Mischien nuttig? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lia
, Datum:
17.03.2022 10:45
Geplaatst door: Daido
, Datum:
17.03.2022 12:25
De 'concurent´ van de campingcard van acsi. Het voordeel is dat de bestdealkaart gratis is. Het nadeel is dat je in Frankrijk maar korting kan krijgen op 32 campings (vaak doen die ook nog mee aan de campingcard).
Helaas heeft de campingcard het monopoly waardoor ze campings kunnen uitknijpen met hele hoge tarieven om met de campingcard mee te doen. Ik vind dat een slechte ontwikkeling, omdat het voor een eenvoudige, kleine campings niet te betalen valt.
Kan deze site geen afspraken maken met campings dat bezoekers van dit forum korting krijgen op het verblijf. Het mes snijdt dan aan drie kanten.
De campings hoeven geen torenhoge tarieven te betalen aan bv campingcard, de klanten krijgen korting zonder dat ze een overbodige gids hoeven te kopen en deze site krijgt veel meer bezoekers.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
17.03.2022 13:04
Het valt mij op dat campings, die aan een kortingskaart meedoen, ook zonder kortingskaart in voor- en najaar goedkopere aanbiedingen hebben, waardoor het verschil met of zonder kortingskaart heel klein is.
Vorig jaar zelfs op een camping gestaan waar het tarief zonder kortingskaart lager was dan met een kortingskaart. Eigenaar vertelde mij dat dit kwam omdat er hoge bijdrages moeten worden betaald voor de kortingskaarten. Maar hij moet wel meedoen, omdat dit wel veel publiek in voor - en najaar oplevert.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
17.03.2022 14:37
Ik heb er totaal geen verstand van,maar kwam deze site tegen.
Als hij nutteloos is,mag hij er van mij wel af!
Geplaatst door: Manus
, Datum:
17.03.2022 16:10
Dit soort info is nooit nutteloos, dus lekker laten staan.
En bedankt voor het delen.
Mijn post was zomaar een losse opmerking, iets wat mij de laatste jaren opvalt.
Geplaatst door: j
, Datum:
17.03.2022 18:51
We hebben ACSI, CKE en Best Deal kortingskaart.
Komen vaak overeen, maar handig om mee te nemen.
Daarnaast kamperen we ook vaak zonder gebruik van een kortingskaart, ligt er maar net aan waar we terecht komen.
We hebben wel gemerkt dat de kortingen in Frankrijk beperkt zijn, op sommige campings in Spanje kan het om veel grotere bedragen gaan.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
17.03.2022 22:09
@Manus: even op de site van Acsi gekeken, die ligt toch iets genuanceerder. Deelname aan de kaart zelf is gratis, op één ding na: je moet verplicht adverteren in de Acsi campinggids. Nu ken ik de advertentietarieven van Acsi niet, laat staan dat ik kan beoordelen of zo'n advertentie zijn geld waard is. Maar je kunt het ook andersom bekijken. Als je als campinghouder toch al van plan was te adverteren in die gids, is die kaart een leuk gratis extraatje. Zag je juist geen brood in zo'n advertentie, dan wordt de acsi card plotseling een duur grapje...
Geplaatst door: Daido
, Datum:
17.03.2022 23:30
@Peter,
"Wilt u meedoen met CampingCard ACSI, dan is een advertentie in de Campinggids Europa 2022 (minimaal 1/16 zw/w) of in de Campingführer Europa 2022 (minimaal 1/4 zw/w) een voorwaarde. De advertentietarieven kunt u vinden in de mediabrochure."
Er staat nergens dat de deelname verder gratis is.
Jaren geleden kostte het al meer dan 800 euro aldus een campingeigenaar. De tarieven zullen inmiddels een flink stuk hoger zijn. Voor een populaire camping zal dat bedrag makkelijk terug te verdienen zijn, maar voor een kleine camping waar nauwelijks campingcard gasten komen is het een flink bedrag.
Misschien dat een campingeigenaar daar meer over kan melden.
La Chauderie en de Peyroche waren vroeger deelnemer van de campingcard, maar zijn eruit gestapt. De korting krijg je wel ondanks ze geen lid meer zijn.
La Madeleine in Sospel is er ook uitgestapt vanwege de hoge kosten.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
18.03.2022 00:40