Voorpret 2022 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
07.07.2022 19:24
Ik heb de koffers al ingepakt!
De meiden van ons (13 en 15) moeten het nu maar doen met de kleren die ze in de kast hebben liggen. Soms was ik nog ff een wasje zodat ze er mee door komen totdat we weg gaan.
Heb alle toilettassen al gepakt, gewoo ieder en eigen fles shampoo, conditioning, bodyspul tandenborstel en tandpasta. Tevens toilettas vol met medicijnen en zonnebrandcrème. Alle toiletspullen gaan vol/nieuw mee dus we missen ze nu niet. Dat wat over is na de vakantie gaat thuis de kast weer in.
Werkt ideaal!!
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
07.07.2022 19:57
@MaraM: waarom zou je ramen willen zemen waar je vervolgens 3 weken niet doorheen kijkt? ;)
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
07.07.2022 22:33
@Petra: omdat ze mss vies zijn? En anders moet ik het meteen na de vakantie doen 🙈 Overigens is ons huis niet onbewoond als wij weg zijn en de thuisblijvers willen ook graag naar buiten kunnen kijken 😀
, Datum:
07.07.2022 22:43
Het is ook niet zo dat ik stress heb hoor Marike. Ik krijg juist een goed gevoel als ik alles onder controle heb en dat ik het toch in m’n eentje allemaal red, want mijn man koppelt enkel de caravan aan bij wijze van spreken. Zelfs zijn kleding doe ik. Hij heeft daar, na 36 jaar, alle vertrouwen in 😂
En net zoals hier zojuist genoemd, ook wij willen minstens 2,5 week op een camping staan. Er zijn heel veel mensen met maar 2 of hooguit 3 weken vakantie. En wat maakt het uit dat je het van tevoren even wat drukker hebt, je kunt daarna 3 weken bekomen en van werken is nog nooit iemand doodgegaan 😉
Het scheelt ook dat ik niet hoef te rijden, dus ik kan zo nu en dan even heerlijk de ogen dichtdoen.
Al blijf ik het wel fijner vinden om voor en na de vakantie een week vrij te hebben. Voordeel van dit jaar is, dat ik bij thuiskomst nog ruim 2 weken vrij ben. Ook wel weer lekker.
, Datum:
07.07.2022 22:52
Het is ook niet zo dat ik stress heb hoor Marike. Ik krijg juist een goed gevoel als ik alles onder controle heb en dat ik het toch in m’n eentje allemaal red, want mijn man koppelt enkel de caravan aan bij wijze van spreken. Zelfs zijn kleding doe ik. Hij heeft daar, na 36 jaar, alle vertrouwen in 😂
En net zoals hier zojuist genoemd, ook wij willen minstens 2,5 week op een camping staan. Er zijn heel veel mensen met maar 2 of hooguit 3 weken vakantie. En wat maakt het uit dat je het van tevoren even wat drukker hebt, je kunt daarna 3 weken bekomen en van werken is nog nooit iemand doodgegaan 😉
Het scheelt ook dat ik niet hoef te rijden, dus ik kan zo nu en dan even heerlijk de ogen dichtdoen.
Al blijf ik het wel fijner vinden om voor en na de vakantie een week vrij te hebben. Voordeel van dit jaar is, dat ik bij thuiskomst nog ruim 2 weken vrij ben. Ook wel weer lekker.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
08.07.2022 12:44
Aan alle vertrekkers vandaag en morgen, kunnen jullie misschien nog even een seintje doen over de drukte bij Luik, Luxemburg en de werken bij Metz?
Voor ons nog een week werken en dan mogen we ook. De hele woonkamer staat vol of hangt vol met drogende slaapzakken, kratjes waar al gesorteerde dingen in zitten. Tent en materialen staan netjes op een rijtje enz.
Komende dagen de was een beetje bijhouden en wat al de tas in kan, gaat dit weekend de tas al in. Er komt al wat vorm in. Alleen ja... Er moet nog gewerkt worden... We tellen af nu!
Voor alle vertrekkers; heel fijne vakantie en een veilige reis gewenst!!
