Zuid Frankrijk: natuurcamping, kleinschalig (< 100 plekken), zwembad en geschikt voor kleine kids (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® User18449
, Datum:
15.02.2022 21:56
Lieve Allemaal,
Wij hebben 2 jaar op rij hier DE gouden tip gevonden (camping Le Reve en camping Au Bois Jolie) en hopen dit jaar weer op jullie hulp;-). Helemaal omdat wat wij zoeken, moeilijk te vinden is;-).
Type camping:
- Natuur camping met veel groen en grote plekken (we houden er niet van om hutje mutje te zitten)
- Een zwembad is een must (mag simpel zijn, peuterbadje wel leuk)
- Kleinschalig: ergens tussen de 30 en 100 plekken (max)
- Overdag mag er best wat animatie voor de kinderen zijn maar 's avonds luisteren we graag naar de krekels dus een rustige camping is welkom
- Brood afhalen bij de receptie en eventueel een klein restaurantje is leuk
- onze jongste (1 jaar) loopt net dus graag geen terrassen camping/te steile camping
Zuid Frankrijk (ik weet het, dat is nogal een gebied.... maar van de Dordogne tot de Provence, alles waar de zon schijnt)
Alvast enorm bedankt voor het meedenken.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
15.02.2022 22:21
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.02.2022 22:54
Lang geleden dat ik er was, maar kijk eens naar aire naturelle Ferme de Clareau in La Motte-Chalançon (Drôme Provençale), ruime plekken (ik meen 25), waarvan het grootste deel verdeeld over twee veldjes. Heeft een zwembad, ligt op loopafstand van aardig dorpje. Enige nadeel voordeel jullie: ze ligt aan een beek met flinke diepteverschillen. Een ukkepuk die net loopt zul je dus voortdurend in de gaten moeten houden. Moet eigenlijk sowieso, maar hier zeker.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
15.02.2022 22:59
Geplaatst door: wilma
, Datum:
15.02.2022 23:02
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
15.02.2022 23:06
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
16.02.2022 12:59
Geplaatst door: koen
, Datum:
16.02.2022 14:14
Geplaatst door: adriaan
, Datum:
18.02.2022 09:30
Hoi, kijk eens bij camping le clot du jay. Er zijn grote plaatsen die aan een groot veld liggen, maar ook plekken hoger in het terrein en dus minder geschikt. Animatie, restaurant, zwembad en rust.
Of camping Le Bocage, klein, rustig, maar geen animatie. Midden tussen de bergen met fantastisch uitzicht.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
23.02.2022 20:25
Camping Le Ferrand aan Lac d'Aiguebellette. Geen zwembad, maar wel een prachtig meer met een heerlijke temperatuur. Ondiep stuk is afgezet. Ruime plekken, wij hadden een grote plek voor onze tenten met zowel zon en schaduw. Plek tegenover ons gebruikten we om de auto te parkeren. Super vriendelijke eigenaren, zoals hun heb ik het nog nergens anders meegemaakt en ik kampeer al 35 jaar.
Bakker komt dagelijks. Camping is geheel vlak. Omgeving is veel te doen, ook juist voor kleine kindjes. Veel Nederlandse kinderen, jong en oud trok leuk met elkaar op. Naar leeftijd werd eigenlijk niet gekeken.