Welke camping voor 10-12 jaar (Ardèche / Dordogne)? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: LM
, Datum:
20.02.2022 11:38
Hoi allen! Al dagen aan het rondneuzen op dit ontzettend informatieve forum, maar ik kan toch de keuze niet goed maken voor onze beginnende tieners.
Wij willen waarschijnlijk naar een camping in Dordogne of Ardèche, met redelijke zonzekerheid (vind de Jura prachtig, maar weer kan ook erg tegenvallen).
Wat dochters 10 en 12 leuk vinden:
- NLse leeftijdgenootjes om lekker de camping mee af te struinen
- een mooi zwembad, liefst met glijbaan of duikplank
- aan een rivier waar ze in kunnen spelen of zwemmen
- ’simpele’ animatie in de vorm van voetballen, speurtocht, zo’n waterglijbaan, spellen op de camping, maar ook een kleinschalige schuimparty of disco vinden ze leuk
Wat wij als ouders leuk vinden:
- een mooie natuurlijke omgeving met rotsen en kloven
- dat de kinderen zich vermaken
- lekker weer
- geen massale camping met lawaai tot diep in de nacht, af en toe geluid van animatie of 2x per week een optreden oid vinden wij geen enkel probleem
- in een mobil home van zondag-zondag (dat beperkt de keuze, komt door onze camping daarna)
- liefst maximaal 10,5 uur rijden vanaf Arnhem (maar als iemand een super camping weet aan de Middellandse Zee oid, kunnen we altijd kijken!!)
Wat kwam al langs:
- les Arches, zit al vol in de week dat wij kunnen
- le Soleil Plage: ook al vol
- la petit Camargue: ook al vol
- Dordogne: ik vind het maar niet, de leuke campings kunnen allemaal niet van zondag-zondag of zijn al vol
Wat blijft over:
- Ranchisses: zijn onze kinderen daar niet al te oud voor?
- le Ranc Davaine: zijn ze daar niet juist te jong voor? Lees dat dit meer geschikt is voor oudere pubers?
- la Plage Fleurie: is die te massaal, lawaaierig? Kun je daar ook als 10-jarige lekker spelen in de rivier of is die meer geschikt voor echt kanovaren?
- la Roubine??
- Moulin de Paulhiac??
- Soleil Vivarais??
- Luna Vacances??
- of hebben jullie toch een andere suggestie?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden! Alvast bedankt voor het meedenken!!
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
20.02.2022 11:54
Hai,
In de Dordogne zijn wij naar Le Douzou geweest. Kleinscahlig maar heel leuk en gezellig! Jongere en oudere jeugd doen samen mee met leuke activiteiten.
Eens per week een leuke avond waar je je in kan schrijven om te eten ( vb paella avond en voor kinderen dan kinder menu).
Eens per week lopend naar het dorpje ernaast waar gezellig een dorps BBQ aan lange tafels is en je bij locale mensen je spullen koopt salades, brood, smeersels, friet, kip etc.
Op de camping eenvoudige zwembaden maar prima. Riviertje om in te spelen maar niet om te zwemmen.
Maar op 20 min rijden de Dordogne rivier met genoeg mogelijkheden tot zwemmen.
In de omgeving heel veel te doen. Wij hebben hier een van de allerleukste vakanties ooit gehad!
En anders is Láyguette bij Vaison La Romaine, net voorbij de Ardeche begin van de Provence. Top camping met terrassen om wijnveld heen, eenvoudig zwembad maar ook veel te doen op de camping met leuke nederlandse jeugd. Prachtige omgeving, in de buurt van leuke rivier .
Succes!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
20.02.2022 14:07
, Datum:
20.02.2022 14:47
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
20.02.2022 17:54
Camping Douce Provence wellicht?
, Datum:
21.02.2022 09:29
Heel erg bedankt voor jullie suggesties!
@Mascha: heel leuke tips!! Ik denk alleen alweer iets te kleinschalig voor onze kids, denk dat het nu een iets grotere camping mag worden.
@Tineke: die eerste heb ik opgezocht, die stond nog niet in ons rijtje! Helaas geen beschikbaarheid meer… wel mooie camping idd.
