Onbekende parel in de Dordogne (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Johan
, Datum:
06.03.2022 17:59
Beste Kampeerders,
Deze zomer willen we daar de Dordogne nabij Sarlat.
We gaan met onze drie dochters van 0, 3 en 5 jaar met eigen caravan.
In onze zoektocht naar de “ideale camping” hadden we de volgende wensen:
- Kleinschalige camping
- (Binnen) zwembad met glijbanen
- Leuke speeltuin
- Echte campingsfeer en geen bungalowpark
Wij hebben denk ik echt een parel van een camping gevonden die totaal niet bekend is onder de Nederlanders.
Geen Nederlandse reviews op Zoover en op dit forum ook niks kunnen vinden. De camping is vooral populair bij Fransen en Engelse.
Het betreft Camping le Montant op slechts 4 km van Sarlat met 100 staanplaatsen.
Ik zou zeggen bekijk de website even, het oogt allemaal erg luxe met de lagune, binnen en buitenzwembad en glijbanen. Tevens zit er een leuke nieuwe speeltuin bij.
Nu is de vraag, aangezien er voornamelijk Engelse en Fransen komen, wie komt er ook :P We hoeven geen Nederlandse enclave, maar een paar Nederlandse gezinnen erbij maakt het toch gezellig.
Geplaatst door: Philip
, Datum:
06.03.2022 18:46
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
06.03.2022 19:08
Geplaatst door: J
, Datum:
06.03.2022 19:48
Inderdaad nauwelijks Nederlandse reviews.
De beoordelingen zijn over het algemeen heel positief maar het lijkt niet een camping waar veel Nederlanders komen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
06.03.2022 23:07
Helemaal uit de losse pols, want ik ken de camping niet, maar een camping in de buurt van Sarlat waar helemaal geen Nederlanders komen lijkt me een volslagen onmogelijkheid.
Heb wel eens gehoord van een ik meen door Vacancesoleil geëxploiteerde camping, nu ja, vooral stacaravanpark, waar Franse gasten klaagden dat het personeel zo slecht FRans sprak. Waren allemaal Nederlandse vakantiekrachten:-)
Geplaatst door: ® Marja4
, Datum:
07.03.2022 07:31
Heb je al eens bij camping Acacis gekeken?
Geplaatst door: Daido
, Datum:
07.03.2022 07:55
Ik zou gewoon naar camping Montant gaan. Er staan heus wel nederlanders op die camping. Ik kom al jaren op camping zonder reviews en zelfs daar kom je nederlanders tegen.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
07.03.2022 08:12
Ik heb even gekeken en het ziet er goed uit!!
Ik zou ook gewoon gaan. Er zijn altijd wel wat Nederlanders.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
07.03.2022 09:04
Dit is ook onze ervaring. Wij hebben op veel campings gestaan, in de kleinste plaatsen, op de kleinste campings, en overal kwamen we Nederlanders tegen.
Vaak is het juist gezelliger met weinig Nederlanders. Je hebt dan meer contact met elkaar, en ook meer contact met de andere nationaliteiten.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
08.03.2022 13:26
@Tineke, bedankt voor de link van bezienswaardigheden. We hebben zelf net gisteravond een voorboeking gedaan voor eind augustus 2023. Dan gaan we 2 weken naar Montmarsis bij Gourdon. We kwamen bij toeval een advertentie van dit park tegen en reviews zijn goed. Het is de 1e keer dat we de Dordogne gaan zien. Ik heb de link meteen maar even bij de favorieten gezet.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.03.2022 14:40
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
08.03.2022 17:10
Hallo Tineke,
Er is blijkbaar verwarring. We gaan naar Village de Montmarsis (dacht dat het noemen van het laatste deel van de naam wel herkenbaar zou zijn) nabij Gourdon. We hebben daar een huisje voor 23 voorgeboekt.
Geplaatst door: Johan
, Datum:
08.03.2022 17:39
Bedankt allemaal voor de reactie’s en Tineke voor het aanbieden van eventuele alternatieven.
We hebben geboekt bij Le Montant bij Sarlat!
Na de vakantie zullen we een mooie review schrijven!