geplaatst door: ® RobR
, Datum:
26.05.2022 21:36
Bij mij gaat er steevast een stick in met tientallen podcasts van De Sandwich het zondagochtendprogramma van Jacques Kloters. Een alternatief in Frankrijk is radio Nostalgia.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
26.05.2022 21:40
@mermaid: inderdaad bizar dat Bertrand Cantat nog zoveel geluisterd wordt. Al heel veel jaren fan. In 2005 of 2006 reden we in Lormes met muziek van Noir Désir. Buiten hoorden we exact dezelfde muziek. Later (na de gevangenisstraf van Cantat) zouden we naar een concert gaan in Esch sur Alzette. Werd helaas op het laatste moment afgezegd. Hij heeft na dat misdrijf nog zoveel mooie muziek gemaakt
Geplaatst door: ® Henk10
, Datum:
27.05.2022 10:25
Wij hebben vaak een spotifylijst met nummers voor ieder wat wils (Guns n Roses, The Weekend, K3 echt van alles wat). De praktijk is echter dat de kinderen de lijst bedienen en we constant halve liedjes luisteren...! Maar ach ja, zolang ze zich maar gedragen in de auto vind ik het prima.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
27.05.2022 14:32
Bij ons een SD-kaart met een kleine 400 nummers, echt van alles en nog wat. Verder luisteren we in Frankrijk vaak naar NRJ. Een leuke zender met actuele hits.