Voorpret vakantie (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Nika
, Datum:
01.03.2022 14:02
Al jaren komt deze topic voorbij, op de afgelopen jaren na dan.
Altijd genieten van de verhalen van jullie ; waar gaat je reis naar toe dit jaar, welke voorbereidingen tref je, wat moet je nog aanschaffen ect ect. Heb je leuke campinggadget tips?
Ons plan was Zuid Frankrijk, maar via een omweg, vonden we DE camping in Zwitserland. Een prachtige rivierplek gereserveerd, waar je nog kampvuurtjes mag stoken. Gelegen in een sublieme wandelomgeving. We hebben er zin in.
Nog niet echt iets nieuws aangeschaft, behalve een inductie kookplaatje voor buiten koken. Wil op zoek naar een goed campingkookboek en wandelschoenen.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
01.03.2022 16:13
Voorpret is ook heel leuk!
Wij gaan eerst 18 maart een weekje naar Wierden( tolplas),vroeger kwamen we er met de toercaravan,nu is het een bungalowpark.
In juni vertrekken we voor 2 weken naar de Somme,mijn man wil graag karpervissen.
Dus huis aan het water....
Er komen 2 collega's langs die ook eens graag willen vissen in Frankrijk🎣
En dan gaan we begin september nog 3 weken naar de Languedoc.
Dus we hebben leuke dingen om naar uit te kijken.
En nu hopen dat alles doorgaat...nu niet Corrona maar de Russen🙄.
, Datum:
02.03.2022 17:07
Heerlijke vooruitzichten Lia!
Maar idd, maak ik me ook zorgen over hoe dit allemaal zal gaan verlopen met de oorlog !
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
02.03.2022 18:15
Hadden wel plannen....maar met alle ellende en de huidige benzineprijzen........ zou het zo maar kunnen zijn dat we wat dichter bij huis blijven...
En zelfs dan zijn we spekkopers......
Geplaatst door: ® Alice3
, Datum:
02.03.2022 21:30
Ondanks alles is het ook belangrijk plannen te blijven maken. Wij gaan voor de 5e keer naar dezelfde camping. Genets d'Or in Bagnols sur Céze. Ook dan nog voorpret. Want we hebben ieder jaar nog weer nieuwe dingen ontdekt. Bagnols ligt dan ook mooi centraal. Heel vroeger gingen we op de bonnefooi. Maar in de loop van de jaren zijn we gaan boeken en nu dan weer naar dezelfde camping. Ook wel door de afgelopen corona jaren, je weet immers hoe de camping daarmee omgaat. Dat voelt voor ons wel prettig. Eerst gaan we nog drie maanden de caravan op een voorseizoen plek zetten. Dit is iets meer dan 10 km van waar we wonen en daar gaan we dan ook zo op de fiets naar toe. Lekker bij het bos. Fijn voor de hond. Over een maand staan we daar al.
Als voorpret zijn we verder al bij een grote kampeerwinkel geweest. Lekker struinen. Daar een gaskacheltje van MacGyver gescoord. Puur voor het voorseizoen voor de koude avonden. Hoop deze niet nodig te hebben natuurlijk. In Frankrijk zitten we net onder de Ardèche, warm genoeg.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
03.03.2022 10:04
Plan is om de hele maand juni door Italië te trekken. Met Rome, San Marino en Bologna als uitgangspunten. We gaan op de bonnefooi, maar hebben deze keer wel een reisplan gemaakt. Heen door Zwitserland en terug door Oostenrijk.
Heb er wel zin in maar het voelt toch niet goed en heb meer moeite met de plannen dan voorgaande jaren met/door corona.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
03.03.2022 11:41
Dit jaar voor seizoen Spanje, hoogseizoen voor het eerst Zweden.
Voorpret ja maar plannen nee voor wat betreft Spanje. Dit is voor ons de eerste keer voorseizoen, we nemen een klein electrische kacheltje mee en de acsi card. Verder zien we wel.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
03.03.2022 13:05
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
03.03.2022 13:26
Tineke, die Spanje site is lang zo informatief niet als de Frankrijk site. Ik zie dat de laatste forum bijdrage vann juni vorig jaar is, daar kan ik niets mee. Is er niet een manier om dat nieuw leven in te blazen?
Geplaatst door: Sailorwim 1
, Datum:
03.03.2022 14:26
Mijn reisplan is Arlon, Langres, Besancon, Briancon en weer naar Die te gaan.
Ik heb een nieuwe Badge maar als de brandstof kosten blijven stijgen dan geen peage.
