Vanaf 14 maart is de Passe Vaccinal niet meer nodig in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
04.03.2022 08:57
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
04.03.2022 14:27
Dank je wel voor deze info Johan.
Geplaatst door: daido
, Datum:
04.03.2022 16:21
Geplaatst door: scg
, Datum:
04.03.2022 16:23
Goed nieuws. Een paar weken geleden maakte ik me nog druk om of we nu wel of niet naar Frankrijk kunnen in mei a.s. Met of zonder booster e.d. Maar dat is allemaal niet meer nodig. Gelukkig maar.
Geplaatst door: Brenda
, Datum:
11.03.2022 23:01
Ik begrijp dat je dus niets meer nodig hebt om bv horeca of winkelcentra te bezoeken. Maar hoe zit het met het reizen naar Frankrijk? Moeten we bij aankomst in Frankrijk, of aankomst bij camping/hotel nog wel een vaccinatiebewijs/ negatieve pcr test laten zien? Dit is mij nog niet duidelijk. 7 April verloopt mijn qr code en ik was eigenlijk niet voornemens om nog een booster te gaan halen. In de meivakantie gaan wij richting de cote d'azur; dan toch nog een pcr test doen?
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
12.03.2022 09:31
Voor de heenreis naar Frankrijk vanuit Nederland en België zijn de regels nog niet afgeschaft. Je hebt alleen geen booster nodig als aanvulling op een volledige vaccinatie. Ook de ereverklaring is formeel nog nodig.
Ik verwacht dat deze regel ook snel afgeschaft zal worden. Controles aan de grens vonden al bijna niet plaats!
Hotels en campings zullen niet meer naar een QR-code vragen vanaf 14 maart.
Lees de volledige bepalingen voor reizen naar Frankrijk:
https://www.frankrijk.nl/2022/03/corona-virus-status-frankrijk-nieuws-reisadvies/
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
12.03.2022 10:22
Geplaatst door: Brenda
, Datum:
12.03.2022 16:21
Bedankt voor de informatie! Ik wacht het nog even af, en anders voor de heenreis nog maar even een pcr test.
Geplaatst door: dalecooper
, Datum:
13.03.2022 18:13
Ok, maar wat zijn de regels voor mensen die maar 1x geprikt zijn (en corona hebben gehad)? Moeten die alsnog een booster om de grens over te komen? Gaat over mijn dochter van 15 die 1x gevaccineerd is. Dacht namelijk dat de eis was 2x geprikt (geldt wel in Duitsland bij winkelbezoek)
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
13.03.2022 20:45
@dalecooper,
Als je maar 1 vaccinatie hebt gehad en hersteld bent: herstelbewijs + 1 vaccinatie van min. 7 dagen oud en max. 9 maanden oud Dit zou een geldige QR-code moeten opleveren.
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
15.03.2022 11:35
Maar voor inreizen mag je 2e vaccinatie niet ouder zijn dan 9 maanden.... vorig jaar bijv. juni 2e vaccinatie gehad dus dat ga je niet meer redden voor komende zomervakantie. Afgelopen januari wel booster gehaald.. is die dan ook weer 9 maanden geldig en kom ik dan toch gewoon Frankrijk in van de zomer of .....?
Herstelbewijs is half jaar geldig.... red mijn man net niet.. eind januari corona gehad (wel Janssen vaccin en booster, maar.....) dus half jaar verloopt zeg maar tijdens ons verblijf in Frankrijk.
onze 2 zoons hebben begin maart allebei corona gehad - die zitten dus "save" met 6 maanden geldig herstelbewijs.....
Maar ja - wie weet hoe het van de zomer zal zijn.....
Geplaatst door: ® RonaldB
, Datum:
15.03.2022 11:39
Dan zorg je toch voor een negatieve test?
Geplaatst door: Manus
, Datum:
15.03.2022 12:38
Je nu al druk maken over de zomer heeft geen enkele zin
Tegen die tijd kan het weer heel anders zijn, zie b.v. de nieuwe besmettingen en regels in China.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
15.03.2022 18:15
in je coronacheckapp zit een link voor "welk bewijs is nodig op mijn bestemming"
Dat wordt verdraaid goed bijgehouden. Ik zou zeggen lees dat voor je info wat wel of niet moet voor Frankrijk of welk vakantieland dan ook.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
15.03.2022 18:46
Je kan Frankrijk gewoon binnenrijden. Ze controleren toch niet. Bij een camping, restaurant enz heb je niks nodig.
En misschien hebben we allemaal het loodje gelegd door een russische kernraketaanval.
Waarom maken mensen zich zo druk om niks?
Geplaatst door: Lia
, Datum:
15.03.2022 19:14
Lekker optimistisch daido 😁....
Als de bom valt,merken we er weinig van las ik van de week...
Waarschijnlijk zijn alle regels tegen de zomer weg,net als hier.