vakantie Spanje (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® fam. strooper
, Datum:
08.05.2022 20:27
Dit jaar combinatie Frankrijk - Spanje. Omdat we laat op vakantie gaan dachten we de laatste 2 weken op de bonnefooi te doen. Dat zijn de laatste 2 weken van augustus. Iemand waarschuwde mij voor de vakanties in Spanje. De Spanjaarden gaan in eigen land op vakantie. En tijdens hun vakanties schijnen de campings mutje vol te staan. Ik heb even zitten googelen. Maar de schoolvakanties duren 11 weken in Spanje. Hebben de Spanjaarden ook een landelijke vakantie net als de Fransen? En zo ja, wanneer is die vakantie?
Geplaatst door: Car2
, Datum:
08.05.2022 20:48
Wij hebben diverse jaren in Noord Spanje aan de Middellandse Zee gekampeerd. Onze ervaring is dat campings leeglopen in de 2e helft van augustus.
Campings aan de kust zijn niet goedkoop, net zoals andere kustcampings elders in Europa.
Waarschijnlijk is dat voor Spanjaarden erg kostbaar, salaris is daar veel lager en kiezen ze voor goedkopere mogelijkheden.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
08.05.2022 23:55
Mutjevolle campings zit je zeker in Spanje niet op te wachten, want Spanjaarden leven nogal luidruchtig... Zoek de kleinere campings in de minder toeristische gebieden op, dan is het doorgaans best te doen, Hebben op de bonnefooi herhaaldelijk prima door de Pyreneeën getrokken, ook in onze tent-tijd. Al heb ik nog een trauma van megacamping Peña Montañesa in het leuke, oude bergstadje Ainsa, waar je letterlijk verstrikt raakte in de scheerlijnen van de buren...
Ook in noordwest-Spanje goede ervaringen. In het noorden aan de Middellandse Zee daarentegen drama. We hadden bewust een camping zonder disco uitgezocht, maar die moeite hadden we ons kunnen besparen: de campings links en rechts van ons hadden wel disco's... Was gelukkig maar voor één nacht, zijn snel het binnenland ingetrokken...
Geplaatst door: J
, Datum:
09.05.2022 14:42
Spaanse zomervakantie loopt door tot half september ongeveer.
Campings rondom Tarragona hanteren vaak hoogseizoenprijs tot half september. Daar kamperen ook heel veel Spanjaarden.
Costa Brava is dat weer anders.
Kijk eens op de camping sites en probeer eens uit wat er nog beschikbaar is in jullie periode.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
09.05.2022 15:07
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
09.05.2022 15:49
Ook aan de Costa brava is nog een enkele betaalbare camping te vinden. Vergt enig zoeken. Onze ervaring is dat ook de binnenland campings duur zijn. Het is niet zo dat de Spanjaarden ivm de prijs naar het binnenland trekken. Spanje heeft goedkopere levensmiddelen, brandstof en restaurants,maar kamperen doe ik liever buiten hoogseizoen met acsi kaart want een groot deel van de campings hanteert hoogseizoen prijzen in het laagseizoen.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
10.05.2022 14:32
Op de bonnefooi is prima te doen, als je niet per se 3 weken op dezelfde camping of dezelfde plek wil staan.
Vorig jaar half september naar (noord) Spanje geweest en de zogenaamde ACSI campingcard campings zaten vol. We zijn naar een camping gegaan waar geen korting werd gehanteerd en ook die was zeer druk bezet. Voornamelijk door senioren uit Nederland, België en Duitsland. Spaanse kampeerders waren er ook nog volop.
Het fijne aan Spanje vind ik dat ze minder snel "toeristenmoe" zijn dan in Frankrijk. Wij merkten op doorreis door Frankrijk dat zwembaden al werden leeggepompt en gesloten horeca op de camping. In Spanje was alles nog open.