Franse camping boeken bij eigen website (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Anja1987
, Datum:
22.02.2022 10:26
Goedemorgen,
Ik heb een paar mooie campings gevonden in het zuiden van Frankrijk. Sommige zijn niet te boeken via een vacantselect o.i.d, maar alleen via de eigen site van de camping. Wat is hier de reden van en is dit wel betrouwbaar?
Voorbeeld is Les mimosas in portiagnes-plage, Camping Cap Soleil in Vias of Camping le Floride & L`Embouchure.
We zijn al 2x op L Hippocampe geweest in Argeles. Probeer dat maar eens te overtreffen :s. Ik had een mooie camping, maar die ligt aan de andere kant van Frankrijk. En mijn man wil dus zonzekerheid. Hij zit liever aan de Middellandse zee.
Bedankt alvast.
Geplaatst door: Frits
, Datum:
22.02.2022 10:49
De reden dat een camping niet via een organisatie is te boeken is toch heel eenvoudig, niet alle campings zijn aangesloten bij een organisatie. Er zijn ( gelukkig) nog heel veel particuliere campings. Waarom zou het niet vertrouwd zijn om deze te boeken? Wij gaan al jaren naar kleine, niet bij organisaties aangesloten campings, omdat wij niet houden van die grote commerciele campings. Wij hebben nog nooit problemen gehad met de boeking. Boeken, betalen en je krijgt een bevestiging.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
22.02.2022 10:54
Vacanceselect is een zogenaamde touroperator. Sommige touroperators hebben eigen accommodaties op campings en anderen bieden accommodaties van campings aan. Dat doen ze niet gratis. Voor campings is het veel aantrekkelijker om accommodaties zelf te verhuren, maar werken toch met touroperators omdat ze anders hoge marketing kosten hebben. Heel populaire campings hebben de touroperators niet nodig en kunnen prima hun accommodaties zelf verhuren. Ze maken over het algemeen wel gebruik van een property management systeem of booking engine, zoals secureholiday, thelis of inaxel. Betalingen lopen meestal ook via deze systemen en zijn betrouwbaar. Let wel op als je boekingen wilt door via Airbnb bij kleine particulieren.
Bij genoemde campings kun je prima boeken via de systemen die zij gebruiken. Let wel op hun annuleringsvoorwaarden en sluit eventueel een annuleringsverzekering af (ook goed de voorwaarden lezen!)
, Datum:
22.02.2022 11:14
Dank je wel voor jullie antwoorden. Ik dacht al wel zoiets, maar wilde het toch zeker weten. Die thelis zie ik vaker als ik dan kijk of er nog iets vrij is.
@Johan: Dank je wel. Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering via de interpolis. Als ik iets gevonden heb, dan zal ik Interpolis hierover bellen.
@frits: geen idee waarom ik dit denk. Ik heb nog nooit via de camping zelf geboekt, dus wil ik wel graag weten hoe en wat. Bedankt voor je antwoord.
Geplaatst door: Johan
, Datum:
22.02.2022 11:15
Beste Anja,
Wij boeken altijd direct bij de camping zelf. Wij proberen zo min mogelijk gebruik te maken van tussenpersonen.
Bijna alle campings maken gebruik van een professioneel boekingssysteem.
Wij reizen met eigen kampeermiddel en hebben dus geen enkel belang bij een tussenpersoon als bijv Vacanceselect.
Gewoon korte lijnen met de campingeigenaar. De campings die je noemt zijn gerenommeerde campings dus ik zou mij geen zorgen maken;)
, Datum:
22.02.2022 13:28
Dank je wel.
Ik heb al gebeld naar de interpolis. Een lockdown in Nederland of Frankrijk is niet verzekerd, omdat corona geen onvoorziene gebeurtenis meer is. En ik kan hier ook niets over vinden bij de camping Mimosas over of we dan ons geld terugkrijgen.
Hier moet ik dus even achteraan.
Geplaatst door: J
, Datum:
22.02.2022 14:54
Als wij vooraf willen boeken doen we dat altijd rechtstreeks bij de camping zelf.
Meestal betaal je een klein bedrag vooraf en vlak voor vertrek of pas bij aankomst op de camping het overige deel.
Dat is altijd prima verlopen. Het heeft wat ons betreft alleen maar voordelen, als je niet tevreden bent kun je evt problemen direct met de eigenaar oplossen. Boek je via een organisatie dan is deze verantwoordelijk maar niet altijd zo makkelijk bereikbaar. En vaak ook duurder dan rechtstreeks boeken.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
23.02.2022 09:25
Camping Les Mimosas biedt alleen een annuleringsverzekering aan, die ook dekking biedt bij Covid-19.
Bij veel van dit soort verzekeringen is een doktersverklaring nodig als je in geval van ziekte niet op vakantie kunt gaan. Ook bij deze verzekering! Helaas zijn er veel huisartsen die zo'n verklaring niet afgeven! Lees in elk geval de polisvoorwaarden goed door. Dat kan best lastig zijn als deze in het Nederlands is opgesteld en in het Frans is het voor de meeste Nederlanders niet te doen.
https://gap.gritchen.fr/minurl/KEs8PtMr/
https://www.souscription.safebooking.com/camping-les-mimosas/
, Datum:
23.02.2022 17:29
Bedankt Johan voor uw bericht.
Ja die zijn niet echt te lezen. Maar ga eens vragen wie Frans kan lezen.
Qua corona zelf krijgen is verzekerd bij mn doorlopende annuleringsverzekering.
Het is meer als nederland of frankrijk in lockdown gaat. Of meer frankrijk natuurlijk. Als de camping niet open gaat/mag.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
23.02.2022 19:43
Laatste jaren boeken wij niet meer. Maar toen we dat wel eens deden altijd bij de camping zelf en nooit via een tussenpersoon. En daar hebben we ook nooit problemen mee gehad.
@Johan: huisartsen geven geen verklaring af omdat ze dan in strijd zijn met de privacywetgeving en hun beroepsgeheim. Meestal geven ze een briefje mee waarop dat in meerdere talen staat (iig ik heb ze in het verleden vaker gebruikt, maar ben momenteel al tijd niet werkzaam). Voor België kan het zijn dat de regels weer anders liggen. Ik spreek dus voor de NL huisartsen.
, Datum:
24.02.2022 07:43
Bedankt voor jullie antwoorden.
Ik weet ook niet precies hoe het zit met een doktersverklaring uit Nederland. Het is wel zo dat als ik of 1 van mijn gezinsleden corona heeft, wij de reis kunnen annuleren met onze interpolis verzekering. Dit heb ik nagekeken en gevraagd. Hierbij een een PCR test bij de GGD voldoende om te annuleren.
Het ging mij meer om als wij Nederland niet uit kunnen of Frankrijk niet inkunnen, omdat ze weer alles dicht hebben gegooid. Wat we natuurlijk niet hopen.
Ik heb een 2tal campings gemaild om dit na te vragen. Misschien kunnen zij mij meer duidelijkheid geven.