Maatregelen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
19.06.2022 11:11
In Frankrijk kan een vaccinatie, herstel of testbewijs worden gevraagd als je het land inkomt. Zelf nooit meegemaakt maar het kan dus wel. Ook als je in het ziekenhuis komt te liggen is dat verplicht. Op campings weet ik het niet. Dat zal misschien ook per camping verschillen? Of per week worden bijgesteld....
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
19.06.2022 11:24
En hoe het met het Janssen vaccin zit, is vaak ook onduidelijk. 1 x vaccinatie + booster wordt in sommige landen gezien als 2 vaccinaties. Gelukkig een herstelbewijs tot september en als de cijfers hier weer erg gaan oplopen haal ik nog voor de vakantie een 2e booster.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
19.06.2022 11:44
Een 2e booster kan alleen vanaf 60 jaar en minimaal 12 weken na een positieve coronatest. Deze is pas 7 dagen na vaccinatie geldig.
Je kunt de Franse QR scanner downloaden om te kijken of je QR code geldig is.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/frankrijk
Hier vind je linkje om de scanner te downloaden.
Neem ook een geprinte versie mee van je QR code. Je zult maar net geen bereik hebben of je telefoon is leeg. Let op het gele boekje is geen vervanger van de QR code. Die moet je op verzoek altijd kunnen tonen. Een geldig ID hoort bij de QR code.
Hopelijk is het nodig naar je kunt naar beter goed voorbereid zijn.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
19.06.2022 12:20
Geplaatst door: Bert
, Datum:
19.06.2022 12:37
Net terug van drie weken Frankrijk. Corona bestaat in Frankrijk niet meer, behalve af en toe een verdwaald persoon met een mondkapje.
Alles lijkt weer als de sitatie voor Covid..
Dus ik zou mij niet zo druk maken over de Coronapas of die nu wel of niet geldig is.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
19.06.2022 12:46
Bestaat het bij ons nog wel dan? Zag gisteren de beelden van Pinkpop. En zag hier een partyschip voorbij varen, afgeladen vol met honderden mensen schouder aan schouder. Binnen....
Ik snap het, wil corona ook liever vergeten. Maar helemaal lekker voel ik bij die beelden toch niet.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
19.06.2022 13:51
Het leven gaat verder, Peter. Op de afdeling van het verpleegtehuis van mijn moeder is ondanks alle booster vaccinaties toch weer Covid uitgebroken, maar de meeste mensen worden nauwelijks ziek. Verpleging loopt zonder mondkapje rond en het bezoek mag alleen op de kamer.
Geplaatst door: Topper
, Datum:
13.07.2022 23:14
Weet iemand of er eigenlijk nog op Corona paspoort wordt gecontroleerd als je vanuit Engeland met de boot naar Frankrijk gaat? BVD
Geplaatst door: Herman
, Datum:
14.07.2022 09:40
De coronapas is in Frankrijk helemaal afgeschaft, er is dus nergens meer een controle hierop.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
14.07.2022 16:29
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
14.07.2022 18:11
Ik heb vorige week 2e booster gehaald na Jansen begreep dat het bij eventueel ziekenhuis bezoek of arts nog wel lastig kan zijn omdat je booster als 2e prik telt. Liever voorkomen dan genezen.
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
19.07.2022 18:54
We zijn nu op vakantie, aan de grens geen controle, sterker nog ik had niet eens door dat we de grens al over waren....
Iemand met vliegtuig gekomen, ook niet op QR of enig ander inreis formulier gecontroleerd.
Ook bij de Franse huisarts geweest, geen masker noch qr nodig gehad. Meerdere bezoekers geen maskers op trouwens.
Ook in de apotheek niks geen maskers noch qr.
Als je voor nood naar ziekenhuis zou moeten testen ze je wel als dat nodig gevonden wordt.
Conclusie na mijn vakantie:
Geen boosters ofzo nemen omdat je op vakantie gaat, of je laten testen om de grens over te mogen, echt nergens voor nodig.
wel omdat je het voor jezelf graag wilt.
Laat je niet gek maken, ook de Fransen hebben het warm😅
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
19.07.2022 19:35
Nergens mondkapjes of coranapas nodig in Frankrijk. In winkels lopen sommige Fransen wel met een mondkapje. Dat staat ze uiteraard vrij en niemand die daar raar naar kijkt.