Maatregelen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Wima
, Datum:
08.05.2022 09:14
Misschien een minder gezellige vraag, maar welke maatregelen mbt corona zijn er nog voor een vakantie in Frankrijk? Ik lees dat je daar nog wel een vaccinatie bewijs moet hebben?
Wie weet het? Alvast bedankt!
Geplaatst door: ® bobvb
, Datum:
08.05.2022 09:23
Geplaatst door: Mirjam
, Datum:
08.05.2022 13:34
Wij zijn afgelopen donderdag via Calais teruggekomen uit Engeland. We moesten daar paspoort en corona check app laten zien. Dus nog steeds...
, Datum:
08.05.2022 14:11
Bedankt voor de website. Nog een aanvullende vraag: is er een beperkte periode waarin je vaccinaties geldig zijn? Of is voor volwassenen met booster dit niet van toepassing? En voor kinderen tot 18 jaar? Staat er niet op vermeld namelijk en misschien weet iemand dat?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
08.05.2022 15:12
De vaccinatie is nu onbeperkt geldig en een boosterprik is ook niet nodig. Mocht je helemaal niet gevaccineerd zijn dien je nu nog een test- of herstelbewijs mee te nemen
Wij zijn net een terug van een weekje Frankrijk en hebben nergens iets moeten laten zien. Dus ook niet bij inchecken, uiteten en andere uitjes.
Geplaatst door: Inge
, Datum:
08.05.2022 16:50
Het is te vinden op de site van onze overheid.
Wij zijn vorige week naar nice gevlogen. Zowel op de heen als terugweg is nergens naar gevraagd.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
08.05.2022 19:25
Verenigid Koninkrijk behoort niet meer tot de EU web heeft dus andere regels dan wanneer je als Nederlander in de EU reist.
Wij zijn afgelopen week in Frankrijk geweest, eigen vervoer, niemand die ons ook maar ergens naar heeft gevraagd met betrekking tot de inreis regels. Pass du Sainair is afgeschaft behalve in kerken, ziekenhuizen, arts praktijken en vliegvelden kan/ mag men er naar vragen.
Geplaatst door: Karen
, Datum:
08.05.2022 20:38
Afgelopen 1.5 week naar Frankrijk geweest. Niets gemerkt van maatregelen. We hebben in Orange in het theater bezorgd en in Avignon het Pausenpaleis en pont avignon. Niets geen coronapas/controle
Geplaatst door: ® Berry1
, Datum:
09.05.2022 10:47
Volgens de officiële kanalen van de Nederlandse overheid lees ik dat als je 2x gevaccineerd bent (en geen booster hebt gehad) je coronabewijs geldig zou moeten zijn in Frankrijk. Ik heb de TAC verif – app gedownload en mijn qr code gescand: Non Valide. Dat strookt dan niet met wat er gecommuniceerd word vanuit de overheid. Ik heb de toelichting van de Franse scanner door de vertaler gehaald, en daar lijkt in te staan dat je vaccinatie niet langer geleden mag zijn geweest dan 7 maanden en 1 week? Wij zijn vorig jaar juli/augustus 2x gevaccineerd.
Iemand anders de TAC verif app geprobeerd?
, Datum:
09.05.2022 14:56
Dit heb ik bij een site van de rijksoverheid gevonden:
Eisen en geldigheid vaccinatiebewijs
Uw vaccinatiebewijs voor reizen binnen Europa is geldig tot 270 dagen na uw laatste prik uit de basisserie. De boostervaccinatie heeft nog geen geldigheid en verloopt dus nog niet.
Geldigheid vaccinatiebewijs: QR-code verloopt na 270 dagen
Uw vaccinatiebewijs is 270 dagen geldig na de basisserie (uw eerste prik of prikken). Na deze 270 dagen kunnen mensen de QR-code van hun vaccinatiebewijs niet meer gebruiken om te reizen in Europa.
Bent u jonger dan 18 jaar? Dan geldt er sinds 6 april 2022 geen maximale geldigheid voor de basisserie van 270 dagen binnen de EU. Nog niet alle scanners zijn aangepast om dit te checken. U kunt dan met uw paspoort of ID-kaart laten zien dat u jonger bent dan 18 jaar.
Geplaatst door: ® sannie
, Datum:
09.05.2022 21:12
@ berry1
Ik heb net de qr van mijn man gescand met de TAC verif app en deze was valide.
Wij hebben wel de boosterprik gehad.
, Datum:
09.05.2022 21:23
Ook bij ons was de QR-code van de boostervaccinatie valide in deze app.
Geplaatst door: Edwin
, Datum:
11.05.2022 18:35
Laten we hopen dat net zoals in Nederland de verplichte qr code er snel vanaf gaat in Frankrijk, in ieder geval voor juli hoop ik.
Geplaatst door: ® RonaldB
, Datum:
11.05.2022 21:07
De QR code, of pass vaccinal zoals ze het in Frankrijk noemen, hoef je alleen in zorginstellingen, ziekenhuizen en verzorgingstehuizen te tonen.
Geplaatst door: Edwin
, Datum:
11.05.2022 21:24
Wij moeten als buitenlander nog steeds een geldig vaccinatiebewijs hebben Ronald.
, Datum:
11.05.2022 22:10
Geplaatst door: ® Carla
, Datum:
12.05.2022 11:23
Om Frankrijk binnen te mogen mag je laatste vaccinatie van de eerste 2 dosis niet ouder zijn dan 7 maanden. Heb je een Booster, dus 3de vaccinatie of zelfs 4de gehad dan is deze onbeperkt geldig. Er wordt niet naar gevraagd, behalve in ziekenhuizen en overheidinstellingen etc. Dus je kunt hem maar zo nodig hebben. Fransen zijn niet mals met boetes!
, Datum:
12.05.2022 11:49
Let op, ook met een negatieve pcr of antigeen test mag je gewoon het land in. Dit staat aangegeven op de site van de Franse ambassade.
Dus ook ongevaccineerde mensen kunnen rustig op vakantie naar Frankrijk
Geplaatst door: ® Berry1
, Datum:
12.05.2022 12:22
Volgens mij moet je de booster ook binnen de verlooptijd van je 2e vaccinatie hebben gehad om onbeperkt geldig te zijn in Frankrijk. Wat als je deze booster (nog) niet gehaald hebt? Dat vind ik een interessante vraag.
Anitgeen test kan ook, maar dan loop je een klein risico dat als je positief testte een probleem hebt. Ook al is het alleen om Frankrijk in te komen. Veel is (op Europees niveau) nog onduidelijk.
Ik ben benieuwd of er nog ontwikkelingen komen mbt de verplichting om de qr code te hebben bij het inreizen.
Geplaatst door: Roald
, Datum:
19.06.2022 10:25
Is er nog wat verandert? Heb zelf geen geldige qr code meer. Maar controleren aan de grens zullen ze vast niet doen.
Klopt het dat je voor campings etc niks meer moet laten zien?