Annuleren geboekte vakantie (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
14.05.2022 23:55
Wij hebben voor 12 aug - 3 september een boeking gemaakt op een camping in de Gard.
Wij overwegen om deze te annuleren, ivm schoonmoeder van 89, die met forse schreden
in gezondheid achteruitgaat. Geen levensbedreigende situatie, maar we durven ook niet
goed een eind van huis af ....
We hebben €200,- aanbetaald, dus best een aanzienlijk bedrag
Dit valt niet officieel natuurlijk niet onder een annulerings-verzekering.
De camping zit overvol in die periode, dus onze plek zal snel genoeg weer verhuurd zijn.
Wie heeft hier ervaring mee .... Zou er enige coulance te verwachten zijn van de camping ?
Ik vind het lastig om te bellen .... want ZO goed is mijn frans ook niet.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
15.05.2022 00:03
Als je het lastig vindt om te bellen dan zou ik een mail sturen waarin je de situatie uitlegt. Ik zou aangeven dat ik verwacht dat jullie gereserveerde plek nog wel verhuurd wordt en zo niet( zeer onwaarschijnlijk!) of jullie samen tot een acceptabele oplossing kunnen komen. Het lijkt me toch dat dit moet lukken.
Succes!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.05.2022 00:51
Hebben lange tijd in een dergelijke situatie gezeten, te lang om vakanties voor af te willen blazen. Bedacht dat mijn vrouw in dat geval terug zou kunnen vliegen ( in jullie geval vanaf Montpellier), dan zou ik met camper in ieder geval op tijd zijn voor uitvaart. Vraag evt naar mogelijkheden om je caravan daar 'garage morte' achter te laten en later op te halen.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
15.05.2022 06:51
Met Google-vertalen kun je een heel acceptabele mail sturen tegenwoordig. Het antwoord kun je weer vertalen en zo kun je er misschien best uitkomen.
Sterkte met je schoonmoeder.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
15.05.2022 08:29
Ik heb ook een keer een vakantie om soort gelijke reden moeten annuleren.
Heb een mail gestuurd met behulp van Google vertaal app.
Was dan wel een huis die we hadden gehuurd,maar de eigenar gaf zelf aan dat, als het huis diezelfde periode weer verhuurd kon worden,wij onze aanbetaling terug kregen.
En dat is toen gelukt.
Dus zeker de moeite waard om te informeren.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
15.05.2022 09:16
Lees de reserveringsvoorwaarden even goed. Vaak is het zo geregeld dat als je meer dan 2/3 maanden van te voren annuleert, je de aanbetaling minus de reserveringskosten terug krijgt. Wacht in elk geval niet te lang.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
15.05.2022 13:15
In ieder geval bij nul coulance zeggen dat je dan wel over de plek wil kunnen beschikken, want ze kan ook morgen overlijden.
Geplaatst door: Maike
, Datum:
15.05.2022 14:03
Ik zou mij in jouw geval niet druk maken over die 200 euro. Als je er een beter gevoel bij hebt om thuis te blijven ivm schoonmoeder is dat veel meer waard.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
15.05.2022 18:17
Dit kun je alleen zelf afwegen. Ik zou zelf een vakantie niet opzeggen hiervoor. Moet de rest bij aankomst betaald worden of nog vooraf?
Mocht er iets gebeuren, dan valt het wel onder je annuleringsverzekering en ben je "zo" weer thuis. Een alternatief dat ik nog kan bedenken: geen idee waar de camping ligt die jullie geboekt hebben, maar als dit via een keten geboekt is kun je 'ns kijken of er meer noordelijker ook campings van dat merk worden aangeboden. Sowieso zal je dan zelf in actie moeten komen. Zelf zou ik voor 200 euro het gewoon laten doorlopen. NB. ik heb een moeder van bijna 85 met een afnemende gezondheid en wij gaan overal heen met vakantie (ook met het vliegtuig etc). Ze kan ook nog 5 jaar door nog, je weet dat gewoon niet. Maar nogmaals, je kunt dit alleen zelf bepalen wat goed voor jou voelt. Een goede reis en annuleringsverzekering is zeker in dit soort omstandigheden echt superbelangrijk. Het zou voor mij wat anders zijn als het einde duidelijk in zicht is, dan zou ik zeker binnen een straal van 300 km blijven.
