Toch weer een Corona vraag (sorry!) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
13.02.2022 11:36
Ik weet het even niet meer.
Wij ouders zijn geboosterd dus zoals het er nu voor staat gewoon groen licht voor de rest van het jaar.
Mijn dochter van 12 en 14 hebben 2 vaccinaties gehad. Gezien hun leeftijd is ene pass sanitair voldoende (dus 2 vaccinaties, booster niet nodig) Maar nu komt het, op Nederland wereldwijd onze overheid website, staat onderstaande vermeld:
Nieuwe regels voor de pass vaccinal en de pass sanitaire vanaf 15 februari 2022
Tot 15 februari 2022 is het vaccinatiebewijs tot 7 maanden na de 2e vaccinatie (of de 1e vaccinatie na een COVID-besmetting) geldig. Vanaf 15 februari 2022 is dit 4 maanden. De geldigheid van het herstelbewijs wordt dan ook 4 maanden. Meer informatie leest u op de website van de Franse overheid (informatie in het Engels en Frans)
Op de franse overheid websites lees ik niets over een houdbaarheid datum van de 2e vaccinatie dat is toch gek?
Ook andere voor ons betrouwbare bronnen (frankrijk.nl) word daar niets over gezegd. Heeft onze eigen overheid nou verkeerde informatie vermeld staan op hun website? Of lees ik iets niet goed?
Voorjaarsvakantie staat op de stoep en nu begin ik te twijfelen, want voor mijn oudste dochter zou het beteken dat het net langer dan 4 maanden geleden is dus enige vorm voor duidelijkheid zou fijn zijn!
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
13.02.2022 12:05
De regels in Frankrijk veranderen snel.
De Pass vaccinal (2G coronapas voor toegang tot o.a. Franse horeca) wordt zeer waarschijnlijk vanaf ‘eind maart/begin april’ afgeschaft. Dat zou betekenen dat campings ook niet meer om de Pass vaccinal hoeven te vragen. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220209_95914154
Op https://www.frankrijk.nl/2022/02/corona-virus-status-frankrijk-nieuws-reisadvies/ staat:
Voor verblijf in Frankrijk:
De geldigheidsduur van het vaccinatiebewijs is sinds 15 januari gewijzigd in Frankrijk. Voor 18-plussers is een boosterprik nodig, zodra de 2e dosis meer dan 7 maanden oud is. Bij Janssen geldt dit al 2 maanden na de monodosis. Vanaf 15 februari wordt deze termijn verlaagd naar 4 maanden voor (Pfizer, AstraZeneca, Moderna). Voor 16- en 17 jarigen blijven de ‘oude’ regels van toepassing voor volledige vaccinatie (als toegangsbewijs): dat wil zeggen: een dubbele vaccinatie volstaat, een booster is niet verplicht.
Dus jullie dochters van 12 en 14 kunnen, zoals het er nu voorstaat, volstaan met de volledige vaccinatie en hebben geen booster nodig. Maar mogelijk is de Pass Vaccinal niet meer nodig tegen de tijd dat jullie op vakantie gaan. Blijf Frankrijk.nl goed in de gaten houden, is meestal meer up-to-date dan o.a. NL-overheid-sites, en vooral goed lezen!
, Datum:
13.02.2022 12:13
Hoi Johan,
Dank voor je snelle reactie. Voor ons staan 2 dagen Disney op het programma over 2 weken wat we best al vaak hebben uitgesteld en ook aardig wat duiten kost , dus uiteindelijk toch niet naar binnen kunnen zal echt vreselijk zijn! Ik vind het zo onduidelijk lezen allemaal omdat onze eigen overheid dan toch verkeerde informatie plaatst klaarblijkelijk! Dan word er verder veel al gesproken over pass saintair volgens de richtlijnen zoals die gelden van de franse overheid, maarja daar word nergens vermeld of er een "houdbaarheid datum"aan de 2e vaccinatie hangt inzake de pas sanitair. Als onze Nederlandse website dat dan wel doet schept dat best wat verwarring en tja wie heeft dan gelijk....
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
13.02.2022 13:26
Veel plezier in Disneyland Parijs!
Gebruik daar wel de Internationale QR-code.
Je kunt deze eventueel inscannen in de Franse app. Daarin kun je QR-codes voor het hele gezin in opslaan.
, Datum:
13.02.2022 14:29
Dank je!!Inderdaad die app is erg handig!