De laatste tijd viel me iets op dat me toch wel nieuwsgierig gemaakt heeft.
Ik krijg mail en zie advertenties van Ciela Village, een naam die mij eerder nooit opgevallen is.
Ook krijg ik mail en zie ik advertenties van Yelloh Village en constateer ook dat er campings zijn die eerder aangesloten waren bij Yelloh Village en nu plotseling onder Ciela Village vallen.
Jullie als beheerders van deze site zullen hier beslist meer van weten, denk ik tenminste. Mijn vraag is dan ook: Kunnen jullie hier meer over vertellen?
Alvast bedankt.
Het zijn allebei Franchise organisaties, zoals ook bijvoorbeeld Sandaya. Ciela is een iets jonge(re) organisatie en (nog) niet zo groot. Zij richten zich (nog wel) kamperen. Yelloh is veel groter en lijkt zich meer en meer primair te richten op verhuur van mobil homes en vakantiewoningen in plaats van kampeerplaatsen, zoals in Frankrijk ook meer en meer CapFun. Dat komt omdat, met name de jongere generaties, Fransen minder en minder geïnteresseerd zijn in kamperen met eigen middelen en kiezen voor het gemak van huuraccomodaties.
Waarschijnlijk zijn jullie ooit gast geweest op een camping zoals Castel Rose te Anduze (voorheen Yelloh en nu Ciela) en dan ben je geregistreerd in het klantenbestand van de camping (franchise nemer) zelf.