Voorpret 2022 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
24.05.2022 22:25
Zullen we het weer proberen? Twee jaar durfde ik het persoonlijk niet, vorige zomer zijn we de dag voor vertrek plotseling toch naar Frankrijk gegaan omdat de Ardennen waren overspoeld, het jaar daarvoor zaten we in de Ardennen ivm Corona en we een lange reis niet aandurfden.
Er was voor ons tenminste niet veel voorpret..
Maar nu wel voorzichtig weer.
Durven jullie ook de benen weer te strekken in het maken van plannen?
En vertel als je wilt, waar je heen gaat en welke dingen je nu allemaal doet, leest, uitzoekt om je reis voor te bereiden.. koop je boekjes, streetview, zonnebrandcrème kopen in de aanbieding.. leef je uit! Ik trap af;
Wij gaan dus naar de Franse Alpen, Lac serre Ponçon en wel camping le Roustou. Ben er 25jr geleden ook geweest, mooie plek. Maar nu met pubers. Ik heb een wandelkaart gekocht, vakantie dagboekjes voor de kinderen (dat doen we iedere vakantie, ze plakken er gras en zand in van de plek, en schrijven en tekenen vanalles, leuk!) We hebben een kleinere en lichtere tent gekocht omdat we sneller willen opzetten en afbreken en ook minder bagage willen. We gaan komend weekend ff oefenen met de tent.
Verder heb ik ook al een overnachting geboekt bij ons vaste hotel.
Samen met de pubers gaan we nog een lijstje maken met activiteiten die wij twee, zij en wij allemaal leuk vinden, voor de balans.
En er zal vast nog wel wat komen, maar nu de beurt aan jullie! Veel voorpret gewenst!!
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
24.05.2022 22:48
Yes!! Dit jaar voor ons vroeg vakantie. Meestal hebben we de laatste 3 weken vd school vakantie maar dit jaar de eerste 3. Dat betekend dat we 15 juli al weggaan. Dit jaar een combi van Spanje en Frankrijk, beide routes zijn via streetvieuw al "gereden", office du toerisme al gemaild een maand geleden een leuk wat folders en wandelroutes via de post ontvangen. Voorgaande jaren hebben wij ons de vakantie door corona niet laten beïnvloeden, was zo apart er was weinig toerisme te bekennen bij bv pont d'arc en op de ardeche vond dat eigenlijk wel heel fijn!
Camping in Spanje is een massa camping aan zee, dat doen we voor de meiden en zijn we 8 nachten. Dan door naar camping Hirondelle in de Drome, kan niet wachtten!!!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
24.05.2022 22:52
Ik heb nu al voorpret omdat ik zeker weet dat mijn vakantie dit jaar beter gaat worden dan die van vorig jaar. Toen zijn we eerst verrast door het noodweer (dat jij noemde) in de Ardennen. Reden ons helemaal klem doordat de omleiding van de omleiding van de omleiding van de omleiding ook gestremd was (wat ben je dan blij dat me je camper gewoon overal kunt overnachten), bleken we overnacht te hebben op 5 km van een dorp waar vijf doden gevallen waren. Eénmaal in Frankrijk duurde de pret niet lang: ik viel met de fiets en moest na vijf dagen ziekenhuis met ambulance teruggebracht worden. Tegen de tijd dat we dit jaar weggaan, ben ik hopelijk klaar met revalideren.
Mijn voorpret dit jaar: gewoon denken aan onbezorgd genieten, bij het surfen op Internet ogen open houden voor alle leuke plaatjes, kijken waar die zijn. Ergens heb ik wel zin in de Dolomieten (mag ik als Francofiel ook eens vreemd gaan?), maar aan de andere kant heb ik me na mijn ervaringen in een Frans ziekenhuis voorgenomen nooit meer te gaan naar een land waar ik de taal niet spreek en ze niet (zoals in Scandinavië en Griekenland) fatsoenlijk Engels spreken (was nog nooit zo dankbaar dat ik goed Frans spreek). Nu is Dolomieten volgens mij Süd-Tirol en in het Duits kan ik mijn mond ook wel een dauw geven, maar dat werkt net over de grens bij Oldenzaal ben ik bang toch een stuk beter dan aan de andere kant van Oostenrijk.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
25.05.2022 09:00
Wij hoeven gelukkig niet zolang meer te wachten,over 2,5 week vertrekken we naar noord Frankrijk.
https://www.chalet-somme-peche.fr/le-gite/
Mijn man vist graag op karper,dus huis aan het water.
