Voorpret 2022 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
12.06.2022 16:41
Ze (vouwwagen) staat bij ons ook weer op de oprit!!
Alleen daar word ik al zo blij van!!
Nog wat kleine dingetjes, zoals stukje vinyl op de klep plakken(staat toch wat gezelliger) en een nieuwe cadac er nog in krijgen.
Voor ons nog 5 weken, dus dat schiet al lekker op!
Geplaatst door: ® Kims
, Datum:
12.06.2022 23:00
Voorbije 2 jaar ook gewoon gaan rondtrekken in Zuid Frankrijk. Dit jaar zal het weer anders zijn. Al heel wat voorpret sinds december denk ik. De campings liggen vast want ik vermoed dat vele mensen die voor het eerst kampeerden de afgelopen jaren mss wel de smaak te pakken hebben.
We starten zoals gewoonlijk in de Livradois bij La cube in Le brugeron. Altijd fijn voor een nachtje complete stilte. En dan verder door naar Katalpa in Compregnac. Nadien reizen we verder naar la laune in Le plan-de-la-tour . Verder op het programma cammassade in tourettes-sur-loup , Saint Madeleine in Sospel en we sluiten de vakantie af in camping river in Barcelonnette. Hele reis ,we zijn dan ook 3 weken weg .
Komende weken nog wat extraatjes voor de tent aanschaffen. En een nieuwe luchtmatras en isolatiematjes, na 5 jaar heeft de vorige het eindelijk begeven. Verder wil ik zeker wandelstokken aanschaffen en nog wat kleding.
Al de wandelingen zijn uitgestippeld, goeie mix tussen natuur en cultuur met een lichte voorkeur voor natuur . Nu lees ik nog wat reisboekjes ter voorbereiding. TripAdvisor voor restaurantjes en excursies. Stiekem kijk ik ook al naar het weerbericht hoewel het nog 40dagen is tot vertrek. Ik hoop op hittegolf weer want vorig jaar vond ik het maar fris en nat.
Laat de vakantie maar beginnen
Geplaatst door: Nika
, Datum:
13.06.2022 10:36
Hier begint het ook te komen. We zien er allemaal extra naar uit, na het Corona tijdperk eindelijk weer eens op een avontuurlijke vakantie zonder belemmeringen.
Ja ik geniet van de voorpret, we gaan de bergen in. Verblijven op 1600 m hoogte, ben aan het voorbereiden dat onze kids het niet koud krijgen in het tentje, isomatjes voor op slaapmat gekocht, isopyama’s , kruiken. Misschien overdrijf ik, maar wil niet dat ze creperen 😂
Daarnaast al mooie wandelroutes geprint, nieuwe wandelkleding gekocht, een kampvuurrooster, want we mogen daar echte kampvuurtjes maken! En nu staan we nog in twijfel om wel of niet een voortent mee te nemen. Het weer in Zwitserland is over het algemeen overdag warm, maar niks is zo veranderlijk als de bergen.
Oh ja ik het de caravan kastjes opnieuw ingericht met handige bakjes voor ontbijtspullen, knutselspullen ect, en de kids willen graag een air up fles, misschien ga ik die nog kopen voor onderweg als kadootje ;) maar twijfel of t wel wat is. Lijkt echt zo’n rage te zijn, water drinken via een (geur) pod zodat je denkt dat je wat anders drinkt. Maar t kan misschien veel calorieën schelen😄 iemand ervaring??
Geplaatst door: Michel
, Datum:
13.06.2022 12:33
Meestal kijken naar wat er te doen/ bezichtigen is. Vervolgens je op locatie laten verrassen wat er nog meer op je pad komt. Plan niet te veel, het komt altijd goed en dat is ook een vorm van voorpret.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
13.06.2022 13:30
Nika, goed idee van die bakjes. Ben ik ook dol op!
Ik heb in de vouwwagen keuken mijn kruidenbakje, mijn verlichtingsbakje, bakje met medicatie, toilettasje met zonnebrand, en dé ontbijtla. Bij ontbijt, hele la op tafel met crackers, ontbijtkoek, muesli, zoet beleg etc.
In de disselbak hebben we de bak: 'haringen/scheerlijnen' de bak 'electra' en de bak 'was'. In die laatste: knijpers, waslijn, wasmiddel, waszak, wastas'.
Heerlijk overzichtelijk. Succes nog verder je organisatie.
, Datum:
14.06.2022 14:50
Wooh, jij bent goed georganiseerd @Sandra!
Ideaal, zo kun je alles gemakkelijk terugvinden. Moet je voor zo'n ontbijtla niet n hele grote tafel hebben:)
Ik ben halve literflesjes aan het vullen met bloem, suiker ect. Heb n paar recepten zoals american pancakes die ik dan al heb afgemeten en zo snel kan maken als ontbijtje.
Zin in!!
Geplaatst door: Mark
, Datum:
14.06.2022 15:49
Heerlijk! 2 jaar geleden een caravan gekocht.
Toen kwam Corona en zijn we 2 jaar in NL gebleven, mooie vakanties gehad maar nu mogen we weer!
