beste route vanaf camping Le Brégoux in Aubignan naar camping Regain in Gréoux les Bains (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® LMaas
, Datum:
02.04.2022 15:51
Tweede week juni dit jaar willen wij naar camping Regain in Gréoux les Bains. Wij komen dan vanaf camping Le Brégoux in Aubignan.
Die route lijkt goed te doen, echter ik heb mijn twijfels over het laatste stuk. Wij rijden met caravan.
Kijkend op de kaart van Google maps vraag ik mij af wat de goede route is vanaf Vinon-sur-Verdon naar de camping.
Wellicht via de D952 en dan dus een stuk dwars door Gréoux les Bains?
Alternatief is via de D69 en D8, maar dat lijkt over niet al te beste/smalle wegen te gaan?
Hopelijk heeft iemand ervaring op die route?
Geplaatst door: Manus
, Datum:
02.04.2022 17:50
Bekijk de route eens op https://www.viamichelin.nl/web/Routes.
Je kunt hier aangeven dat je met een caravan rijdt, en krijgt dan een advies op maat.
Een andere mogelijkheid is het ouderwetse gebruik maken van de gratis doorgaande routekaart van de ANWB.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
02.04.2022 20:05
Die streek is niet heel bergachtig, maar als je twijfelt bekijk die wegen daar dan zelf op streetview. Dan weet je wat je te achten staat en hoef je niet blind te varen op ervaringen van anderen, die allemaal zo hun eigen beleving van makkelijk en moeilijk hebben
, Datum:
03.04.2022 08:16
De route via Michelin had ik bekeken. Die geeft ook de D69 enz. aan.
Streetview heb ik ook gedaan en toen ontstond dus de twijfel over de route via de D69 en de D8.
Maar misschien is het beeld via streetview toch iets vertekend.
Dank in ieder geval voor de reactie.
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
03.04.2022 08:41
Wij hebben een paar jaar geleden ook gereden over de D69 en D8 naar Camping Régain (zie mijn review uit 2019). Dat is inderdaad een erg smalle weg en niet fijn om te rijden met een caravan achter de auto. De route via de D952 ken ik niet maar deze is in ieder geval een stuk breder.
Met de caravan door Gréoux-les-Bains is op zich geen enkel probleem. Wij zijn terug gereden via de D82 richting Manosque omdat we richting het noorden gingen. Die is prima te doen met de caravan.
Veel plezier op Camping Régain; wij kijken nog met veel goed herinneringen terug op ons verblijf daar.
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
03.04.2022 09:45
Wij hebben deze route over de D952 vanaf Vinon-sur-verdon naar Regain gereden ( ook auto met caravan ) en is prima te doen . Weg is breed genoeg en door Regain ook geen probleem !
, Datum:
03.04.2022 10:50
@freekvo en Gerd@ : dank voor jullie reactie.
Het wordt dus de D952!