Vorig jaar juni zijn we hier ook al een paar dagen geweest,en dat beviel ons erg goed.
2 collega's van hem komen om een paar dagen,dus dat wordt vast gezellig.
Daaarna moeten we 9 weken werken en vertrekken dan naar zuid Frankrijk,Aude.
En daar blijven we dan 3 weken.
Dus ben nu al een beetje spullen bij elkaar aan het zoeken..
En heb er erg veel zin in.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
25.05.2022 09:08
In 2020 zouden wij naar de gorges du Verdon. Mijn ouders gingen daar vaak heen met de caravan. Mijn vader leeft niet meer en ik wil graag zijn favoriete vakantieplek eens bezoeken. Zij gingen altijd Moustiers Sainte Marie maar omdat wij pubers meehebben werd het Chasteuil Provence.
Maar corona gooide roet in het eten. Nu zijn wij in het bezit van een boot en hebben de afgelopen twee jaar in onze eigen provincie Friesland doorgebracht. Prima maar het weer zat afgelopen zomer niet mee.
Toen kregen we in Januari een mail van de camping we hadden nog een voucher en als we die wilden gebruiken moest het dit jaar. Mijn oudste dochter wil niet meer mee maar de andere 2 meiden wel. We hebben een chaletje geboekt.
We gaan op de heenweg nog langs mijn broer die een huisje in de Vogezen heeft gehuurd. Dan nog een overnachting in een hotel in de buurt van Clermont Ferrand. We hebben dan genoeg tijd om via de route Napoleon te rijden. Volgens mijn moeder genoot mijn vader daar ook altijd zo van. Terug met één overnachting in Langres.
We hebben er heel veel zin in.
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
25.05.2022 09:26
Vertrekken zaterdag. Peronne, Pouilly sur Loire, Nonette, Severac le Chateau en Saint Pons de Thomieres. Afhankelijk van weer en hoe de camping ons bevalt zullen wij hier langere of korte tijd verblijven. Fietsen en wandelschoenen gaan mee.....Denken rond 1 juli weer thuis te zijn......Hebben niets besproken dus kan ook nog veranderen.....Zin in!!!!!
Geplaatst door: Kea
, Datum:
25.05.2022 13:31
Volgende week Caravan ophalen en dan vertrekken we voor 3 maanden. Het weer bepaalt de route, maar toch meestal richting hooggebergte. De Dordogne staat ook op het lijstje, maar het is vaak te warm. We zien wel.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
25.05.2022 14:19
2020 stond Zweden op ons verlanglijstje, maar toen werd het een weekend Zoutkamp en een weekje Ardennen. Ook 4 dagen Mullerthaltrail met dochter ging niet door.
2021 stond Zweden nog steeds op ons verlanglijstje, maar het werd een weekend Zelhem, 3 dagen (overvol) Zuid-Limburg, 2 dagen Ommen om te varen op de Regge en weer een dag of 5 Zoutkamp (nu met beter weer). En omdat de reservering voor een wadlooptripje verkeerd ging (in plaats van eind juni stond deze voor eind juli geboekt - wij stonden voor niets bij de haven van Lauwersoog) konden we later nog een weekend die kant op.
Dit jaar staat Zweden voor de derde maal op ons verlanglijstje, en het lijkt erop dat we er volgende week daadwerkelijk heengaan! Na een overnachting in Denemarken (Blommenslyst of Sorø) rijden we via de bruggen naar Tiveden. Daar willen we een aantal dagtochten lopen en een tweedaagse, om goed voorbereid te zijn voor ons ultieme vakantiedoel: een week lopen op Höga Kustenleden, het Hoge Kustpad. Kaarten, gidsjes, droogvoer, het meeste is wel binnen.
Hopelijk kunnen we daarna nog 2 zeekano’s huren voor een tweedaagse tocht langs de eilandjes van Höga Kusten.
Plannen genoeg, niets geboekt of gereserveerd. We hebben een maand de tijd!
