Omgeving Apt/Luberon (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: KB3009
, Datum:
02.04.2022 10:13
Ik heb een mogelijke campingoptie in de buurt van Apt. Ik ben er echter per toeval terecht gekomen, ik zocht eigenlijk rondom de zuidelijke Alpen of Cote d Azur. Wie kan mij qua activiteiten iets vertellen over deze regio? We houden van mooie natuur, vergezichten, mooie berglandschappen, schattige dorpjes/stadjes, etc. We gaan met kleine kinderen, peuter/kleuters.
De cote d Azur vinden we heel leuk, het gebied rondom Beziers zijn we ooit ook geweest en vonden we niet zo geslaagd. Wie o wie helpt ons?
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
02.04.2022 10:41
Geplaatst door: Bert
, Datum:
02.04.2022 10:57
Zelf ben ik niet zo enthousiast over het landschap maar smaken verschillen. Is niet heel bergachtige omgeving. Avignon, MontVentoux, Fontaine de Vaucluse, lavendelvelden zitten niet om de hoek, maar wel in de buurt.
Geplaatst door: ® Henk10
, Datum:
02.04.2022 21:44
Gordes of Roussillion zijn ook leuk om te bezoeken. Iets verder weg, maar wij vinden het nog wel te doen, is een dagje Ardeche of naar zee.
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
02.04.2022 22:10
Als je vanuit apt route George d'ardeche wil doen ben je wel 4 uur onderweg en een dagje naar zee ,is ook wel ver om in een dag te doen .Het hangt er van af wat u wil doen op je reis .
Geplaatst door: Marel
, Datum:
02.04.2022 22:28
Wij hebben een paar jaar geleden in Lourmarin gekampeerd. Wij vonden de omgeving heel mooi, nadeel van dit gebied is dat je vaak dezelfde weg rijdt (vanuit Lourmarin).. Wij hebben toen oa de volgende plaatsen bezocht Lourmarin, erg grote markt, Cucuron, Lacoste, Roussilon, Bonnieux, en Aix-en-Provence. Berglandschappen ga je hier niet vinden of je moet richting de Mont Ventoux. Het gebied is meer glooiend.
Geplaatst door: freekvo
, Datum:
03.04.2022 08:48
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
03.04.2022 11:07
@Bert in de omgeving van Apt zijn heel veel lavendelvelden. Vaak wat kleinschaliger maar wel erg mooi.
De Luberon vinden wij een schitterend gebied de " echte" Provence met erg mooie plaatsjes zoals Gordes, Lourmarin, Rousillion, Saignon, Bonnieux en Ilse la Sorgue. Je hebt er inderdaad geen bergen zoals in de Alpen maar de Luberon is echt wel een bergmassief met schitterende vergezichten. De Vaucluse vinden wij het mooiste departement van de Provence.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
03.04.2022 11:42
We huren zelf weleens op de camping in L'isle sur la Sorgue (La Sorguette). Er is wel een speeltuin uit mijn hoofd. Buiten het hek kan je bij de rivier komen. Dat is alleen buitenom via de ingang of via een zwaar toegangshek achterin).
Qua bezienswaardigheden gaan we naast de genoemde ook naar Fontaine La Vaucluse en Sault. Laatste heeft een mooi uitzicht vanaf het plein (ligt op een heuvel) en je kan daarvandaan nog langs de Mont Ventoux.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
03.04.2022 12:50
Wij hebben jaren geleden ook op camping La Sourgette gestaan. Vandaar zijn wij o.a. naar de Mont Ventoux en naar Roussillon geweest. Wij vonden dit niet zo ver weg.
En vergeet daar het Lavendelmuseum in Cabrières-d'Avignon niet te bezoeken.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
04.04.2022 18:16
Omgeving Apt is prachtig!! Lavendelvelden, heuvels, mooie begroeing, maar ook bergketen bergketen (google ook maar op Mourre Negre, de plaatjes).
Overal leuke dorpjes en stadjes, heel Provencaals. Ik noem er enkele: Lourmarin, Bonnieux, Lacoste, Menerbes, Gordes, Saignon. Meerdere mooie steden vlakbij: Avignon, Aix en Provence. Beide heel mooi. Omgeving Apt zit je heel centraal (wij zaten in Bonnieux). Ook mooie natuurverschijnselen zoals rode rotsen bij Roussillon. Fantastisch gebied. Je kunt ook een langere dagtocht maken naar Mont Ventoux of zelfs naar Gorges du Verdon. Ik zou hier zo weer 2 weken heen gaan. Enige nadeel is dat je niet de enige toerist bent, sommige plekken is het heel druk zoals Gordes.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
04.04.2022 19:06
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
04.04.2022 19:12
Apt en omgeving....wij vonden het er erg mooi. De hoogtepunten zijn al genoemd...... Ben zeker geen liefhebber van markten...maar die van Apt springt eruit. Zaterdagochtend tussen 9 en 13.00 uur. Tijdens ons bezoek (2x) speelden er overal muzikanten. Van Jazz tot Afrikaanse muziek..... Heel gezellig.