Hoeveel km rijden jullie op een dag met caravan (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Sandra
, Datum:
13.05.2022 18:02
@ Slimpie,
Voor jou zal het een keuze zijn, maar die keuze kan niet iedereen maken. Soms is je collega al met vakantie en moet je het normale werk met een man minder doen. Zelf werk ik in het onderwijs, musical, afscheid groep acht etc etc, komt echt altijd op de laatste week aan. Mijn vader werkte vroeger altijd naar de bouwvak toe. En zo zijn er nog veel meer beroepen waar je de piek niet twee weken naar voren kunt halen. Of waar geen sprake is van pieken maar wel altijd sprake is van hoge werkdruk. De zorg als voorbeeld, waar door krapte (collega's hebben vakantie) in zulke weken de druk alleen maar toeneemt.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
13.05.2022 18:47
@Sandra
Nee hoor, blijft een keuze... wat vind je belangrijker, Stress ten gunste van de werkgever of rust voor jezelf. Ga maar na, de zorg: Hoogste ziekteverzuim van NL met voornamelijk psychisch-sociale klachten. De bouw houdt overigens (uit ervaring) al jaren een eigen tempo aan, want er is toch niet tegenop te boksen.
Maar weet je, blijf lekker volhouden. Je hebt alleen jezelf ermee, eigen keuze.
Geplaatst door: truus
, Datum:
13.05.2022 19:14
De route door Duitsland is goed te rijden vanuit Friesland. Wij komen zelf ook uit Friesland en reizen altijd op een door de weekse dag. Hebben die route meermaals gereden en gaan dan bij Venlo Duitsland in. Er zijn in Duitsland wel veel boustelle,(google maps) ook Basel kan druk zijn. Wij rijden dan ook vaak via Rheinfelden Zwitserland in is iets om 1 @ 2 km maar een stuk rustiger. Lindelgrund is een goede overnachtings camping. Iets verder bij Achern voor ons op ca 600 km is ook een goede overnachtingscamping. veel plezier.
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
13.05.2022 20:06
Wij: tentkampeerders met alles in en op de aanhanger, een week voor vertrek ingepakt (op kleding- en linnengoedtassen na) en teruggezet in de stalling.
Vanaf Apeldoorn max. 750-800km rijden, iedere 2 uur pauze van 15-30 minuten, overnachten in een B&B/ Chambre d'hôtes en de volgende dag de laatste 250-350 km. Echtgenoot rijdt.
Vertrekdag: afhankelijk van het feit of ik als revalidatieverpleegkundige het weekend voorafgaand of aansluitend van 3 weken vakantie ( dus 21 dagen) moet werken, gaan wij op zaterdag of maandag rijden.
's Nachts rijden; ooit gedaan, maar na een patiënt met zwaar hersenletsel (en hierdoor altijd begeleid verder moeten leven) meegemaakt te hebben, nooit meer. (Het gezin reed 's nachts terug, bestuurder viel in slaap, allen zwaar gewond).
Slimpie: om alle verpleegkundigen op mijn revalidatie-afdeling 21 dagen aaneengesloten zomervakantie te kunnen geven, loopt deze periode meestal van eind juni tot half september. En of het nu februari of juli is, de bedbezetting en navenante zorgvraag zijn gelijk, tegen een patiënt zeg je geen "nee" of "ik doe een tandje lager".... het zijn geen bouwwerkzaamheden (o.i.d.).
Tot slot: eind mei gaan wij met 2 overnachtingen 2 weken naar Lourmarin (Les Hautes Prairies) in een huuraccommodatie, in een relaxed tempo reizen😊 Van mij géén ziekmelding naar de afdeling; na 38 jaar revalidatieverpleging gestopt i.v.m. voor mij fysiek té zwaar geworden werk.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
13.05.2022 20:32
Eens met @Sandra. Het is misschien altijd een keuze, maar je vakantie duurt een week of 3, maar je werkt vele weken meer per jaar. Het is dus inderdaad maar net waar je prioriteiten liggen. Voor mij ook bij mijn baan in het onderwijs.
Geplaatst door: Sailorwim 1
, Datum:
14.05.2022 09:37
@ina2,
Heel bekend. Toen een kleurboek niet meer hielp. Kwam de batterij verslindende Walkman in gebruik. Een topper waren cassettebandjes met voorgelezen boeken van Puk van de Pettevlet door Opa.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
15.05.2022 14:50
1000 klm op dag 1, dat is voor ons uit Twente net onder Lyon. Dit jaar eerst een weekje Spanje dus dit jaar wat langer door rijden tot aan Valence waar we een hotel hebben geboekt. Mijn man en ik wisselen elkaar vaak naar 4 uur rijden af. Stoppen doen we alleen voor de benzine en voor de lunch, in grote lijnen zijn we dan ook vaak tussen 16.00 en 17.30 bij Lyon als we rond half 5 vertrekken vanuit huis.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
15.05.2022 15:05
@Ivo, heb je nooit overwogen om een goedkoop hotel of B&B te zoeken? Dan hoef je niet de tent continue op te zetten/af te breken. Er zijn genoeg budgetketens in Frankrijk waar je goedkoop kan overnachten. Ik kan natuurlijk niet in je budget kijken maar wilde deze gedachte toch even meegeven.