Geplaatst door: Cellavie
, Datum:
25.05.2022 18:27
Afgelopen twee jaar zijn wij naar onze vaste camping in Uzes geweest. Ondanks de Corona-maatregelen was het heerlijk om op vakantie te zijn. We verbleven op onze favoriete camping mas de Rey in Uzes. In 2020 omdat onze dochter voor de laatste keer meeging en al haar Vakantievrienden van de jaren ervoor ook kwamen. Afgelopen zomer omdat we ivm Corona zeker wilden weten waar we terecht zouden komen en omdat onze zoons het daar ook heel fijn vinden.
Aankomende vakantie gaan we nog zuidelijker en hebben we voor 10 dagen een camping geboekt tegen de Spaanse grens, het idee is om daarna de grens over te gaan en in Spanje te kijken. We hebben voor de rest van de vakantie niet geboekt en bekijken dan of er ergens een plekje voor ons is. Maar het kan ook zijn dat we tóch nog even kijken of er een plekje is in Uzes voor een paar dagen, we zien het wel!
Afgelopen weken hebben we ons georiënteerd op een caravan, maar we hebben vandaag besloten toch gewoon lekker met onze Holtkamper Astro op pad te gaan:-)
Ik ben nu op zoek naar een leuke chambre d’hote voor de overnachting, dus als je fiod hebt? Ik hoor het graag,
Ik heb besloten dat ik eigenlijk een nieuw ‘servies’ wil in de vouwwagen, dus ook daar ga ik de komende weken naar zoeken. Heerlijk de voorpret!
Geplaatst door: marian
, Datum:
25.05.2022 21:22
Leuk al die voorpret. Vorig jaar niet in Frankrijk geweest en heb het zo gemist. We hebben straks 3 weken vakantie en geen idee waar we in frankrijk heen gaan. Autorijden niet de hobby en partner rijdt niet, dus als we mooi weer treffen blijven we daar, en anders gaan we verder. Al wel andere koelbox gekocht, slag kleiner dan de mobicool c40. Een mestic mcc 25. Dol op de Vogezen, maar gezien het weer daar hopen we daar een paar dagen heen te gaan. Anders staat op het lijstje de ardeche of de dordogne. We houden het weer in de gaten, en kiezen op het laatste moment. We reizen vaak eerste dag 800 km, blijven paar dagen en dan verder. andere dagen ongeveer 350 km. Geen idee waar we belanden. De voorpret nu is eindeloos campings kijken en reviews lezen.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
25.05.2022 22:07
Voorpret, tja vorig jaar ivm sterfgeval teruggegaan, later nog wel weer op vakantie gegaan maar was toch anders. Nu zouden we van 26 april tm 26 juni gaan, maar gaat vandaag de auto stuk. Daar staan we dan in Portugal.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
26.05.2022 06:56
Wij gaan samen naar de favoriete camping van onze (destijds) pubers.
De eerste corona-zomer zouden de twee jongsten nog mee gaan, maar toen ging dat niet door. Inmiddels zijn ze allemaal jongvolwassen en twee wonen op zichzelf.
Man en ik gaan nu samen op stap met onze verbouwde vouwwagen. (Nieuwe tent). In een dag of vijf, zes rijden wij van thuis naar daar, onderweg doen we nog wat campings aan en daar blijven we steeds een paar nachten. Eenmaal op de camping in de Drome hebben we het druk. Dan zetten we de extra meegebrachte tent ook op en halen dan zaterdag oudste en jongste van de trein. Zondag komt middelste met zijn vriendin met de auto, zij brengen hun eigen spullen mee. Dan hebben we een hele week gezellig met elkaar en dan brengen we op zaterdag weer twee kinderen naar de trein. Rijden er twee zelf weg en rijden wij in vijf dagen naar huis.
Heb er na al die saaie zomers zo'n zin in! Zin in de laatste vakantie met de kinderen. Zin in onze mooie nieuwe tent uitproberen, zin in een stukje vakantie zonder de kinderen. Zin in een lange autorit, voor het eerst zonder lamlendige pubers op de achterbank. 🎉
, Datum:
26.05.2022 07:32
Dat klinkt als een mooi plan! Die treinreis moet heel gaaf zijn. Onze oudste heeft dat ook bekeken om ons op die manier nog na te reizen, alleen de prijs van het ticket is nog een hobbel.
Wens je een fijne tijd met de kids!
