Welke tent? opzetgemak (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Mirjam 19
, Datum:
14.02.2022 15:43
Misschien hoort deze vraag niet op dit forum thuis, dan hoor ik het wel
Hoi,
Na jaaaren met kids in Frankrijk te hebben gekampeerd, van grote familietent, naar iets kleinere met bijzet tentjes naar een 3e (en laatste??) tent. De meiden gaan niet meer mee dus zijn wij op zoek naar een tent welke we makkelijk kunnen opzetten. Bijna 1 jaar getwijfeld over een vouwwagen, maar het rijden zonder iets achter de auto heeft toch echt de voorkeur. We kijken nu naar opblaasbare tenten en toch weer een traditionele tunneltent. We slapen op een groot luchtbed (46 cm hoog) en hierdoor vallen veel tenten met kleine slaapcabines af. Obelink geeft bij de Optima 4 TC tunneltent een opzet tijd aan van 20 minuten. Weet iemand of dit reëel is? We horen graag jullie ervaringen. Alvast hartelijk dank
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.02.2022 17:35
Je bent op vakantie, maakt het veel uit of opzetten 20 of 30 minuten duurt? So wie so doen dat soort claims met denken aan het benzineverbruik dat autofabrikanten opgeven. Onder optimale omstandigheden voor iemand met ervaring vast haalbaar. Maar de grond zal een beetje scheef en rotsachtig zijn, dan heb je over het hoofd gezien dat er een grote tak in de weg zit...
Geplaatst door: Johan
, Datum:
14.02.2022 19:35
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
14.02.2022 20:22
De tent die Johan noemt zagen wij vorig jaar op de camping waar wij stonden. Leuke tent en niet duur! Wij hebben al jaren een Karsten oppomp tent. Zeer tevreden over. Echt een geweldige en ruime kwaliteits tent. Enige nadeel is dat hij zwaar is en veel ruimte inneemt. Maar als je kinderen niet meer mee gaan kun je een kleiner exemplaar kopen. Minder zwaar en minder ruimte innemend.
Geplaatst door: Annet
, Datum:
14.02.2022 20:24
Wij hebben een Karsten oppomptent, 280cm. Staat heel snel en is snel leeg, dat is het werk niet, maar alle losse spullen opruimen en de tent goed schoonmaken, blijft bij ons toch altijd wel aardig wat werk.
De tent heeft geen slaapcabines, dat vond ik eerst een nadeel, maar in praktijk bevalt het ons goed. Als we ergens kort staan, zetten we alleen het ‘koepeltje’ op en als we langer staan, ritsen we ook de comfortluifel en combiluifel eraan.
Geplaatst door: daido
, Datum:
15.02.2022 08:23
Het is wat Annet zegt, het opruimen, schoonmaken en alles weer in een propvolle auto stoppen is het meeste werk.
Met een vouwwagen gaat het iets gemakkelijker. Ik had ook geen zin in en vond het een gedoe iets achter mijn wagen te trekken, maar het is mij reuze meegevallen. Je vergeet soms dat je iets achter je wagen sleurt.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
15.02.2022 09:21
Wij hebben een vierpersoons oppomp tent van decathlon, black. Bevalt goed wij rijden met enkel auto. Schoonmaken doen we nooit op vloervegen na. Tent staat in 15 minuten en dat vind ik belangrijk. Omdat ik niet te lang wil bukken. 6 haringen is genoeg als hett niet waait of regent. Van start afbreken tot rijden is een ruim uur, andersom iets meer want dan moeten de lattenbodems nog opgepompt
Geplaatst door: Jelijn
, Datum:
15.02.2022 15:18
Wij hebben ook de 4 pers black oppomptent van Decathlon, staat inderdaad supersnel. Wel een groot pakket.
