Welk weer bij Le Vigan ( Gard ) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Anita
, Datum:
29.04.2022 23:38
Nu ga ik voor het eerst richting Gard ( Le Vigan), altijd omgeving Ardeche geweest , wie kan mij vertellen wat voor soort weer ik daar aan kan treffen?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
30.04.2022 00:31
De Gard ligt tegen de Ardèche aan, zo veel zal het niet schelen. Maar iets minder heuvelachtig, iets meer naar zeem hangt er maar net van af of je daar iets beter zit of juist niet.
Geplaatst door: Den
, Datum:
30.04.2022 08:38
Een van de hetere en drogere gebieden van Frankrijk. Het weer is redelijk te voorspellen: graad of 30 droog.
hogere temp, zeker niet uitgesloten. Als het regent wil het nog wel eens hard gaan. Minder hagel dan in Noord Italië :-)
Prima vakantieweer, maar wel soms te heet. Wb landschap: heuvelachtig, niet zo bijster spektakel, hier vinden ze het niet leuk als je een vuurtje maakt bij je hut om een worstje te warmen… (understatement)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
30.04.2022 09:28
Geplaatst door: Anita
, Datum:
30.04.2022 09:59
@Tineke, daar ben ik wel voor aan het kijken, is het aan te bevelen qua camping en omgeving?
Dank alvast voor de andere reacties
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
30.04.2022 10:19
Geplaatst door: Pierre
, Datum:
30.04.2022 12:31
Zowel met Val de L'Arre (laatste mening is van mijn hand) als ook Ardeche (bovenloop, camping Pont du Mercier) ervaring. Als het specifiek om het weer gaat, is mijn ervaring dat het in Le Vigan wat warmer is dan in de Ardeche en dan met name in de avond/nacht. Maar dat heeft volgens mij puur te maken met de hoogteligging van de campings.
Le Vigan en omgeving is echt de moeite waard. Veel te doen en te zien. Aanrader.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
30.04.2022 21:54
Wederom een weer-vraag... Het zal 100% zeker niet sneeuwen in de zomermaanden. Hagel en regen kan wel. Overwegend zon, af en toe wolkenvelden en heel af en toe onweer.