tochtstrook en wielkastafdichting (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Fendt445bianco
, Datum:
08.03.2022 13:39
Wij kamperen sinds kort met onze nieuwe Fendt Bianco zonder voortent maar enkel nog met een zakluifel. Met de voortent gebruikte ik altijd de afdichtingsstrook voor de wielkast en de tochtstrook voor onderlangs afdichten. Nu vroeg ik me af of andere kampeerders die ook zoals wij enkel met een luifel aan de caravan onderweg zijn überhaupt deze tochtstrook nog gebruiken. Ik wil hem niet meer gebruiken want je zit eigenlijk toch buiten; of het nu van opzij waait of van de achterkant onder de caravan door?Ben benieuwd hoe jullie hier over denken
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
08.03.2022 13:42
Wij gebruiken 'm niet, alleen bij wintersport als de kleine wintertent voor de caravan staat. Zoals je zelf al stelt, bij een luifel is alles open, waarom zou je de tochtstrook dan gebruiken? Misschien als je onder de caravan wat spullen uit het zicht wil leggen, iets anders kan ik niet verzinnen.
Geplaatst door: J
, Datum:
08.03.2022 14:36
Wij gebruiken deze wel in combinatie met de luifel.
Niet onderweg maar wel als we langer op een camping verblijven.
We vinden het net wat gezelliger en afgewerkter staan. We kijken niet graag tegen die wielen aan.
Maar dat is persoonlijk uiteraard.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
09.03.2022 22:25
Wij gebruiken ken ‘m niet. Voordeel hiervan is dat het lekker door kan waaien (we gaan eigenlijk altijd naar Zuid-Frankrijk) en we kunnen zo mooi wat voorraad drinken onder de caravan kwijt. 😃
Geplaatst door: Sailorwim 1
, Datum:
10.03.2022 07:27
Als ik de luifel gebruik gebruik ik wel de wielflap ook een aan de andere kant om de banden te beschermen voor de zon, zeker in Zuid Frankrijk.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
11.03.2022 14:00
Wij hebben een luifel en een voortent, maar gebruiken de voortent weinig. De luifel vinden wij ideaal, maar daarbij hebben wij nog nooit de tochtstrip en wielafdichting gebruikt. Van die paar weken in de zon drogen de banden echt niet uit.