(Post-corona en) puber perikelen op vakantie (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marike
, Datum:
28.05.2022 12:08
Dit gaat naar mijn mening wel heel ver om te annuleren, omdat zij geen zin heeft. Ze hebben zelf de camping uitgezocht en ik denk dat menig puber van 14 jaar blij is dat ze op vakantie gaan en kunnen.
Dit vind ik echt verwend gedrag, maar jullie zitten er wel mee. Vervelend! Ik hoop dat het goed gaat komen. Succes in ieder geval, maar toegeven aan je dochter zou ik nu niet doen want dan krijgt ze weer haar zin. Maar ik snap ook dat het makkelijker gezegd is dan gedaan.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
28.05.2022 13:20
Apart tentje?
En daar ga je als politie-agent naast zitten?
Wij hebben dat wel eens gedaan, maar niet de hele vakantie. Hier is een vriendje wel eens meegereden heen en na een week hebben we hem op de trein gezet zodat we ook nog een weekje als gezin hadden.
Toen ik zelf jong was is mijn vriend met de trein gekomen voor de laatste week. (Zevenendertig jaar later, gaan we nog altijd samen op vakantie 😍)
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
28.05.2022 15:01
Je dochter is verliefd! Maar, hoe goed kennen jullie haar vriendje? Ook jullie zullen er een hele vakantie mee van doen hebben en misschien maar steeds compromissen moeten sluiten. En stel dat het helemaal niet gaat samen......wat dan?Wat vinden zijn ouders van het hele verhaal. En reisdocumenten is iets waar zijn ouders voor moeten zorgen.
Het is aan de andere kant een prima test voor je dochter/vriend wanneer ze elkaar ff niet zien. Ze hebben toch contact via app.
Ik wens je wijsheid toe.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
28.05.2022 16:54
Mijn dochters gaan mee zolang ze nog geen 16 zijn. Zeuren, zeiken grote mond we krijgen flink wat naar ons hoofd geslingerd ook tijdens vakantie maar ik zal er nooit een vakantie om gaan annuleren, zolang ze onder ons dak wonen gelden onze regels en dat weten ze. Advies heb ik niet voor je maar ik zou zeker op vakantie gaan als ik jouw was. Je dochter gaat echt wel leuke momenten hebben. Wij komen met terug van een paar dagen kamperen met onze meiden, en men o men wat hadden ze de kop er vaak erkeerd op staan, maar anderzijds hebben we ook momenten gehad waarbij we gierden van het lachen omdat het pluimpje tijdens badmintonen voor de zoveelste keer hetdak op waaide. Mijn inziens dus gewoon gaan als gezin alleen en duldt geen tegenspraak!
Geplaatst door: Noa
, Datum:
29.05.2022 20:35
Misschien ben ik te kort door de bocht, maar jullie dochter is 14. Die doet dus gewoon wat jullie zeggen (dus mee met vakantie) en heel leuk dat ze verliefd is maar dat vriendje ging bij ons echt niet mee. En vooraf duidelijk vertellen dat het ook jullie vakantie is, je hebt er hard voor gewerkt, voor gespaard en je wil er samen een leuke tijd van maken. Onze oudste was 16 toen hij niet meer mee ging (is toen met een vriend mee geweest toen wij zelf ook weg waren). Toen hij 15 was hadden we een moeilijk moment in on onze vakantie maar gelukkig goed gekomen en hij heeft het er nu nog over :-). Vorig jaar zelfs spontaan een paar dagen bij ons gekampeerd. Onze jongste is nu 17 en is heel anders. Zij is altijd mee geweest en heeft nu eigen plannen. Maar tussen 14 en 16/17 zit echt een groot verschil.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
29.05.2022 21:05
@NOA, dank je voor je support, en alle voorgaande berichten geven me echt steun.
Dat jochie gaat niet mee en idd gaan mijn 2 dochters gewoon mee. We gaan wel kijken naar wat we vooraf kunnen regelen om hen ergens tegemoet te komen, maar verder niks.
Ik vind dat we het verdiend hebben en zij niet de boel moeten terroriseren.
Dank allemaal. Voor t meedenken.
Geplaatst door: ® Janeway
, Datum:
29.05.2022 21:15
Goed dat jullie toch door duwen. Je kinderen laten bepalen of je wel of niet weggaat gaat wel een beetje ver. We zijn de laatste jaren wel speciaal naar campings gegaan met jongelui. En dus de laatste jaren steeds dezelfde omdat iedereen (nou ja veel) weer terug komt. Ze kennen elkaar dus al wel allemaal. En nieuwe gezichten zijn helemaal leuk. Jongste is nu 17 bijna 18 maar toen ze 14 was had ze het helemaal naar haar zin daar.
Succes met het puber spul. Ze kunnen soms zo lekker dwarsliggen.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
29.05.2022 21:56
Hier 3 pubers. Maar we gaan met ander gezin met pubers. Dus uitstapjes zijn nooit probleem "moeten zij ook"? wordt er dan gevraagd, JA ZIJ MOETEN OOK, en dus sjouwen ze mooi mee op wandeling op stadjesbezoek. Zonder dat andere gezin zou dat eerlijk gezegd stuk minder makkelijk gaan. Oudste heeft twee jaar lang (14 en 15 jaar) zowat de hele vakantie op ons bed op zijn telefoon filmpjes liggen kijken. Gek werd ik ervan, zelfs toen we kort op een camping waren waar zin beste vriend was. Vorig jaar (16 bijna 17 was hij toen) plots helemaal anders: lag in de ochtend al aan het water. We waren helemaal verbaasd hoeveel buitenlucht hij die vakantie heeft gepakt, en hoeveel contact hij zocht met de anderen ook jongelui van de camping-) Dit jaar beetje zorgen omdat hij idd verliefd is... godzijdank zit auto vol en de vraag of zijn vriendin mee mocht kwam gelukkig niet ;-) Middelste is minder sociaal, die trekt momenteel naar jongste, die dan dus ook minder anderen opzoekt Dus er zal best bij de tent gehangen worden. Soms vind ik het prima, soms jaag ik ze weg. En zeggen dat ze de afwas moeten doen helpt altijd om ze bij de tent weg te krijgen!!!
Succes Mermaid, geniet van je vakantie. Laat mooi dat vriendje thuis (kans is ook groot dat het tegen die tijd uit is)