Advies gevraagd Normandie of Bretagne meivakantie (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Anna
, Datum:
15.04.2022 08:36
Al dagen spit ik dit geweldige forum uit naar allerlei informatie. We denken erover deze meivakantie naar Normandie
of Bretagne te gaan.
Wij zoeken kleine stranden, zoeken van schelpen ( ook die grote!), een gezellig stadje bezoeken en een camping waar onze hond welkom is (liefst ook op het strand!). We gaan niet naar Normandie voor WO II bezienswaardigheden. Ook houden we niet van grote drukke steden.
Ik heb gevonden:
Camping Anse du Brick, maar lees dat deze ook afgelegen ligt. Hoe is de kustlijn hier?
Camping Port l'Epine, lijkt me prachtig maar is weer verder rijden
Of mss een camping bij Erquy?
Ik hoop dat jullie me meer kunnen zeggen en ook over de kustlijn bij Cherbourg
Bedankt!
Geplaatst door: scg
, Datum:
15.04.2022 09:58
Wij zijn in 2007 op Anse du Brick geweest in de zomervakantie. Prachtig gelegen camping met uitzicht op een baai. Maar idd. wel afgelegen. Het strand in de baai is niet super groot en alleen bij eb te gebruiken. Je hebt aan deze kust geen ellenlange stranden zoals in de bocht in Normandie bij de landingsstranden. De kust is grillig en bestaat veel uit rotsen. Cherbourg is wel een mooie stad met natuurlijk museum la Cité de la Mer. Een aanrader voor kinderen.
Wij zijn destijds op o.a. Utah Beach geweest waar je urenlang schelpen kunt zoeken.
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
15.04.2022 12:08
Wij zijn nu op Yelloh! village Le p’tit bois. Heel dicht bij veel verschillende strandjes. Schelpen zoeken , op de rotsen klimmen. Wel goed kijken naar de getijden. Want bij opkomende zee, gaat het redelijk vlug.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
15.04.2022 15:40
, Datum:
15.04.2022 16:45
Bedankt voorde reacties. De camping bij erquy ziet er prachtig uit, maar wij willen een keer op loopafstand van zee.
Als ik jouw reactie zo lees scg, dan is anse du brick mss toch niet zo'n goed idee. Als je in de buurt geen schelpen kunt zoeken maar daar voor moet gaan rijden dan kijk ik nog even verder. Bedankt voor je feedback
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
15.04.2022 17:42
Geplaatst door: ® A3jaan
, Datum:
15.04.2022 18:51
4 jaar geleden stonden wij in de laatste 2 weken van juni op camping des Hautes Grees in Erquy. De laatst geplaatste mening over de camping kan ik ten volle onderschrijven. De zee is op loopafstand, dwz op ruim 400 meter. Mijn vrouw heeft dezelfde hobby (schelpen zoeken). Ook leuk om te doen is de wandeling (bij eb) naar Chapelle Saint Michel op het kleine eilandje vlakbij.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
15.04.2022 22:45
Prachtig strand direct aan zee en tegen de wind beschermd met een smalle wal met struikjes in de duinen
Kijk even bij: Camping des Abers in Landeda. (Bretagne) Wij zijn er dikwijls geweest de kinderen en met onze honden. Superschoon sanitair.
Niet extreem druk; wel mensen uit diverse landen .. van Oostenrijk tot Engeland of Duitsland en meer. Eigenaar spreekt diverse talen en geeft veel informatie.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
16.04.2022 01:21
Schelpen zoeken (in het Frans pèche à poes, wellicht vind je ook spierinkjes,is in deze regio enorm populair. Maar pas op, het is verslavend en de vloed kan snel komen. Houd de getijden tabellen in de gaten, en als anderen terug gaan, ga dan ook. Je zult niet de eerste zijn die met een heli gered moet worden....
, Datum:
18.04.2022 09:19
Bedankt allemaal voor de tips!
Ook jij Peter voor de Franse benaming van schelpen zoeken. Erg handig om te weten. We kiezen voor de brede regio rondom Erquy.
Hier vond ik le chatelet camping met een overdekt zwembad, leuk voor de kids.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
18.04.2022 10:05
Behalve dan dat de spellingcontrole zijn onnavolgbare werk deed. Het is pèche à pied. (Vissen te voet)