Geplaatst door: Nico B
, Datum:
16.05.2022 16:40
Wij rijden doorgaans niet langer dan 5-6 uur. Ongeacht we kunnen doorrijden of niet. Onze Berlingo-bestel is beslist geen Lexus en we zijn dan ook goed gaar. Bij doorrijden wordt de volgende dag een ramp.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
16.05.2022 16:59
Claudia23, volgens mij rijden jullie zonder caravan of ik moet mij sterk vergissen.
1000 km en dan dit keer nog verder in 1 ruk..zelfs voor tukkers is dat met caravan onverstandig.
De vraag ging over het aantal km’s met caravan namelijk.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
16.05.2022 17:09
@martwout,een enkele keer doen we een hotel, meestal eerste en laatste nacht. Meer zit er financieel (uitkering) niet in. Dat is geen klacht maar meer iets om mee te dealen. We gaan graag lang weg.
, Datum:
16.05.2022 18:12
@Jan, vouwwagen dus 120/130 klm per uur :)
, Datum:
16.05.2022 18:13
Nog even aan aanvulling-->heb de vraag dan dus ook niet goed gelezen 😉
, Datum:
16.05.2022 18:35
Ach, mangs overkomp’oe dat..🫣
Geplaatst door: ® Cato
, Datum:
16.05.2022 22:08
Wij rijden met caravan noot langer dan 5 uur naar Frankrijk. Inderdaad, 't is vakantie!!
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
16.05.2022 22:41
500 km per dag zou voor ons 2 x 3 reisdagen betekenen en ik vertik het om op een vakantie van 3 weken, bijna een week kwijt te zijn met reizen. Dan dus maar wat meer kilometers op 1 dag. Ik vind het gewoon zonde van m’n vakantiedagen. Als je nu 6 weken vakantie hebt, oké, maar de meesten hebben helaas maar 3 weken.
, Datum:
17.05.2022 11:17
Dat is voor iedereen weer anders.
Wij rijden in 4 dagen met de caravan naar Portugal, 4x gemiddeld 500 km per dag.
Maar we doen dat alleen als we minimaal 4 weken weg kunnen.
Normaal gesproken doen we 5 a 600 km per dag.
Het punt is dat we of Antwerpen in de drukte ronden of Parijs.
We komen uit Purmerend en dan ligt Parijs net rond die 500 km grens.
Dus gaan we vroeg in de ochtend op zaterdag weg, Antwerpen is dan lekker rustig en het is dan maar net hoe we uitkomen.
Voor Parijs stoppen voor een overnachting of net voorbij Parijs.
We hebben 1x vanuit Frankrijk 814 km gereden naar Buurse en dat was te doen maar we waren er dan ook wel klaar mee.
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
17.05.2022 14:34
Even off-topic ...
@Jan52 jij schrijft dat jullie al eens in Portugal zijn geweest . Wij gaan begin juni ook voor een week of 6 die kant op . Heb jij misschien nog tips voor leuke , mooie campings ? In het binnenland of aan de kust maakt niet uit .
Bvd , Gerda
, Datum:
17.05.2022 14:56
Stuur me die vraag maar op mijn mailadres.
Dan zal ik ze beantwoorden buiten dit topic om.
Ik heb wel wat tips.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
17.05.2022 18:46
Mijn voorkeur heeft 3 reisdagen, uiterlijk om14.30 op camping, staan. De kinderen deden gelijk zwemkleding en waren in zwembad of rivier de rest van de middag. Zelf stoel, boek, zon en relax.. S Avonds de(gas) bbq aan. Dat was een vakantiedag!
3e dag ook vroeg op de camping waar we langere tijd blijven.
Ook wel (vorig jaar nog ivm PCR test) n 2 dagen naar zuiden gereden maar dan zijn het echt reisdagen ipv vakantiedagen voor mijn gevoel.
Wij hebben het geluk altijd minimaal 5 weken weg te kunnen, nee beiden niet in onderwijs werkzaam
Dit jaar weer in relaxstand. We hebben 3 dagen voordat de boot naar Corsica gaat.