Opsturen vakantiebagage (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Nico B
, Datum:
16.05.2022 16:31
Mijn ouders stuurden begin jaren 50 hun tent, potten en pannen in kisten vanuit Groningen naar Terschelling en het geheel werd afgeleverd op de camping. Zelf kwamen ze een week later op de fiets om de zaak op te zetten en vakantie te vieren. Na afloop pakten mijn ouders de spullen weer in en werd de hele meuk door de bodedienst bij de camping opgehaald.
Zijn er mensen die dit heden nog/ook doen bij een camping in Frankrijk? Reden van vraag: je hebt dan geen grote auto nodig of kan zelfs zonder auto reizen.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
16.05.2022 17:03
Ik kan me hier niets bij voorstellen, wel weet ik dat je op sommige hikes je bagage kunt laten vervoeren, net als bij sommige fietstochten. Maar dat bedoel je niet. Je kunt het natuurlijk uitproberen, kampeerspul naar de bruna brengen en aangetekend verzenden naar de camping. Hoop niet dat ze het kwijt raken...
Geplaatst door: Jane
, Datum:
16.05.2022 18:18
Ik zie het al gebeuren, halve verhuiswagen met kampeerzooi van een familie afgeleverd bij een camping. Ik denk niet dat het echt een succes gaat worden. Maar als je zo nodig wil kamperen en niet slepen hebben ze tegenwoordig. Huurtenten, huur caravans enz enz.. Koffers inpakken en gaan. Niks overvolle auto.
Maar ja dat kost een paar centen. Maar ik denk dat versturen ook niet echt heel goedkoop is.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
16.05.2022 18:30
Mijn moeder ging in de jaren 60 met een lelijke eend op vakantie naar Frankrijk. Vanwege de beperkte laadcapaciteit werd de grote bungalowtent met Van Gent & Loos naar een depot in het dorp bij de camping verzonden en na de vakantie ging de tent weer op dezelfde manier terug. Dat ging goed totdat we de tent een keer nat moesten inpakken. 2 weken later bleek het weer de tent te zitten bij aankomst in Nederland. De tent was niet meer te redden. Daarna konden we tent en een kist met kampeerspullen op de zolder van de boerderij bij de camping achterlaten. Daar heeft ze nog jaren gebruik van gemaakt. In denk dat zoiets nu ook wel te regelen is, bij de camping of een boerderij of zoiets in de buurt van de camping. Zeker met een EV kan dit een oplossing zijn. Je zit dan wel steeds aan dezelfde camping vast, maar dat zal voor velen geen probleem zijn.
Bij veel grotere plaatsen kun je ook een Opslag-box huren. Je moet er wel voor zorgen dat de tent goed droog is. Dus een zon-zeker gebied is wel aan te raden.
Geplaatst door: Nico B
, Datum:
16.05.2022 19:08
@Johan: dit is precies wat ik bedoel.
Op een één of andere manier is onze bagage altijd meer dan 2x een rugzak van 80liter en 20-25kg/pp. Wanneer wij met de trein naar bijv de Pyreneen zouden willen, moeten we zeker veel minder meenemen. Een Duracel-auto gaat um ook niet worden. Wanneer die tweedehands bereikbaar zijn is de accu stuk. Nutteloos.
Slapen in mijn eigen spullen/tent heeft sterk de voorkeur; ik slaap gewoon niet in een vreemd bed.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
17.05.2022 11:53
Heel erg herkenbaar. Ook wij gingen in de jaren vijftig kamperen in Nederland. We stonden dan met vader, moeder en drie kinderen bij een boer op een stuk weiland zonder sanitaire voorzieningen. (het bos in, en een putje graven). Wij hadden drie Carl Denig tenten, 1 voor mijn ouders, één voor de kinderen en een keukentent. Alle spullen werden in kisten ingepakt en per Gend&Loos verstuurd naar de boer. Wij gingen dan met de auto daar naar toe .Na twee weken kamperen werd alles weer in de kisten gedaan en afgeleverd bij ons thuis. Dat was nog eens wat!