Geplaatst door: ® Sandra
, Datum:
15.05.2022 19:15
Als je niet op komt dagen ben je niet alleen je 200 euro aanraking kwijt maar kun je ook de rest moeten betalen. Je hebt immers gereserveerd en zij hebben de plaats voor je vrij gehouden.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
15.05.2022 21:33
Daar kun je gelijk in hebben, maar het kan ook anders:vorig jaar gereserveerd voor 6 dagen omdat we perse op die camping wilden staan. Na 2 dagen overlijdt mijn schoonmoeder. Ik ga afrekenen en verwacht 6 dagen te moeten betalen, maar nee 2 is genoeg. Camping stond niet vol.
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
18.05.2022 21:30
Hartelijk dank voor de reactie's .....
We staan nog steeds in dubio om wel/niet te gaan.
Willen uiterlijk dit weekend de beslissing nemen
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
18.05.2022 22:22
Wij hebben ook iets dergelijks meegemaakt. In 2016 is mijn schoonmoeder onverwachts overleden. Wij stonden op camping de l’Arche in Andrzej. Geen enkele consideratie, terwijl de volgende kampeerder voor ons plekje al klaarstond bij wijze van spreken. Als ik een tentje mee had gehad, hadden we die op onze plek geplaatst, zodat ze gedurende de periode die wij daar normaal zouden staan en ook voor hadden betaald, niet nog eens konden verhuren. Maar helaas … totaal geen empathie. Er kon nog geen gecondoleerd vanaf.
Ik weet dat ze in hun recht staan, maar toch. Wij komen er niet weer.
Geplaatst door: Frank
, Datum:
19.05.2022 22:34
Al een paar keer wat trammelant gehad de afgelopen decennia met vakanties dat we eigenlijk niet helemaal het idee hadden rustig weg te kunnen. Alle keren mailtje gestuurd met uitleg en de vraag of we de reservering een jaar door konden schuiven. Nooit een probleem hooguit een klein bedrag extra betalen voor nieuwe reserveringskosten.
, Datum:
20.05.2022 13:59
@MaraM heel vervelend, maar dan komt de annuleringsverzekering toch tot uitkering?
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
20.05.2022 23:48
Als je een annuleringsverzekering hebt wel ja. Maar destijds hadden wij die niet. We boeken in principe nooit, dus vonden wij dat overbodig. Tegenwoordig wel het annuleringsverhaal meeverzekerd op onze doorlopende reisverzekering.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
21.05.2022 01:41
Dis is inderdaad iets waar je naar je eigen gevoel moet luisteren.
Maar wat is een afnemende gezondheid, die neemt bij iedereen boven de 80 af, soms langzaam, soms snel.
Als wij vanaf die leeftijd van onze ouders en schoonouders thuis hadden moeten blijven, of dichtbij huis, waren we al 20 jaar niet weggeweest!
Bij mijn vader en schoonvader was het uiteindelijk duidelijk dat ze binnen korte tijd zouden overlijden, en dan blijf je uiteraard thuis.
Maar mijn moeder overleed, op 72 jarige leeftijd heel plotseling, als dat geweest was als we op vakantie waren, waren we er niet geweest, maar pas na een paar dagen.
En mijn schoonmoeder is inmiddels 95, en natuurlijk iemand van de dag, maar kan net zo goed nog 5 jaar leven, dus zolang ze zoals nu blijft, blijven wij er niet voor thuis!
, Datum:
21.05.2022 10:12
Silvia, helemaal eens. Het is natuurlijk wat anders als net voor je vakantie het einde overduidelijk op korte termijn eraan komt. Maar anders kun je m.i. niet je hele leven erop inrichten dat er misschien iets zou kunnen gebeuren (mijn mening). Wij gaan normaal gesproken altijd in Europa op vakantie, soms met auto, soms met vliegtuig (op enkele uitzondering ooit naar USA na). In het ergste geval kunnen wij in ieder geval op tijd terug zijn voor de uitvaart. Dat regelt je reisverzekering gewoon (daarom vind ik mensen die geen reis- en annuleringsverzekering nemen niet goed nadenken, voor die paar tientjes: wel duizenden euro's uitgeven aan de vakanties zelf). Ik heb het zelf helaas ook mee mogen maken dat we gewoon thuis waren en een dierbaar familielid ineens iets overkwam en toen waren we zelfs op 40 km afstand te laat om hem nog te kunnen zien. Dus zekerheid heb je gewoon nooit, ook als je in de buurt bent. Tip: ga altijd voor een buitenlandse vakantie nog even langs en doe iets leuks met ze/ de persoon. In het ergste geval is dat dan je laatste herinnering.