L’Arche ben ik al vaak tegen gekomen op dit forum, maar idd helaas al vol, was perfect geweest denk ik. Wie weet volgend jaar!
@Claudia: dank voor de tip! Is alleen net iets te ver voor ons, als we zo ver gaan rijden willen eigenlijk liever naar de zuidkust gaan (ook daar nog nooit met de kinderen geweest).
Iemand nog ervaring met de campings uit mijn lijstje? Met kinderen in de leeftijd 10-12 jaar?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
21.02.2022 12:09
Wij hebben zelf weleens gestaan op camping Soleil Vivarais. Hele mooie camping direct gelegen aan de rivier en genoeg Nederlanders die er waren. Een camping die ik ook snel zou boeken, aangezien het een populaire camping is.
Camping Les Ranchisses zelf niet gestaan, maar weleens wezen kijken. Echt een hele mooie en luxe camping en ik denk eerlijk gezegd dat elke camping wel geschikt is tot een leeftijd van ongeveer 14 jaar dus ook deze camping.
La Plage Fleurie en Le Ranc Davaine ook zeer mooi (iets grotere campings) die ook geschikt is voor kinderen ouder dan 14 jaar.
Andere opties:
La Plaine in Ruoms (een wat kleinschalige camping, maar wel voldoende te doen)
Nature parc l’ardechois in Vallon pont d’arc
Welke campings zijn jullie eerder geweest die jullie een aanrader vinden?
Geplaatst door: patricia
, Datum:
21.02.2022 12:34
la Vallee Verte is erg leuk
Geplaatst door: Andre1
, Datum:
21.02.2022 17:36
Misschien camping Le prades in rozier.
Wij gaan hier dit jaar ook voor het eerst heen.
Het is geen ardesche of dordogne maar wie weet is het voor jullie wel wat
, Datum:
21.02.2022 19:24
Wat een leuke tips weer. Helaas zijn de laatste vier al vol in de eerste week van augustus. Ook niet allemaal beschikbaar van zo-zo.
We krijgen wel heel veel ideeën voor volgende jaren in elk geval! Ik vind een camping met zwembad en aan een rivier waarin ze kunnen springen vanaf rotsen etc wel ontzettend leuk, wat zijn er daar veel van in de Ardèche!
Dank voor de feedback op de vier wat grotere campings, ga nog eens goed kijken! Misschien zijn dat de enige die nog plekken hebben…
, Datum:
21.02.2022 19:27
@Marike: wij zijn nog nooit in de Ardèche geweest, met kinderen zijn we tot nu toe (wb Frankrijk) vooral op campings in Champagne (La Forge de Sainte Marie), Jura (La Pergola), Bourgogne (Domaine de Louvarel) en bij Annecy geweest (l’Ideal). Campings met huisjes / mobil homes maar wel altijd in combo met tenten etc.
Bovenstaande campings vonden wij een erg mooie ligging en/of fijne sfeer hebben.
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
21.02.2022 19:44
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
26.02.2022 19:17
Beau Rivage in Cardet (Gard) vonden wij ook een super camping!
Misschien hebben zij nog plek?
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
26.02.2022 20:29
Geplaatst door: Paul
, Datum:
27.02.2022 12:33
Ik ben op camping la plagen fleurie geweest, rivier is daar mooi breed en niet zo wild, ook mooi strandje aan de rivier. Ideaal om daar in de rivier te spelen
, Datum:
27.02.2022 15:27
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
27.02.2022 15:41
, Datum:
27.02.2022 15:59
Geplaatst door: Nika
, Datum:
01.03.2022 10:26
Wij stonden jaren geleden met onze dochters op camping Blue soleil. Als je boekt, reserveer dan een uitzichtplek op het dal, echt magnifiek. Zeer goed uitgangspunt voor vele uitjes, en op loopafstand van een gezellig dorpje, waar markten zijn en je heerlijk kunt eten.
Er was toen een dierenwereld, speeltuin, veldjes om te spelen en een mooi zwembad.
Elke ochtend heerlijk verse broodjes. Echt een aanrader!
Geplaatst door: Nika
, Datum:
01.03.2022 10:28