Voorpret vakantie (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Fendt445bianco
, Datum:
08.03.2022 16:24
Voorpret is het eerste plezier aan de vakantie. Wij hebben juist een nieuwe caravan gekocht; daar begint de voorpret al bij ons. de oude caravan niet ingeruild maar aan de kinderen gegeven; dus volledig nieuwe inventaris aan het aanschaffen óók dat is voorpret. En ja nu is corona voorbij en nu zijn het de russen, wij zijn toch van plan om te gaan ongeacht de benzineprijs; dan maar wat minder uit eten. Het 1e jaar dat we geen rekening hoeven te houden met werken dus eindelijk eens langer door Frankrijk trekken met de nieuwe caravan. Route is uitgestippeld, campings zijn gereserveerd; normaal zouden we in mei en juni gaan , dan is reserveren echt niet nodig, lekker op de bonnefooi ; nu wel gereserveerd, door omstandigheden gaan we een maandje later. het er echt zin in via de Picardie naar de Loire, verder afzakken richting de Perigord Dordogne en de Lot, verder naar de haute-Pyreneeën , vervolgens via de midi Pyreneeën richting Chevennes om dan via de bourgogne huiswaarts te gaan. Hebben er zin in!
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
08.03.2022 19:08
@Nika: DE camping in Zwitserland, ik ben erg erg benieuwd. Als ik speur in Zwitserland kom ik weinig tegen waarvan ik enthousiast wordt (of soms erg duur, of soms zo hoog op een berg en stil dat ik die dan beter kan parkeren als de kinderen niet meer mee gaan)
Net een mooie reis gehad, voor de zomer wordt het wellicht Italie. Richting lago maggiore, is niet zover en scheelt in benzine vergeleken met zuid frankrijk.
Ben nog naar de foto's aan het kijken en de vakantiewas van de laatste vakantie aan het doen, dus hoofd staat nog niet helemaal op zomer.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
08.03.2022 20:03
, Datum:
08.03.2022 20:14
@martent Wij konden het ook eerst niet vinden, waren al op zoek naar chalets, maar bleek dat we voor de mooiste en nog betaalbare al te laat waren!
Vele rijtjescampings bekeken die ons niet aanspraken. Totdat we deze vonden. https://www.camping-glaciers.ch/nl/
De recensies zijn veelbelovend. De foto’s zijn fantastisch. We hebben een mooie vrije rivierplek kunnen krijgen. Wel op 1500 m hoogte, dus koude nachten, maar kampvuurmusical stoken is nog toegestaan. Je kunt de pass de Saint Bernard kopen a circa €30, pp, waarmee je talloze uitjes kan ondernemen in de omgeving die dan meestal gratis zijn. Er zit bv een klimpark naast de camping, een meertje vlakbij waar je met de pas kan suppen. Met scooters van de berg af, de gondel is inbegrepen. Voor 2 weken betalen wij zo,n €650,- zo goedkoop hadden wij in Frankrijk nog niet meegemaakt.
Dus al met al is Zwitserland dan zo duur nog niet.
, Datum:
08.03.2022 20:39
@Fendt445bianco, dat lijkt een fantastische vakantie te worden, wat heerlijk dat jullie de tijd nu hebben om zo’n lange reis te kunnen plannen.
De Pyreneeën zijn fantastisch mooi. Wij hebben deze eens gecombineerd met de picos de Europa in Spanje, en ook doorgereden naar Portugal. Een fantastische reis met wel heel veel km,s , maar zonder caravan ( alleen tentje) dat scheelt dan weer ;) echt sublieme herinnering.
Succes met de voorbereidingen en voorpret!
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
08.03.2022 21:51
Nina ,het huren is in Zwitserland nooit duur geweest inderdaad goedkoper dan Frankrijk ,maar het leven is er veel duurder .Dus alles bij elkaar ga je ongeveer op zelfde bedrag uitkomen .
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
09.03.2022 13:37
Nika, ziet er inderdaad prachtig uit. Is een camping waar ik ook voor zou vallen maar houd er rekening mee dat het water van zo'n rivier en meertje ijskoud kan zijn.
, Datum:
09.03.2022 16:39
Ja mooi hè, Zwitserland is geweldig, we zijn er vaker geweest, dus met alles bekend.
Het voordeel van een rivierplek vinden wij is dat je veel meer privacy hebt, omdat je een vrij uitzicht hebt.
Voor het zwemmen zullen we gebruik maken van het aanbod zwembaden die bij de pas horen ;)
Geplaatst door: Fendt445bianco
, Datum:
12.03.2022 08:36
@anita
Door naar Spanje wordt voor een volgende keer. Eerst maar eens deze reis volbrengen. Is onze eerste lange campeerreis. Ben vroeger met mijn ouders in de Spaanse Pyreneeën geweest en op hoogte camperen in Torla staat nog steeds als indrukwekkend in mijn geheugen gegrift net zoals het nationaal park Ordesa en monte perdido. Dat komr er een volgende keer zeker van
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
12.03.2022 09:52
Leuk alle plannen te lezen! Wij zouden deze zomer graag naar Spanje gaan, mooie camping gevonden in de Spaanse Pyreneeën, via schoonouders die in de Correze wonen. Op de terugweg wilde ik 2 dagen op een camping bij Barcelona staan.
Maar met 2 van de 3 kinderen die niet gevaccineerd zijn weet ik niet of het gaat lukken. Ik durf dus ook nog niets te reserveren.,..
Eerst een weekje Lunteren in de meivakantie. Als het buitenland niet lukt moeten we eens goed gaan nadenken…
Met Corona, oorlog en alle stijgende prijzen van brandstof en energie/gas hoop ik dat t allemaal haalbaar gaat zijn.
, Datum:
12.03.2022 18:57
@Fendt445bianco
Je bedoelt mij waarschijnlijk ;)
Je zou eigenlijk bij het reageren van de topic ook tijdens het typen door de reacties moeten kunnen scrollen hè! Ik vergeet de namen ook wel eens.
@Ilja, zo lastig allemaal hè, en vooral natuurlijk ook een “ luxe probleem” dat wij op vakantie hopen te kunnen, terwijl er hevige oorlog woedt.
Het maakt het allemaal onzeker, en zeker ook duurder.
Wij hebben allemaal Corona gehad onlangs. Daardoor herstelbewijzen die nog net geldig zijn in Zwitserland voor de kinderen die ook nog niet gevaccineerd waren. Maar zoals de situatie nu is, is er helemaal niks meer nodig in Zwitserland.
Misschien verandert er in Frankrijk ook nog wat dat alles nog meer zal versoepelen.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
12.03.2022 21:04
Na 2 jaar vakantie in Nederland willen we nu eindelijk in Zweden het Hoge Kustpad lopen. Staat allang op ons verlanglijstje. Het pad is 130 km lang. Wij zijn van plan om, na inlooptochten in Tiveden, een week op pad te gaan in juni. Denk dat we 100km gaan doen.
Daarna een tweedaagse kanotocht op zee. Op de terugweg mogelijk nog wat lopen in het zuiden.
Eerst nog in mei de Green Divide fietsen, een 300 km lange fietstocht van Bussum naar Zwolle over grotendeels onverharde paden. Dit najaar hebben we de eerst 100 km al gedaan. En dan in augustus 4 dagen gravelen in de Eifel.
Begin februari zijn we in Frankrijk geweest, in de oostelijke Vercors. 6 dagen sneeuwschoen lopen vanuit een zeer behaaglijke airbnb
Geplaatst door: Daido
, Datum:
13.03.2022 07:49