Voorpret 2022 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
19.06.2022 11:29
Ontbijt la: op de boot gebruik ik een opbergvak met deksel. Hier doe ik brood in en beleg. Dit gebruik ik dus ook onderweg en naar het chaletje in Frankrijk. Ook handig is de afwasbak met hengsels. Die gebruik ik als transportmand voor bordjes/bekers en bestek.
Hier ook de route gemaakt, verzekeringen en vignet geregeld, EHBO tas gevuld en nu dus langzaam wat kleine dingen gehaald. Zwembanden voor de meiden gekocht.
Dit weekend lekker met de boot weg dus toilettassen gevuld die kunnen ook mee naar Frankrijk.
Nog 4 weken.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
20.06.2022 05:06
Goedemorgen! Als ik zo de algemene sfeer opneem wbt Schiphol en de verwachtte drukte overal, bekruipt mij wel een onaangenaam gevoel dat het weleens een ongeziene drukte zal worden deze zomer... Zijn er onder jullie die daar toch maar op anticiperen? Wij hebben het er gisteren over gehad en we gaan op zaterdag rijden, maar we vertrekken later in de ochtend, zodat we hopelijk ver achter de ellende blijven. Een overnachting bij Dijon en dan zondag verder reizen. Maar we vermoeden zomaar dat zondag ook gewoon heel druk is omdat mensen toch wat gaan spreiden. We hebben ook besloten om over de A39 te gaan, is wel wat om, maar hopelijk rijdt het wel beter door. Europa lijkt wel compleet dicht te slibben...
Anyway, veel plezier met alle voorbereidingen, ook enkele zorgen horen daar een beetje bij, zoals dit, denk ik.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
20.06.2022 06:37
Wij anticiperen daar ook op hoor! Wij gaan vrijdag rijden. Hakken de rit in drieën in plaats van in tweeën. Rijden de eerste dag naar noord Frankrijk op vrijdag. Blijven daar twee nachten rijden dan zondag verder. Blijven daar een paar nachten en gaan dan pas weer verder. Terug rijden we op maandag een stuk en op donderdag en vrijdag een stuk. Op ons gemak elke keer een klein stukje. Rijdt het lekker door dan hebben we een lange middag op de camping. Is er file dan komen we wat later aan.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
20.06.2022 09:45
Nou echt hè ! En niet te vergeten wat er de laatste tijd aan kampeerspullen is gekocht, caravans, campers die allemaal ook willen gaan kamperen.
Ja wij ook besloten zaterdag wat later te gaan reizen, en volgens Google Maps, rijden we een route die een uur langer is, maar via Luxemburg, en zo hopen we de stau in Duitsland te voorkomen. Maar we gaan al halverwege juli, verwacht en hoop dat het dan iets rustiger dan augustus zal zijn
Geplaatst door: Wima
, Datum:
21.06.2022 18:33
De drukte op de weg is één ding...
Ik verwacht dat reizen/kamperen op de bonnefooi een groter probleem zal zijn...
Geplaatst door: Saar
, Datum:
21.06.2022 19:31
Nou na 2 jaar vreemdgaan in Italië. (Dolomieten/gardameer) Nu weer richting Frankrijk. Oudste van 17 gaat niet meer mee, slik. Na een vakantie waar hij echt een beetje de sfeer kon verpesten, was hij afgelopen zomervakantie zo gezellig. Vind ik toch wel lastig maar ja loslaten...De 2 pubers van 15 en 12 zijn er gezellig bij en wellicht ook nog vriendinnetje van mijn dochter van 15. Daarnaast wat zorgen om mijn ouders en ik merk wel dat ik daar toch ook meer mee bezig ben dan de vakantie. Vreugde en verdriet, tja het hoort bij het leven. Maar de mallemolen van het leven grijpt me weleens naar de keel. Maar probeer de knop echt wel af en toe om te zetten en lekker hier op het forum rond te kijken en mee te lezen! Wij wellicht richting Uzes maar het kan ook zo Bretagne worden. O ja en niet geheel onbelangrijk, er moet nog wel even "nieuwe" caravan gekocht worden...