Blijft de dreiging stijgen dan weet ik het nog niet.
Het is een tijd van vertwijfeling en inderdaad het voelt niet goed.
, Datum:
03.03.2022 17:02
Heel veel plannen allemaal, en dat is ook fijn, om ergens naar uit te kunnen kijken, maar idd een dubbel gevoel wat we allemaal wel delen.
Het is een luxe dat we op vakantie mogen en kunnen gaan, en zo fijn dat we weer gewoon naar het buitenland kunnen gaan, met in sommige landen nog wel wat restricties zoals t nu lijkt. Maar de Corona dreiging heeft plaats gemaakt voor een andere dreiging die misschien nog veel heftiger zal zijn.
Het besef dat het ineens anders kan zijn, hakt er goed in, met daarbij idd de stijgende brandstof prijzen, en wie weet wat voor onzekerheden er nog meer zullen komen.
Laten we hopen dat dit asap zal stoppen!!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
03.03.2022 21:45
Spanje is, net als Frankrijk trouwens en heel mooi land om voorpret van te hebben, juist als je denkt van 'we zien wel'. dan is het toch handig als je weet wat de prachtige plekjes links en rechts liggen, waar je ter plekke uit kunt kiezen? Wij hadden paar jaar terug 'slechts' vijf weken inclusief reis voor trip naar Andalusië. Je wilt niet weten hoeveel mooie plekjes we onderweg links hebben laten liggen omdat we Andalusië anders nooit gehaald hadden. Nu ja, hebben we die plekjes toch mooi al vast een beetje gezien:-)
Zo genieten we nu ook al twee jaar van een voorgenomen reis naar Schotland. Uitgesteld en voorlopig afgeblazen omdat we met corona niet het risico willen lopen dat we plotseling geen veerboot terug kunnen nemen, mar we hebben al wel heel veel fantastische foto's gezien. Enige nadeel: naar mate de voorpret langer duurt, wordt de lijst met te bezoeken plekken ook steeds langer.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
03.03.2022 23:25
Plannen ja zeker, maar pas voor eind aug begin sep. Dus we weten wat we graag willen, we hebben al een boel leuke wandelingen, fietstochten en mooie plekjes op ons lijstje gezet, maar we boeken het nu nog niet. Hopende dat het tegen die tijd in Europa op alle vlakken rustiger is
Geplaatst door: Diana
, Datum:
07.03.2022 12:10
Ik heb zeker voorpret door campings te bekijken, en oude foto's, maar we gaan zeker niet boeken. Ik vind de situatie in Europa niet prettig en te onzeker. Je weet niet welke kant het opgaat en ook de benzineprijs speelt mee. We zien het tegen die tijd wel.
Geplaatst door: Domaine
, Datum:
07.03.2022 14:09
Wij gaan ook voor de 5 keer naar Genêts d'Or in bagnols .
Hier vonden wij het veilig genoeg om heerlijk vakantie te vieren vanwege corona.
Dit jaar ook weer 3 weken.
Ik heb eigenlijk niets nieuws nodig om aan te schaffen maar verzin vast nog wel iets ..
Geplaatst door: ® RobR
, Datum:
07.03.2022 14:28
Nika, je vroeg ook om camping kookboekjes. Google maar eens op Onno H. Kleyn, heb erg veel plezier van een van zijn boeken.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
07.03.2022 14:43
We mogen in april onze hond ophalen. Dus of we in de zomervakantie naar Frankrijk gaan weten we nog niet. Denk het eigenlijk niet. Ik haat kamperen in Nederland, maar misschien dat ik voor Zeeland over mijn hart strijk. In de herfstvakantie is onze hond al stukje ouder, dan wil ik misschien wel ergens in Frankrijk een huisje huren. In de Provence of misschien Bretagne. Eerst maar even kijken hoe het met auto rijden straks gaat.
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
08.03.2022 10:17
Zeker hebben wij plannen en nieuwe aanschaf..... een nieuwe caravan,dan paar daagjes in Nederland om te kijken hoe alles werkt en voortent uitproberen.
En dan 1 juni richting Frankrijk,plan is richting Dordogne,maar.....wanneer het weer daar tegenvalt richting de Provence.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
08.03.2022 10:58
Als je graag mag kokkerellen, kijk dan eens naar het gastronomisch woordenboek van Onno Klein. Kost iets meer dan een tientje,kom je tenminste niet voor onaangename verrassingen te staan.😄
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
08.03.2022 15:57