Geplaatst door: Lia
, Datum:
08.07.2022 14:43
Hele fijne vakantie allemaal!!
Geplaatst door: thadude
, Datum:
09.07.2022 12:24
misschien een tip voor de degenen die met pubers reizen en nu nog een dvd spelers gebruiken, er zijn ook externe harde schijven (12v/usb) met wireless verkrijgbaar zodat je daar alle films op kan zetten en ze kan streamen naar een telefoon of tablet
Geplaatst door: Bert
, Datum:
09.07.2022 12:55
Onderhand begint dit topic voor sommigen te lijken op vakantiestress en werken ipv voorpret.
, Datum:
09.07.2022 13:35
Hi Bert,
Is hier een beetje een mix van die twee. Maar over het algemeen is de vibe wel positief hoor!
We gaan eerst ff lekker weekend houden, beetje ontspannen en uitrusten. De kinderen wilden wat geld verdienen, dus de poets klusjes worden door hen gedaan, en ondertussen doe ik steeds even een kleine aanvulling voor de bagage.
Nee, geen stress. Wel zin in!! ;-)
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
09.07.2022 14:27
Nou Bert, dat valt wel mee hoor.
Wij hebben gisteren de vouwwagen uit de staking gehaald. Elektra getest, gas getest, water getest. Nieuwe blokbatterijen gehaald, nieuwe drukregelaar want stuk. We gaan pas over veertien dagen maar nu een rustig weekend dus de tijd voor zulke dingen. En dat is voor ons ook voorpret.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
10.07.2022 13:55
We halen de vouwwagen -5-6 dagen voor vertrek. Bijna alles blijft erin, alleen beetje aanvullen. Ik doe dan toch weer alle pannen en bestek soppen en vul dat ook aan. Bed wordt opgemaakt. Dat kan dan af en toe in de avond na werktijd. Mocht er dan iets van electra niet doen hebben we de tijd. Die week was ik ook beddengoed en probeer alles enigzins te poetsen. Maar ik zorg vooral dat de wasmand leeg blijft en alles schoon in de kast ligt zodat ik vrijdag/zaterdag echt alles kan pakken.
Die zaterdag voel ik me altijd doodmoe ;-) Op zondag vertrekken we nooit om 5 uur veel te vroeg maar ergens rond 8. Op een of andere manier hebben we in de ochtend nog altijd 2 uur nodig. Geen idee waarom!!!!
De kinderen die downloaden rustig paar seizoenen van een serie van netflix voor op hun tablet of telefoon. Dat houdt ze in de auto rustig. ER is er 1 die altijd nog dvd speler wil. ER is er ook altijd 1 die nog moet downloaden op dag van vertrek. Verder trekken ze de bundelen van pa compleet leeg, maar ze mogen geen youtube filmpjes meer kijken! daar houden ze elkaar mee in de gaten ;-)
Op de camping moet de laatste paar dagen sowieso ook goeie wifi zijn, gaan ze weer downloaden van netflix voor terugreis ;-)
Ik ga nu binnenkort mijn "map" maken. Alle papieren gaan erin (mails van boekingen campings, pretparken) en vaak maakte ik ook nog iets wat er allemaal te doen was in de buurt.
Maar vooral ik zie aan mijn fitbit dat ik elke avond veel te laat ga slapen, misschien moet ik vast starten met op tijd naar bed gaan zodat ik in deze hectische tijd toch uitgeruster op vakantie ga ;-)
Geplaatst door: ® Riedel
, Datum:
10.07.2022 14:23
Hier ook zo enorm aan het genieten van de voorpret.
Helemaal verheugd dat het bijna zo ver is.
Afgelopen 2 jaar ook gewoon naar Frankrijk geweest, maar door Corona was de voorpret toch anders.
Eerste jaar lang getwijfeld, vorig jaar de pas die eerst wel en toen toch niet voor jongeren gold.
Nu gelukkig weer wat zorgelozer, en internet weer vooral gebruiken voor alle leuke dingen die we willen doen.
Wij gaan over 2,5 week naar een camping in de Ardèche, (niet aan de Ardèche maar aan de rivier de Beaume)
Twee pubers mee, caravan mee, ik kijk er zo naar uit!