, Datum:
23.06.2022 05:07
En nu... Heeft mn man corona..
Ja, de vorige keer was hij zo vreselijk ziek. Ergens misschien gunstig, maar goed, je weet niet hoe lang het nasleept. Zo'n reis plannen en de voorbereidingen, het is toch altijd afwachten of het allemaal wel goed gaat. Ik vind het iig spannend en hoop niet dat de corona nu spelbreker wordt..
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
23.06.2022 17:06
Oh wat sneu mermaid. Hopelijk knapt hij snel weer op.
, Datum:
26.06.2022 07:05
Vliegen lijkt zinloos: we kopen snel nog tenten, caravans en campers
https://www.ad.nl/rotterdam/vliegen-lijkt-zinloos-we-kopen-snel-nog-tenten-caravans-en-campers~adc80ad3/
Ik las dit artikel vanochtend en dat is precies wat ik bij onze plaatselijke kampeerwinkel heb gezien. Mensen die dus serieus om de laatste tent staan te bekvechten wie 'm uiteindelijk mee mag nemen en die arme verkoper kan het model van de winkel helaas niet meegeven...
Maar hieraan denkend; denk ik dus dat het een ongekende drukte wordt komende vakantie. Alle 'vliegers' die afhaken, hun reis geannuleerd zien, of zij die vooraf het risico niet wilden nemen, gaan nu ook allemaal de weg op.
Ok, we hebben het er mee te doen. Wij zelf hebben er over nagedacht hoe we gaan proberen de drukte wat te vermijden. We gaan helaas wel op een zaterdag rijden, maar we gaan wat later weg en we hebben voor alternatieven gekozen qua route. Hopelijk zitten we dan achter de dikke kluit en tegen de tijd dat we Dijon, onze overnachting hebben bereikt, hoop ik dat de drukte opgelost is. Onze tweede etappe pakken we over de A39 en we gaan ook bij ons hotel wat later weg. Zo hopen we steeds ver achter de ellende te blijven. Het viel me ook op dat overnachtingsplekken ook behoorlijk schaars zijn geworden..
Mag ik vragen of en hoe jullie hier mee omgaan in je voorbereidingen? Hou je er überhaupt rekening mee?
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
26.06.2022 09:02
Allereerst beterschap voor je man @Mermaid. Ik hoop dat het deze keer mee zal vallen 🙏🏼
Wij vertrekken zaterdag 16 juli en hebben voor de zekerheid de eerste week een plek besproken. Voor het eerst naar de Dordogne.
Wij gaan, ook omdat we beiden de hele week van tevoren nog moeten werken, zaterdagmiddag om een uur of 1 weg. Doel is om ergens achter Parijs te overnachten op een Aire en dan zondag het laatste stuk te rijden. Ik weet dat heel veel mensen dit nooit zouden doen, maar wij doen het vaker en hebben er geen enkel probleem mee. Grote voordeel is dat je kunt aankomen en vertrekken wanneer je wilt.
Alvast een fijne vakantie en goede reis toegewenst 😎
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
26.06.2022 09:35
@Saar. Zo herkenbaar wat je schrijft over voor het eerst zonder de kinderen op vakantie. Ik had hetzelfde, jaren geleden, en heb tot de Belgische grens zitten huilen. Daar reed mijn man onverwachts een parkeerplaats op, stopte en zei " Je houdt nu op met huilen en anders keer om en rijd huiswaarts. Streng, hè, maar hij had gelijk. We hebben daarna een heerlijke vakantie gehad!
Maar ja, nu vind ik het weer moeilijk om straks mijn ACHTERkleinkinderen een maand niet te zien. Hoe zwaar kan een mens het hebben!
