Camper'-loze camping (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® cato
, Datum:
18.05.2022 14:25
Zijn er campings bekend waar geen campers mogen staan?
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
18.05.2022 15:16
Waar alleen tenten mogen staan!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
18.05.2022 15:21
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
18.05.2022 16:06
Als het om alleen tenten gaat, mag ik als fervent camperaar dan een bijzondere camping in een prachtige bergomgeving aanbevelen? Camping die Plan d'eau in Saint-Etienne-de-Tinée. Als ik me goed herinner kun je er zelfs met gewone auto niet eens op. Je zult alleen de zwemvijver moeten delen met de dorpsjeugd en de gasten van de camperplaats aan de andere kant van het water...
Geplaatst door: Daido
, Datum:
18.05.2022 16:20
Je mag er met een auto niet op.
Het is kindvriendelijk camping voor kinderen tot 12 jaar. Ze kunnen overal veilig spelen.
Geplaatst door: ® Nenna
, Datum:
19.05.2022 11:09
Zijn er ook campings waar wel caravans maar geen campers mogen staan, of alleen op een ander veld?
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
20.05.2022 14:00
Gewoon even voor de nieuwsgierigheid: wat zou er tegen campers zijn t.o.v. bijvoorbeeld caravans?
, Datum:
20.05.2022 14:16
Het enige dat ik me kan bedenken is dat een camper veel zwaarder is en daardoor in sommige gebieden het gras kapot kan rijden. Is me zelf op een camperplaats met veengrond wel eens gebeurd dat ik wegzakte en niet meer weg kwam. Was gelukkig bij een boer met tractor...
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
20.05.2022 15:21
@Hans030, ik denk omdat een camper vaak maar kort blijft staan of vaker heen en weer rijdt.
Geplaatst door: Riedel1976
, Datum:
20.05.2022 18:40
Wij zijn eerlijk gezegd ook niet zo dol op campers, met name de grotere. Doordat het voor de camper vaak praktisch is het zo neer te zetten dat er gemakkelijk weggereden kan worden, zetten mensen hem vaak zo neer dat je er zo tegen aan zit te kijken. Dan voelt het voor ons net alsof je op een parkeerplaats kampeert. Caravans staan vaker helemaal diep in de plek geparkeerd en niet dwars op de plek, waardoor het er wat ons betreft een stuk gezelliger uitziet.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
21.05.2022 10:29
Regelmatig hebben campings plekken voor campers met verharding waarop de wagen kan staan en dan grenzend aan een stuk gras. Natuurlijk is niet iedere camping zo ingericht. M.b.t. het heen en weer rijden met de camper: ook de auto's van tentkampeerders komen toch van hun plaats af?
Wat ik wel begrijp: een camper die 4x per dag wegrijdt en terug komt levert een ander beeld op. Terwijl het idee (denk ik) van een camper nu juist is dat je lekker de fiets pakt als je ergens bent. Boodschappen kun je ook bij verplaatsing van plek A naar B doen.
, Datum:
21.05.2022 11:38
De valkuil van het camperen is in mijn beleving dat je blijft rijden, onder meer doordat je op camperplaatsen toch geen spullen buiten zet. Dan gaat rijden op werken lijken. Dus pak ik af en toe bewust een camping om een paar dagen helemaal niet te rijden, gewoon even helemaal niets doen, hooguit een wandelingetje of een fietstocht vanaf de camping...
Geplaatst door: J
, Datum:
21.05.2022 11:59
Er zijn ook campings waar campers wel mogen staan maar tijdens het verblijf niet heen en weer mogen rijden.
Bij autovrije campings bv
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
23.05.2022 22:47
@Hans30 wij stonden in Bretagne prachtig met uitzicht op zee. Een enorme camper kiest een plekje pal voor onze neus en we zagen niets meer.
Heb ik iets tegen campers? Nee, geheel niet. Maar met het formaat vrachtwagen (autootje hing er in dit geval los achteraan) mag je best rekening houden met de keuze van je plekje.
Onlangs stonden we in de Vogezen en konden een mooi zonnig plekje kiezen. Toen we eenmaal stonden, realiseerden we ons dat de mevrouw achter ons ineens haar halve uitzicht verloor. Op de, nagenoeg lege camping, hebben we toen het op een na mooiste plekje gekozen. Ze kwam ons ervoor bedanken.Ze had overigens een camper bij zich ;-)
, Datum:
23.05.2022 23:13
Het is ook mij als camperaar (en ik ben daar gelukkige niet de enige in) een volslagen raadsel waarom sommige medecamperaars bovenop de lippen van een ander gaan staan als er ruimte zat is. Maak het gelukkig zelden mee, maar het gebeurt...
Geplaatst door: Nico B
, Datum:
23.05.2022 23:48
In het fameuze Groene Boekje staan ook een aantal Franse campings. De Natuurkampeerterreinen staan aangegeven in dit gidsje, wat is aan te vragen/bestellen bij www.natuurkampeerterreinen.nl.