Alvast wat begonnen met wat lijstjes en klaarzetten, heerlijk vind ik dat, als ik het eerste klapkrat vul met spulletjes die ik het afgelopen jaar verzameld heb voor de vakantie. Haha, daar kan ik dan gewoon even emotioneel van raken :-)
Ik ben dol op warmte, de knoerthete zon, de krekels met hun gezang, de avonden op een terras, de nachten onder de sterrenhemel omdat het te heet is om te slapen.
Heerlijk!
Wij rijden in 2 dagen, op een woensdag en donderdag, gaan altijd wel vroeg weg: rond 4:00,maar dat komt omdat man gewend is vroeg op te staan voor zijn werk.
Om 16:00 uiterlijk stoppen we op de overnachtingscamping, altijd een met zwembad en restaurant.
En de dag erop geen wekker, of we nu om13:00 of om17:00 aankomen op de camping maakt ons niet zoveel uit, die eerste nacht is voor ons al vakantie.
Ik kan niet wachten!
Fijne tijd in Frankrijk allemaal!
Geplaatst door: Nika
, Datum:
11.07.2022 09:28
Riedel, heeeeel herkenbaar. Er zelfs emotioneel van raken haha. Dat is het campinggevoel op en top!
Hier echt de laatste week, voor vertrek. En juist deze week is extra druk met andere zaken dan voorbereiden en inpakken voor de vakantie.
Maar de vrije uurtjes tussendoor ga ik goed benutten. En is vaak ook efficiënter dan wanneer je een hele dag hebt om in te pakken.
Er zijn wat lijstjes; nog te kopen. Er staat een kratje in huis, waar kleine dingetjes ingaan, die ik tegenkom waar dan ook.
En ook tussendoor in huis alles bijhouden is de uitdaging.
We hebben veel dieren die verzorgd moeten worden, een hond die naar de oppas wordt gebracht op voorlaatste dag, en een mega tuin die nog even onderhouden moet worden om te voorkomen, dat we in jungle terugkomen.
Maar hé , het eribaatje staat voor de deur, zo’ n luxe! En dan ga ik er af en toe even in zitten, en probeer me voor te stellen, dat ik vanuit hetzelfde raam, al op korte termijn uitkijk op gletsjers! Laat het maar komen!
, Datum:
11.07.2022 16:38
@Mike ga je naar Vallouise?
Vanmiddag de aanhanger opgehaald. Lagers zijn gesmeerd, nieuwe bandjes erop, we kunnen aanhaken!
We zijn aan het aftellen.
Voor de pubers dus wat films en toch wat stripboeken gehaald, een onderweg-spelletje en ze hebben een stoel-organizer die ze zelf maar moeten volstoppen met wat ze graag bij de hand willen hebben voor onderweg.
We zullen rekening moeten houden met de hitte.. dus luchtige jurkjes klaar leggen maar vast.
Maar eerst nog ff sporten, werken en het huis een beetje aan kant maken. Dat is het meeste werk nog.
Veel plezier met alle voorbereidingen!!
Geplaatst door: Juultje
, Datum:
11.07.2022 22:55
Zo lekker herkenbaar allemaal! Hier geen stress, maar echt vakantievoorpret. Deze week wordt de vouwwagen opgehaald en gaat deze even langs de garage voor een keuring. Ieder jaar toch weer even de banden laten checken en alles nalopen.
Aangezien we beiden nog aan het werk zijn, probeer ik in de weekenden en avonden alvast wat huishoudelijke klussen af te vinken. Ook worden de lijstjes tevoorschijn gehaald om te bekijken of er nog iets aangeschaft moet worden. De pubers weten dat ze zelf hun Ipads moeten gaan vullen met films.
Als de vouwwagen er staat, kan er gekeken worden wat daar inzit (we laten lampjes, luchtbedjes/drijfbanden etc daar over het algemeen inliggen) en of er nog iets bij moet komen. De bordjes, bekers en bestek zet ik vaak toch even een keer in de vaatwasser, lekker schoon mee.
