route over de A42 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Frans
, Datum:
05.04.2022 15:58
In het verleden reden we bijna altijd over de A6 Naar Lyon 1x maal zijn we per ongeluk van Dyon naar Lyon over de A42 gegaan wat was het daar heerlijk rustig rijden. Maar ik vraag mij af is het niet veel meer kilometers via de A42.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
05.04.2022 16:05
Bedoel je de A39? Dus Dijon-Dole-Lons le Saunier, Bourg? A42 is alleen het deel vanaf Bourg.
Geplaatst door: ® Frans.M
, Datum:
05.04.2022 16:13
Sorry je heb gelijk de route is vanaf dyon de A39 en gaat over in de A42.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
05.04.2022 17:20
Even kijken op Google maps levert je het antwoord op:
Dyon - Lyon via A6 = 2uur 15 min 229 km,
Dyon - Lyon via A39= 2uur 31 min, 260 km.
Die 30 km extra neem ik graag voor mijn rekening, wij rijden deze route al jaren.
, Datum:
05.04.2022 17:38
Is de rijtijd dan niet langer vanwege dat het laatste stuk A42 dan wel op de rond route om Lyon uitkomt dit vanwege dat wij in vienne overnachten wij gingen in die periode dwars door Lyon heen en dat schijnt problemen te geven vanwege dat ze deze route door Lyon volledig gewijzigd hebben of heb ik dat niet goed gevolgd. Het was voor ons 9 jaar geleden
Geplaatst door: Marike
, Datum:
05.04.2022 17:47
Je kunt gewoon nog ‘door’ Lyon via de A6/A7. Afgelopen zomer nog gedaan. Wij rijden met caravan en dat gaat prima! Wij nemen nooit de rondweg (A46), 1 keer gedaan en dat ging ook prima, maar waarom omrijden als ‘door’ Lyon ook goed gaat. Wij vinden het ook altijd wat hebben om ‘door’ Lyon te gaan. We komen er vaak heen maandagochtend rond 10:00uur doorheen en dat gaat altijd goed. Net voor de tunnels kan het wat drukker zijn maar geen reden om daarvoor om te rijden.
, Datum:
05.04.2022 17:52
Marike Is het niet zo dat de snelheid terug gebracht is naar 50 km Hard dat is mijn informatie die ik gevolgd hebt.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
05.04.2022 18:58
Geplaatst door: Marike
, Datum:
05.04.2022 19:21
Ik heb het even nagevraagd hier. Geen 50km/u, hooguit in de tunnel, maar dat weten we niet meer zeker. Wij dachten in de tunnel 90km/u.
, Datum:
05.04.2022 19:32
Even voor de tunnel is richting Zuid de snelheid beperkt tot 70 km per uur, en dit loopt tot na de boulevard.
Uiteraard geldt dit op hetzelfde traject ook voor de route Noord.
Ook zijn de rijstroken aangepast, het doorgaande verkeer heeft nu 2 rijstroken ipv 3 voorheen.
Het is de bedoeling dat het hele traject wordt ondergebracht in de stad, zodat de snelheid nog verder za worden teruggebracht naar 50 km per uur, met stoplichten e.d. voor het invoegen van de verschillende opritten.
Maar dat zijn voorlopig nog plannen, en het zal nog wel enige jaren duren voordat dit gerealiseerd is (geldgebrek).
, Datum:
05.04.2022 20:45
schatten dat we tussen 17.00 uur en 18.00 uur door Lyon gaan zal dat lukken
, Datum:
05.04.2022 21:12
Het lukt altijd, maar om die tijd kunnen er wel hele lange file's staan bij de tunnels.
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
05.04.2022 22:56
Frans op welke dag ,in het weekend is anders dan op werkdagen .Maar wij rijden ook altijd met de caravan door Lyon ,een keer de ring rond Lyon genomen op een werkdag en was heel erg druk en allemaal het vrachtverkeer gaat er langs .We proberen als het kan in het weekend te rijden .
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
06.04.2022 00:49
@Frans Ik vrees dat om die tijd elke route door/om Lyon een probleem wordt. Tip: houd de verkeersinformatie op google maps in de gaten. Net voor Villefranche-sur-Saône moet je kiezen of je de Rocade Est (oostelijke rondweg neemt). Even daarna kun je nog kiezen tussen de route door de stad of de Périphérique (tol). Pas als je daar echt bent, weet je wat de slimste keuze is, dat verschilt van dag tot dag. Eén ongeluk, en alles is anders.
, Datum:
06.04.2022 15:10
Wij gaan vrijdag 8 juli Rijden "s morgens om 0.600 vertrekken zonder we zonder caravan vanuit Hendrick Ido Ambacht naar vienne en hopen dat we bijtijds door Lyon gaan op 9 juli zakken we verder af naar het zuiden en hopen de drukte voor te zijn.