meivakantie: camping gezocht aan rivier met scheepvaart, Noord-Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
21.04.2022 23:00
Geplaatst door: scg
, Datum:
21.04.2022 23:16
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
22.04.2022 00:10
Kijk op de kaart van deze site eens langs de Seine, ten westen van Rouen. Daar heb je redelijk wat scheepvaart, ook van grotere schepen.
, Datum:
22.04.2022 11:08
Dank! Twee leuke tips. Een heel ander gebied. Fijn!
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
22.04.2022 12:44
Camping in Sierck le Bain, camping ligt aan de Moezel, waar veel binnenvaart over heen gaat, op het drielandenpunt Frankrijk, Luxemburg en Duitsland
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
22.04.2022 15:37
Dikwijls op deze kleine "boerencamping" geweest. Er zijn inderdaad wat paarden die je kunt huren. Eigenaren heel vriendelijk.. Heel wat 'vaste plekken met wat oudere eigenaren; heel vriendelijk. Voor boodschappen een behoorlijk eind rijden . Wel een bakker op 5 fietsminuten. De grote brede Maas loopt niet direct langs de camping...wel lopen de uitlopers van deze rivier er langs met kleine zandstrandjes. Voor de grote boten moet je verderop bij de bruggen bij de Maas zoeken. Sanitair inmiddels vernieuwd. Verder genoeg te ontdekken in de buurt; o.a. van 1e Wereldoorlog.. Helaas gaan we niet meer naar Frankrijk... echtgenoot (80 jaar) heeft caravan weggedaan; heeft genoeg van kamperen en reizen.; wordt gewoon thuisblijven; Gelukkig heb ik de foto's nog! Iedereen prachtige vakanties. en groet aan alle bekenden van destijds.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
22.04.2022 15:51
Je kunt ook aan de kust bij Calais gaan staan. Daar de veerboten maar ook grote vrachtschepen door het kanaal.
Geplaatst door: Kea
, Datum:
22.04.2022 16:09
Op de stadscamping in Thionville aan de Moezel.
Er zijn enkele mooie plekken met rivierzicht. Er komen veel grote vrachtboten voorbij.
, Datum:
22.04.2022 18:26
Sierck les bain stonden we al eens. Leuk, maar erg kleine plekken. Met twee honden erg krap.
@Digi-oma welke camping bedoel je? Jammer van jullie passie voor reizen, jouw tips blijven fijn.
Ik heb enkele leuke campings dankzij tips hier, het gaat nog lastig kiezen worden. Het weer zal ook meespelen in de uiteindelijke keuze.
Blij dat we week Frankrijk ingaan ;-)
Geplaatst door: Bert
, Datum:
22.04.2022 19:02
Ik heb wel eens op een camping langs de maas gestaan in Frankrijk, maar heb geen boot gezien. Was ook heel smal. Viel mij zwaar tegen.
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
23.04.2022 12:18
camping du Port de Plaisance in Peronne, daar sta je aan de Somme
camping Villey le Sec in Villey le Sec, daar sta je aan de Moezel
Geplaatst door: frank
, Datum:
23.04.2022 18:48
, Datum:
25.04.2022 23:34
Dank voor alweer leuke tips!
Die in Peronne ligt ook leuk.
We twijfelen tussen Le port Diseur in Monthermé, net boven Charleville
Sierck les bains
Municipal camp Eure (indirect zicht), nabij Rouen
Thionville
Het week (vooral droog, temperatuur kunnen we ons op kleden) zal de doorslag geven.