In de loop van de dagen worden de eerste spullen als slaapzakken en matjes te voorschijn gehaald en bij elkaar gelegd. Sinds twee jaar gebruiken we van die vacuumzakken waar de dekbedovertrekken, handdoeken en kussens in gaan. Ideaal!
Ik ben inmiddels al weer boeken aan het verzamelen om op m'n ereader te zetten. In de vakantie vind ik het heerlijk om niet te "zware" boeken te lezen, maar de wat luchtigere literaire thrillers of van die wegleesboeken (Het literaire aardappelschiltaartgenootschap van Guernsey, blijft echt een aanrader!, heerlijk boek). Als iemand nog leuke tips heeft, altijd welkom!
Het aftellen is hier echt begonnen. Iedere dag wordt er wel een keer gezegd: nog zoveel dagen en dan zitten we lekker in de auto (ja, we vinden de reis ook een vakantiedingetje), nog zoveel dagen en dan hebben een ontbijtje in het hotel, nog zoveel dagen en we zitten 's avonds gezellig te eten op de camping. Lekker vooruitzicht!
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
12.07.2022 07:29
Hier ook aan het aftellen. Minder dan week. We gaan toch eerst naar de Vogezen. Mijn broer heeft daar voor ons terplaatse een hotelkamer geboekt. Zelf hebben ze een appartementje waar we met zijn allen gaan eten. Lijkt me erg gezellig.
Reserveband van de auto opgepomt. Auto schoongemaakt en vast wat kleine spullen ingepakt. Milieusticker op het raam geplakt. Route gepland. Ik maak ook altijd een “ouderwets” lijstje met waar we langs willen zodat we van de navigatie kunnen afwijken.
Hier ook een mapje gemaakt met toegangsbewijzen. Zelfs de qrcodes geprint. Je zult net zien dat er gecontroleerd wordt en je telefoon is leeg….
Manlief is al vrij en ik moet nog 2 dagen werken. Hier is het officieel nog geen vakantie en mijn pubers zitten nog in de rommelweek van boeken inleveren en rapporten halen. Ook ik probeer de wasmand leeg te houden en mijn pubers zijn aan de poets.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
18.07.2022 07:29
Nog vier nachtjes slapen en dan gaan we. Er moet nog even flink wat werk verzet worden. Door mij dan, want man werkt nog vier dagen.
Maar gelukkig komt de hulp vandaag én ook volgende week, dus over huis netjes achterlaten hoef ik me geen zorgen te maken.
Ik ga nog even de tuin netjes maken, tig wasjes draaien, keuken van de vouwwagen vullen met spullen voor onderweg en dingen die we daar niet willen kopen.
Gisteren, toen het nog koel was, alvast het bed in de vouwwagen opgemaakt, dus eigenlijk loop ik al een beetje voor op schema. 😉 Kan ik ook nog wel even gaan zwemmen of sporten, of allebei.
Geplaatst door: Sailorwim 1
, Datum:
18.07.2022 08:34
@Carolien dat is een verlies wat een gat slaat maar ook weer vrijheid schenkt. Ik kwam terug met een zieke poes van de camping en heb op het punt gestaan om de 14 jarige ook te laten inslapen. Het zou wel onze laatste kat zijn maar het beestje is ernog. Hij heeft besloten weer mee naar Frankrijk te gaan.
De caravan ophaal afspraak is net gemaakt op de 22ste. Twee dagen daarna vertrek naar Arlon, Langres en Die waar wij voor twee weken hebben gereserveerd en voor de 4de keer komen. Het is de kat die de etappes bepaald en de campings. Het beestje loopt niet weg en mag los lopen.
De volgende camping zou in Collet de Deze zijn. Maar gezien de bosbranden weet ik het nog niet. Wat de volgende camping zal worden.
Geplaatst door: mar3tnt
, Datum:
20.07.2022 21:47
@sailor, wat leuk dat jullie de kat meenemen! Hebben jullie een caravan? Nooit bang geweest dat de kat de benen nam op een parkeerterrein in zijn/haar jongere jaren? Altijd meegeweest?
Na de vakantie komt er hier een kitten. Wie weet wat de toekomst brengt ;-)