Advies camping Gard (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Maria
, Datum:
13.04.2022 10:30
Aankomende zomer willen wij (2 volwassenen, 2 tieners en hondje) graag in een stacaravan in de Gard onze vakantie doorbrengen. We weten dat we aan de late kant zijn en de beschikbaarheid is dan ook nog beperkt. We willen graag een camping met zwembad en aan een rivier waarin gezwommen kan worden. Ook zou het fijn zijn als de stacaravan wat ruim gelegen is; niet zo hutje mutje.
Nu hebben we de volgende vier camping op het oog; zij hebben momenteel nog beschikbaarheid tijdens onze vakantieperiode.
- camping la Sousta / Remoulins : stacaravan op pleknummer A01 (kan iemand misschien iets vertellen over de ligging? Lijkt zo in een hoekje gepropt of valt het mee?)
- camping les Plans / Mialet
-camping Beau Rivage / Saint Ambroix
-camping la Salendrinque / Lasalle: stacaravan op pleknummer bis89
Het zijn vier (zeer) uiteenlopende campings en liggen in verschillende gedeeltes van de Gard. We twijfelen voor welke camping we zouden gaan.
Kan iemand ons misschien uit eigen ervaring adviseren?
Geplaatst door: svdl
, Datum:
13.04.2022 10:59
Wij zijn vorig jaar op beau rivage geweest met onze dochter van 14. Hadden een tent dus weet niet hoe de stacaravans zijn. Mijn review staat hier op de site.
De andere campings geen ervaring mee
Wij zijn jaren geleden ook naar Beau rivage in Cardet ( ook gard) geweest en daar hebben onze kinderen het ook geweldig gehad. Meer aanspraak dan op die in Saint anbrouix. Onze kinderen waren toen 9-14. Maar dat was wel een nederlandse camping. Volgens mij hebben ze daar ook verhuur.
Geplaatst door: ® Familie Eijk
, Datum:
13.04.2022 16:34
Wij gaan deze zomervakantie (eind juli), naar Beau Rivage in Saint Ambroix met tent en 2 tieners.
Geplaatst door: ® Familie Eijk
, Datum:
13.04.2022 16:44
@svdl kun jij iets zeggen over de staanplekken? Wij hebben nu 'bij de rivier' gereserveerd en volgens de plattegrond zijn dit de plekken 150-156 en 162 en 164. Hoe zijn deze qua grootte en zon/schaduw ligging? Alvast bedankt.
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
13.04.2022 22:05
Paar jaar geleden met eigen tent aan de rivier gestaan bij Salendrinque. Mooie camping. Onze dochters waren toen denk ik nog net basisschool en 2e klas middelbare. Weinig pubers, maar wel wat destijds. Mooie gemoedelijke camping. De genoemde plek ligt iets hoger volgens mij met zicht op de rivier denk ik misschien nog net. Ik denk fat het toen nog een campingplek was. Bij de foto's staan veel foto's van Johan en Tineke van deze camping.
Je loopt zo naar het dorpje met een mooie grote markt op maandagochtend. In de omgeving is ontzettend veel te doen. Cascade de Vis, Nimes, Anduze, Mont Auguil, Bamboeserai. Pizza op de camping ook lekjer. Zwembadje leuk. Rivier heeft na het watervalletje rotsen, maar niet echt om te springen. Voor de waterval kalm water. Honden van fe eigenaar kwamen regelmatig even baddderen.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
13.04.2022 22:36
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
14.04.2022 08:16
Geplaatst door: svdl
, Datum:
14.04.2022 08:34
ik moet zeggen dat ik eigenlijk geen idee heb of het grote plekken zijn en hoe het met zon zit. Weet dat ze daar heel veel verschillende plekken hebben qua grote en qua schaduw maar ik weet dus niet hoe het met die plekken zit. Het scheelt alleen heel wat klim en daal werk als je vaak naar de rivier gaat ten opzichte van de plek waar wij stonden :)