Onze eerste trip gaat richting de Ardèche, 1300km vanaf Groningen, we gaan het lekker rustig aan doen en genieten in Frankrijk!
2 campings voor de heen reis, eindpunt Les Charmilles 18 dagen ontspannen en dan lekker rustig terug met mijn vrouw en 2 kinderen.
Laat Augustus maar komen.
Geplaatst door: Debbie
, Datum:
14.06.2022 19:04
Hier een beetje hetzelfde als Mark. Twee jaar niet naar Frankrijk geweest door Corona en zwangerschap. Nu voor het eerst met de caravan ipv met de tent. In Nederland nou drie keer uitgeprobeerd. Over vijf weken mogen we naar Frankrijk! Zoveel zin in.
Mijn voorpret bestaat uit de route verkennen, gerechten bedenken die ik thuis kan maken en invriezen om mee te nemen, bedenken wat ik nog allemaal in de caravan moet doen. Heerlijk.
Ik werd getriggerd door de ontbijtla van Sandra. Hoe doen andere mensen dat? Hoe zorg je ervoor dat je niet blijft lopen om alle spulletjes voor het ontbijt neer te zetten?
Geplaatst door: thadude
, Datum:
14.06.2022 20:55
@debbie, wij kamperen met de caravan en hebben kleine plastic/kunstof mandjes waar we houdbaar broodbeleg (hagelslag etc. ;-)) in opbergen. en de rest pakken we zo uit de koelkast :)
voorbeeld van action:
https://www.action.com/nl-nl/p/opbergmand-4/
, Datum:
14.06.2022 21:12
, Datum:
14.06.2022 21:13
@Debby, ik heb heel veel van dit soort bakjes gehaald, zijn ideaal met handgreep en in verschillende groottes, ook geschikt voor evt. wat zwaarders. Veel beleg heb ik in van die plastic voorraadbussen waar zo’n schuifje bovenop zit ( wanneer je rijdt aan te raden even vast te zetten met schilderstape) deze zijn precies op hoogte van het kastje, zo kan ik veel meer verschillende soorten beleg meenemen.
Alles bijelkaar in een grote ikeabak, en kan je zo op tafel zetten. Superhandig.
https://www.ikea.com/nl/nl/p/variera-bak-wit-30155019/#content
Daarnaast is natuurlijk een klein dienblad handig, zodat je niet 10 x op en neer hoeft 😉
, Datum:
14.06.2022 21:23
Verder hebben we dit krukje.
https://m.teun.nl/nl/180022/teun-bordeaux-viskruk-met-oplegblad/?pageCount=1&pos=88
Het oplegblad is omgekeerd een enorm handig dienblad. Ik leg het blad omgekeerd op het aanrechtblad. Bordjes, bestek, bekers etc er op. De belegdoos er op, pot thee erbij. En dan alles in één keer naar de tafel als we wat verder van de tent weg zitten.
Paar jaar geleden hadden we in de ochtend weinig schaduw op de plek en zaten wij, (en een stuk of wat buren) allemaal aan de overkant van het pad te ontbijten op een stukje veld waar geen plaatsen waren. Iedereen bedacht iets om zo veel mogelijk in een keer mee te nemen. Het idee van het dienblad werd al snel afgekeken. 💡
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
14.06.2022 21:53
Zo’n soortgelijk krukje heb ik een aantal jaren geleden gekocht bij de Aldi. Was net laatst weer te koop voor € 9,99. Mss dat er bij bepaalde filialen nog wat ligt in de bakken. 😀
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
14.06.2022 22:33
Wel leuk dit. Nu ik er over nadenk zie ik dingen voorbij komen die voor ons al zo gewoon zijn dat ik er niet meer bij stil sta. Dienblad al van kinds af aan meegemaakt, krukjes met blad (2 stuks) al zeker 10 jaar mee (ook voor aan het water) als bijzettafeltje, in de caravan plastic sluitboxen met alle eerder genoemde spullen. Zo ook de (stoffen) ritsbakjes in verschillende maten van Ikea voor sokken, onderkleding etc. Het meest blije ben ik toch nog steeds met de twee oude afsluitbare emmers waar in de jaren 70 waspoeder in werd verkocht (type verfemmer, maar dan iets groter). Ooit meegekregen van mijn ouders die ze niet meer gebruikten. Vroeger als badje gebruikt voor de kinderen, nu onder weg wordt o.a. de (beperkte) voorraad hierin luchtdicht bewaard en eenmaal ter plaatse worden ze in de voortent en tentjes van de kinderen gebruikt voor het waterdicht opbergen van verschillende spullen. Echt ideaal!
Geplaatst door: Noa
, Datum:
14.06.2022 23:27
Wij kamperen met een klein caravannetje waarin we eigenlijk alleen slapen en soms koken en we hebben dit jaar voor het eerst een campingkastje. Staat in 1 handomdraai en heeft een hard bovenblad. Ideaal want wat extra werkruimte. En het heeft 2 baken boven elkaar waarvan de deurtjes met een magneet sluiten. Heel handig. Gekocht om al onze schoenen en slippers op te bergen en dat werkt perfect.
Ook wij gebruiken een afsluitbare plastic doos voor boodschappen die niet in de koelkast hoeven.