Sterkte en een fijne vakantie toegewenst! Het wordt vast heel gezellig.
, Datum:
26.06.2022 14:21
@Mermaid, beterschap voor je man!
De eerste keer zonder kinderen hadden wij vorig jaar. Echt elk moment van genoten. Geen verstoring moment gehad. Oudste was toen 23, middelste 21 en jongste 18. Geen pubergezeur, gewoon weer alles samen beslissen. Nu bedenken dat je iets gaat doen en binnen vijf tot tien minuten onderweg zijn!
Dit jaar gaan we samen heen en samen terug, de kinderen komen de middelste week. Lijkt me heerlijk!
Geplaatst door: Esther B
, Datum:
27.06.2022 07:57
Wij zijn de afgelopen 2 jaar gewoon naar Frankrijk gegaan en hebben genoten van de rust daar. Dat zal dit jaar inderdaad anders zijn ben ik bang.
We starten over 4 wkn op zondag met 2 nachten B&B in de buurt van Orleans, dan door naar de kust van de Medoc, daarna naar de Pyreneeën, dan nog een paar dgn op onze favoriete camping in de buurt van Limoge en dan zitten er alweer 3 wkn op.
Het enige nieuwe is een snel op te zetten tentje voor onze zoon, dat scheelt 180 haringen, dus lijkt me ideaal :-)
Geplaatst door: Lia
, Datum:
27.06.2022 10:09
, Datum:
28.06.2022 21:53
Zitten jullie ook al op de weer apps te kijken??
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
28.06.2022 22:18
Niet echt. Geen invloed op en op de lange termijn zegt het toch niets. Vroeger nog wel eens gedaan, uitzicht op minder weer zo leek het, dus een extra trui en lange broek mee... Voor niets dus, 2 weken lang tussen de 35 en 40 graden vanaf de dag dat we aankwamen. Was de dag ervoor nog niet eens zichtbaar op de app.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
29.06.2022 00:31
@Mermaid: sterkte met je man. Past niet helemaal in de categorie voorpret, maar hoop dat hij geheel herstelt voor jullie vertrekken. Kan helaas uit eigen ervaring vertellen dat verblijf in Frans ziekenhuis geen pretje is. Kunnen ze duizendmaal zeggen dat de gezondheidszorg in Frankrijk prima is en die fout bij die operatie, tja pech, maar alleen al de verzorging was in mijn geval gewoon belazerd.
, Datum:
29.06.2022 06:23
Weer-apps kijk ik nog niet, want ik ga pas over vier weken weg en de meeste voorspellen maar veertien dagen.
Ik heb wel alle plaatsen die we gaan bezoeken al in de favoriete plaatsen gezet. Kan niet wachten tot ik wel kan gaan kijken.
Geplaatst door: ® Annies
, Datum:
29.06.2022 08:26
Ik wil wel graag aangeven dat ik zelf in Frankrijk in het ziekenhuis heb gekegen maar dat dit in mijn geval echt heel erg goed was. Prima operatie, uitstekende communicatie en voor de rest prima verzorging. Het kan dus ook anders.
, Datum:
03.07.2022 11:06
Gisteren hebben we nieuwe banden gehaald voor de aanhanger. Het is best wel een bizarre tijd, want ze waren haast nergens te vinden, of de levertijd was idioot lang. Maar goed, we hebben er 2 en kunnen op pad.
De corona is inmiddels onze hele familie door gegaan, dus we zijn weer immuun voor een tijdje.
Intussen zit ik stiekem de weerapps te bekijken wat het weer onderweg en op de bestemming doet, kunnen we een beetje voorbereiden daarop.
Het aftellen is bij ons wel begonnen en in de woonkamer ontstaat al een hoekje met spulletjes die meegaan, boeken en knutselspullen, zonnebrandcrème uit de aanbieding, leuke lampjes voor aan de luifel en allerlei handige dingen die we niet moeten vergeten.
Zo ontzettend veel zin in!!