Ik vind enige nadeel wel dat je niet rechtop kunt staan in de slaapcabine en dat je met de opblaasbare lattenbodems erg dichtbij met je gezicht in het tentdoek ligt, of weinig ruimte om bed heen houdt als hij andersom ligt. Heb jij dat ook Ivo?!?!
Hiervoor had ik een wildebeast dangare 5 tunneltent. Deze is wel vergelijkbaar qua tent met de Optima 4. Deze zette ik alleen ook in zo'n 20 minuten op dus de tijd die Obelink geeft lijkt mij wel reëel.
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
16.02.2022 19:19
Voor mijn man zijn opblaasbare tenten te laag. Wij hebben een coleman vespucci 4 met een awning/luifel die je er los over kunt schuiven, over de voorkant of evt de zij-ingang. Er zitten 2 kleine slaapcabines in, die wij altijd opengeritst hebben in het midden, zodat onze lange matjes overdwars passen en er nog genoeg ruimte is voor tassen. We kunnen hem makkelijk opzetten met z'n tweeën.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
16.02.2022 21:58
@Jelijn,wij liggen omgedraaid in de tent, met het hoofd bij de ingang om geen last van tentdoek in het gezicht te hebben.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
17.02.2022 14:53
@Fammeij, dat lijkt me stug! Of jouw man moet een reus zijn? Onze oppomptent is 225 hoog. Alleen bij de ingang in de basistent(slaaptent) moet je bukken.
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
17.02.2022 19:14
@carolien@01
Alle opblaastenten bij Obelink en bij OutdoorXL waren te laag. Let wel dat wij geen grote tent wilden en geen katoen. Misschien dat de grotere maten ook hoger zijn? En met een Karsten geloof ik je wel.
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
17.02.2022 20:32
@Mirjam19; Decathlon verkoopt opblaasbare (lichte) tenten in allerlei maten, stahoogte ongeveer 2 meter.
Geen ervaring mee, wij kamperen met een Papegaaiduiker: een dwarsslaper waar wij in de lengte in slapen (op een hoog matras) 😊. Deze staat volledig "ingericht" binnen 1 uur. Blijft een redelijk gewicht.
Geplaatst door: Inge
, Datum:
18.02.2022 12:58
Wij hebben nu 4 jaar een oppomptent van bardani. Het model 380 tc airwolf. Polykatoen. Bevalt ons top! We zijn een gezin van 4.
Ze hebben nu een serie met rechtere wanden. Handig met een hoog luchtbed
De tent staat snel.
Wij raden hem zeker aan. En zouden ook bij een nieuwe tent weer voor de oppomptent kiezen.
Geplaatst door: ® Mirjam 19
, Datum:
23.02.2022 10:47
Dank jullie wel voor al jullie reacties. Onze keuze wordt toch een katoenen tent en we hebben een aantal tenten op de rol staan om nader te bekijken: Bardani Airwave 260 TC, Bardani 300 deluxe TC (ivm de luifel), Kampa Brean air 3 of 4 TC (misschien met canopy) of een Kampa Hayling 4 air TC (ook omdat er zo'n luifel aanzit). Gelukkig hebben we nog even en het is leuk zoeken.
Geplaatst door: Jeanne
, Datum:
23.02.2022 15:06
Wij hebben sinds een jaar of 4 een Bardani Waikiki Beach, 4 persoons tunneltent met vaste luifel, die ook dicht gebruikt kan worden. We kamperen met 2 personen, dus de tussenwand van de slaapcabines laten we altijd open, zodat we kunnen gaan liggen hoe het het beste uitkomt. Vrienden van ons hebben er ook zo een, hebben een soort opblaasbare lattenbodem onder de slaapmatten en ruimte genoeg erboven! De tent is plm 2.00/2.10 mrt hoog! Het opzetten duurt na wat oefening plm een half uur (alleen het opzetten).
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
23.02.2022 21:47
Kijk op marktplaats. 2 jaar terug hebben we daar een bijna gloednieuwe Karsten 260 op de kop getikt