Camping met waterpark aan Middelandse zee (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Twan
, Datum:
24.05.2022 17:43
Hallo daar.
We gaan nu al jaren tijdens de zomervakanties naar dezelfde camping (L'arche in Anduze) in de Cévennes.
Een relatief rustige camping aan een riviertje, niet te groot maar wel van alle gemakken voorzien.
Heerlijk ontspannen, weg van alle drukte en gekte.
Normaal gaan we in één rechte lijn over de Route de Soleil richting het Zuiden maar nu hadden we het idee om er een weekje aan vast te plakken en eerst iets totaal anders te gaan doen qua camping;
Ditmaal willen we eerst een weekje richting zee naar een camping met waterpark zodat de kinderen (6+7 jaar met de nodige zwemdiploma's!) zich lekker kunnen uitleven op de vele glijbanen.
Maar mijn zoektocht naar dit soort campings brengen me meestal naar de Golf van Biskaje (dus aan de verkeerde kant van Frankrijk) óf naar campings met alleen maar huisjes (dus zonder staanplaatsen voor onze caravan).
De week staat echt in het teken van onze kinderen, dus naast de vele glijbanen van het waterpark moet het ook absoluut kindvriendelijk zijn.
Animatie hoeft niet persé in het Nederlands maar zou wel mooi zijn.
Avondshows en muziek is leuk. (het is maar voor een weekje)
Liefst niet hutje-mutje op elkaar, voldoende plek voor de caravan met voortent/luifel en wat schaduw op de kampeerplaatsen geniet onze voorkeur.
En, rekening houdend met onze doorreis naar Anduze, niet al te ver uit de richting van onze eindbestemming.
Misschien zoek ik verkeerd maar ik kan nauwelijks iets vinden aan de Middelandse zee dus ik hoop dat hier ervaringsdeskundigen zijn die me op enkele pareltjes kunnen wijzen.
Geplaatst door: Dave
, Datum:
24.05.2022 17:51
Aan de middelandse zeekust liggen veel campings met mega veel glijbanen
hier is de top 10 van campings met glijbanen
Dit is de top 13 met de leukste waterglijbanen in Zuid-Frankrijk
Camping Le Sérignan Plage - Sérignan. ...
Camping La Sirène - Argelès-sur-Mer. ...
Camping Le Castellas - Sète. ...
Camping Le Petit Mousse - Vias. ...
Camping Nouvelle Floride - Marseillan Plage. ...
Club Mar Estang - Canet-Plage. ...
Camping Mas des Lavandes - Valras Plage.
Wij zijn zelf naar Seringnan geweest en kinderen hebben genoten
Geplaatst door: Marike
, Datum:
24.05.2022 18:31
Je hebt veel mooie campings aan zee, maar grote kans dat ze al vol zitten.
Een aantal voorbeelden:
- Camping Le Serignan Plage in Serignan Plage
- Camping Aloha in Serignan Plage
- Camping Le Brasilia in Canet en Roussillon.
- Domaine de la Yole in Valras Plage
- Camping Mediterranee in Vias Plage
- Camping Les Sablons in Portiragnes Plage
- Camping Les Mimosas in Portiragnes Plage
- Camping Mediterrannees in Marseillan Plage
- Camping La Petite Camarque in Aigues Mortes
Op deze campings komen genoeg Nederlanders, maar houdt er rekening mee dat over het algemeen een mix van nationaliteiten op campings aan zee komen en niet zoals camping l’arche 90% Nederlanders. Ik weet ook niet of er voldoende glijbanen in de zwembaden zijn voor de kinderen.
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
24.05.2022 19:24
Geplaatst door: Arjen
, Datum:
24.05.2022 20:02
Geplaatst door: Domaine
, Datum:
24.05.2022 21:13
Geplaatst door: Domaine
, Datum:
24.05.2022 21:15
Palais de la mer is een leuke camping, met strand en een leuk waterpark.
Persoonlijk vond ik het wel een stuk verder rijden ipv de bekende campings rondom valras en vias
, Datum:
24.05.2022 23:30
Allemaal bedankt voor de enthousiaste reacties.
Kennelijk zijn er toch een hoop campings die aan onze criteria voldoen.
We gaan alle tips doorspitten op zoek naar de meest geschikte.
Nogmaals dank!
, Datum:
26.05.2022 16:45
Helaas, alle genoemde campings zitten in het hoogseizoen al helemaal hutje mutje vol.
Misschien moet ik de regio een beetje aanpassen;
Stukje verder zakken naar Spanje? Of juist richting de Italiaanse kust?
Iemand ervaringen, adviezen of zoektips?
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
27.05.2022 15:53
Ooit stonden we met de caravan in Bretagne bij een prachtige camping en direct bij zee met mooie golven. Je kan zo van je plek het brede strand etc. oplopen. Perfecte eigenaar enz. Hem werd gevraagd waarom hij geen zwembad en glijbanen etc. had. Zijn antwoord: "je zwembad staat direct bij je aan de kust en dat moet voldoende zijn je je kunt voldoende schelpen zoeken; zeker bij "eb" kun je een stuk lopen.. Prettige gasten uit allerlei landen; gezellig en toch rustig.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
27.05.2022 20:14
Camping Sandaya Blue Bayou
Misschien niet het waterpark wat je zoekt, maar wel een mooi zwembad en een heerlijke camping aan zee met een heel breed en rustig zandstrand.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
27.05.2022 21:15
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
28.05.2022 07:46
Toch de andere kant op, maar wat een leuke camping voor kinderen! Onze meiden van nu 13 en 11 hebben het r nog over. Camping la rive aan het meer van biscarosse.