Geplaatst door: Mamaia
, Datum:
26.05.2022 10:19
Wat leuk allemaal. Wat gezellig dat je kinderen komen. Mijn oudste wil niet meer mee maar met haar ga ik in september nog een paar dagen naar Londen.
Hier eel twee lamlendige pubers op de achterbank.
Ik had in mijn vorige bericht Clermont Ferrand staan maar dat moet natuurlijk Grenoble zijn.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
26.05.2022 11:19
, Datum:
26.05.2022 13:22
@Mermaid,
De tickets voor de trein zijn inderdaad kostbaar, maar er zijn wel prijsverschillen op populaire en minder populaire tijden. Onze kinderen vertrekken zaterdagochtend heel vroeg en gaan zaterdagmiddag laat terug. Voor een kleine vijfhonderd euro zijn ze samen uit en thuis. Vertrek vanaf Schiphol dus daar komt nog een buskaartje bij maar wij wonen heel dicht bij.
Voor de kinderen was het geen probleem want ze worden getrakteerd. De hele vakantie. Kind dat met de auto komt krijgt zelfs benzinegeld.
In 2020 niet op vakantie geweest dus dat bedrag slaan we nu stuk voor hun vakantie. Corona zorgt al twee jaar voor extra inkomsten bij ons, dus het kan!
Geplaatst door: Yvon67
, Datum:
26.05.2022 15:19
Heerlijk dat voor genieten, afgelopen twee jaar wel op vakantie geweest naar Italië. We wisselen Italië en Frankrijk wat af dit jaar gaat het Frankrijk worden en wel naar Saint Aygulf. Samen met onze kinderen en hun vriend/vriendin zullen we daar 14 dagen verblijven. Heerlijk dat ze nog steeds meewillen met ons en dan nu voor het eerst met beide aanhang, gezellig! Hebben een chambe d’hote geboekt in de buurt van Valence ,kwam deze bij toeval tegen en zag aan de foto’s dat we er ooit eerder geweest waren. Bleek in 2010 geweest te zijn, kids waren toen 6 en 11 jaar maar zelfs de jongste wist zich de lange tafels, waar we aan aten, nog te herinneren. We gaan 26-7 weg dus de voorpret duurt nog wel even.
, Datum:
12.06.2022 07:13
Gisteren hebben we, de meiden en ik, knutsel spul gekocht. Diamond-painting vinden ze echt helemaal te gek. En we hebben een grappig boek uitgezocht met allerlei gekke opdrachten voor veel lol te kunnen hebben.
Verder allerlei kleine voorbereidingen zoals een gidsje vd omgeving met wandelkaarten, kampeerspullen updaten zoals een paar pakjes nieuwe haringen gehaald, om de krom geslagen te vervangen.
Omdat 1 vd meiden er ontzettend tegenop ziet (ze is verliefd en issues) gaan we ook voor haar wat doen om haar eigen tentje een beetje 'eigen' te maken. Het zijn allemaal kleine dingen, maar voor ons veel voorpret.
, Datum:
12.06.2022 09:58
Wat leuk om dat soort dingen alvast te doen.
Wij gaan paar over zes weken, maar omdat de vouwwagen uit de staking moest voor onderhoud en dus ook twee dagen hier op de oprit stond heb ik ook alvast wat voorbereidingen getroffen.
Omdat we nu met zijn zessen gaan en eerder met vijf moest er van alles één extra in de keuken. Extra bord, extra soepkom, beker, kopje, glas, bestek. Was passen en meten omdat we de keuken zelf verbouwd hebben en precies pas hadden gemaakt op onze spullen. Maar het zit erin!
Vind dit jaar, na twee corona jaren, de voorpret al zo leuk!
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
12.06.2022 16:35
Hier begint de voorpret ook langzaam te komen. Helaas kort geleden plotseling onze hond in moeten laten slapen en daardoor geen zin om over de vakantie na te denken. Die zal dit jaar zonder hond totaal anders zijn dan voorheen.
We willen nu misschien een keer naar Bretagne. Zonder hond geen gedoe meer of zij het strand wel op mag...
Bij onze voorpret hoort ook dat het zomaar een andere bestemming kan worden! Het duurt nog lang, pas half augustus, maar over 2 weken alvast een lang weekend naar de Franse Ardennen!