Welke camping voor 10-12 jaar (Ardèche / Dordogne)? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
01.03.2022 12:56
Geplaatst door: Chantal
, Datum:
01.03.2022 15:28
La vallee verte in la roque sur ceze is erg leuk. Veel leeftijd genootjes. Annimatie voor jong en oud. Makkelijk aansluiting te vinden. Leuke rivier. Klein zwembad met glijbaan.
Geplaatst door: LM
, Datum:
02.03.2022 16:32
Wat een goede tips allemaal! Les Plans en La Vallée Verte zien er ook erg leuk uit. Vooral Les Plans, lijkt me echt geschikt voor 10-12 jaar. Veel NL kids en alles erbij (rivier, zwembad met glijbanen). Helaas niet beschikbaar in ‘onze’ periode van zondag-zondag…
L’Hirondelle in de Drôme zie ik ook vaker voorbij komen. Maar daar twijfel ik wat over het weer. Ardèche lijkt me zo mooi qua bergkloven en ook goed weer, hoe is de omgeving en weer van camping Hirondelle?
Geplaatst door: Nika
, Datum:
02.03.2022 21:57
Hirondelle zijn we ook geweest. Zodra je onder Lyon zit over t algemeen prachtig weer, dus vraag me af waarom je twijfelt over het weer.
Wij hadden zeer warme weken, blij met schaduw/zon plek.
Het zwembad is subliem en de omgeving ook. Camping liet nog wel wat te wensen over, en de prijs ligt ook zeker zwaar boven t gemiddelde.
Maar Als je dan n prachtige uitzichtplek hebt....
T is overigens een Nederlandse enclave daar ;))
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
02.03.2022 22:18
Geplaatst door: LM
, Datum:
04.03.2022 10:59
Bedankt voor alle suggesties!!
We hebben lang getwijfeld, tussen oa La Plage Fleurie (mooie ligging en zwembad, maar groot en lawaaierig), La Bastide (mooi zwembad en aan rivier, maar geen goede plekken meer) en nog wat andere die we toch wat te ver van de Gorges en pont d’Arc vonden liggen (het is voor ons de eerste keer Ardèche). Ook was er al een hoop vol helaas (logisch denk ik).
Uiteindelijk hebben we voor een van de laatste plekjes op La Roubine gekozen! Weliswaar geen glijbanen in het zwembad, maar lijkt ons toch heel leuk vanwege de ligging, de kleinschaligheid, veel te doen voor de kids, lekker restaurantje etc. Ook de hele aankleding met hangmatten bij de rivier vind ik erg charmant! Zin in!!
Geplaatst door: Johan
, Datum:
04.03.2022 11:16
Het valt mij op dat in bijna elk topic camping L'Arche wordt genoemd en maar zelden de naastgelegen camping Castel Rose.
Vorig jaar was Castel Rose nog van Yelloh Village en nu van Ciela.
Castel Rose is een super leuke camping met een zwembad en meerdere glijbanen. Verder heeft het een gloednieuwe buitenspeeltuin en een skatebaantje en een heerlijk restaurant. Verder ligt het aan de rivier en op loopafstand van Anduze waar ’s avonds leuke marktjes zijn. Wij zijn er vorige jaar geweest en kan het iedereen aanraden.
Duss als je graag naar L’Arche wilt en het zit vol, kijk dan ook is bij de buren ;)