Verder hebben wij op de plankje in de caravan allemaal van die stoffen IKEA bakjes gezet waarin allerlei dingen een vast plekje hebben.
Verder veel voorpret in het bekijken van allerlei campings, de omgeving daarvan, wandelroutes en bezienswaardigheden erbij zoeken. We gaan dit jaar pas laat en hebben 3 weken om vanuit het Gardameer verder te trekken. Misschien wel via Frankrijk.
Geplaatst door: Nancy
, Datum:
15.06.2022 12:07
Wij gaan dit jaar voor het eerst met onze gepimpte caravan op vakantie. Zal even wennen zijn want we staan het liefst op kleine campings en die zijn niet altijd even goed toegankelijk met een caravan. De voorpret bestaat uit campings zoeken en vooral veel hier lezen. Met name de tips wat handig is in een caravan zijn erg welkom!
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
18.06.2022 08:14
Op sommige momenten ben ik nog zo druk met werken, dat ik eigenlijk nog niet echt toe kom aan voorpret. Maar tussen de bedrijven door probeer ik wel voorbereidingen te treffen.
Van de week heb ik bijvoorbeeld trekking stokken gekocht. Mijn fysiotherapeut had me dat geadviseerd voor de wandelingen te gebruiken. Verder een zonnehoed die ik hopelijk veel mag opzetten.
Vandaag ga ik met de pubers naar een bekende grote sportzaak om nog een piepklein tentje te halen en sportschoenen. En zo kruipen we langzaam aan ri de vertrekdatum. Nog een maandje, whoopwhoop :))
Geplaatst door: Debbie
, Datum:
18.06.2022 08:56
Bedankt allemaal voor de tips! Ik denk dat ik ook een bakje of mandje ga aanschaffen. Ik moet alleen even kijken waar ik het neer ga zetten. Even weer wat dingen aanpassen :)
Mermaid, ik herken wat je zegt! Zo druk met de kinderen en werk dat je nauwelijks beseft dat het er toch echt bijna aankomt. Wij gaan over 3 weken en 5 dagen weg. :D zoveel zin in! Ik heb alvast een afspraak gemaakt bij de garage voor de auto voor een zomercheck. Binnenkort wil ik de auto ook even schoonmaken van binnen en buiten. En zo langzamerhand beginnen met spullen klaarleggen voor in de caravan. Onze caravan staat in principe ingepakt, alleen kleding moet er nog in en wat boodschappen voor onderweg.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
18.06.2022 11:38
Voorpret hebben we altijd wel, maar is er juist dit jaar bij ingeschoten, door een verhuizing, nog geen maand geleden. En over een paar dagen vertrekken we, maar weten nog niet waarheen....
Maar dat geeft niet, want dat komt gewoon helemaal goed!
Vorig jaar was de planning Duitsland Oostenrijk, misschien Tsjechië, maar toen we in Zuid Duitsland waren was het slecht weer, 14 graden en regen, en dat zou nog minstens een week blijven, dat we toen maar van daar naar de Provence zijn gereden! Ook 2 jaar geleden gewoon naar Frankrijk geweest, en gewoon een heerlijke vakantie gehad. Oke, met regelmatig een mondkapje op, maar dat moest thuis ook!
Toen we vorig jaar terugkwamen, waren er overal overstromingen, zodat we wat om moesten rijden, maar verder geen problemen.
Nu dan misschien, zoals vorig jaar het plan was, maar ook de Dolomieten lonken al jaren, 2 keer daar wel even geweest, maar van de bergen niks gezien, want die zaten in de mist.
We zien dus wel, reserveren nooit iets, we stappen in de camper, en rijden maar!
Fijne vakantie iedereen!
, Datum:
18.06.2022 17:01
Ik begin echt af te tellen!!! Nog 4 weken te gaan, heerlijk. We hebben de caravan op eigen terrein staan, en alles wat ik niet meer nodig heb, en mee moet gaat er al in. Ben nu bezig met hippe gezonde,gemakkelijke en snel klaar recepten te verzamelen voor op de camping.
Ik print wat uit, of maak foto’s en sla dit op.
Zwitserland is duur om uit eten te gaan, dus dat zal wat vaker koken op de camping worden. Ik heb het caravanity camping kookboek gekocht waar echt heerlijke recepten instaan. Maar heb je tips voor recepten, altijd welkom. Nu nog iso kleding voor de kids bestellen ivm koude nachten. Net Ook twijfel ik nog om extra slaapzakken mee te nemen. Wil nl. echt zo weinig mogelijk mee.
Manlief krijgt morgen ( vaderdag) een stanley brew over ( koffiefilter voor op stanley thermos) en een militaire oplaadbare zaklamp.
Vwb boeken maak ik een uitzondering, ik hou niet van lees aps of koboreaders. Maar als ze uit zijn, laat ik die weer achter op de camping.
Ook voor onderweg wil ik nog een playlist maken, moet nog vignetten kopen en dan is het echt nog wat laatste dingetjes voor onderweg ect.
Kan niet wachten! En nu hopen dat de maatregelen mbt Corona niet worden verscherpt.