Loire (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Paul
, Datum:
10.02.2022 11:35
Ik ben op zoek naar een camping in de Loire, nu is dit gebied vrij groot.
Nu is mijn vraag wat is het mooiste stuk vd loire om de vakantie door te brengen
Geplaatst door: Marel
, Datum:
10.02.2022 13:50
Wij hebben een keer gekampeerd op camping La Grande Tortue in Candé sur Beuvron en hebben toen de kastelen Chambord en Chenonceaux bezocht en de dierentuin (echt heel mooi). In de buurt zijn nog meer kastelen te bezoeken. Blois is ook een leuke stad. Je kan hier ook goed fietsen in de omgeving. Wij vonden de camping voor dit gebied centraal gelegen.
We willen nog een keer naar een ander gebied in de Loire, dus ik ben wel benieuwd naar de reacties van andere kampeerders.
Geplaatst door: Paul
, Datum:
10.02.2022 14:40
Hoi Marel
Ik ben zelf nooit in dit gebied geweest, ben bv benieuwd of heel de Loire heel vlak is. Hoor ook uit reacties dat je in sommige delen overal erg ver voor moet rijden om iets leuks te doen.
Vandaar ook mijn vraag
Geplaatst door: J
, Datum:
10.02.2022 17:13
Camping Ile d’Offard in Saumur is een mooie camping met groot zwembad.
Vanaf de camping zicht op het grote kasteel van Saumur.
Het gezellige stadje ligt op loopafstand. Verder prima te fietsen in de omgeving.
Geplaatst door: Chris
, Datum:
10.02.2022 19:07
De loire is een erg mooi gebied. Wij hebben gekampeerd vlakbij Saumur. In die omgeving is veel te beleven. Een aantal kastelen, “grotwoningen”, mooie stadjes, dierentuin, etc.
Als je wilt fietsen, is de volgende website misschien interessant:
https://www.laloireavelofietsroute.nl/
Verschillende routes op verschillende niveaus.
De camping waar wij stonden heet: Domaine de la Breche. In het begin van de camping zijn een aantal grotere plekken.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
10.02.2022 19:26
De Loire is uit mijn hoofd zo'n 1.000 km lang, dus keuze genoeg. Ze ontspringt op dik 1500 meter Mont Gerbier-de-Jonc, met iets meer dan 1500 meter best een leuk bergje. Dan door de weinig bekende Gorges de la Loire, een lekker ruig gebied. Daarna wordt het wel wat liever. Leuk zijn de aquaducten over de rivier bij Digoin en Briare. De befaamde kastelen vind je ruwweg tussen Sully en Angers. Bijzondere kastelen: Chambord (de grootste), Chenonceau (gebouwd over een zijrivier) en Clos-Lucé met een verzameling uitvinden van Da Vinci, die hier gewoond heeft. Nantes is een mooie stad, vooral beroemd om zijn grote mechanishe beesten. je kunt onder meer een rondrit op en mega-olifant maken. In Saint-Nazaire, bij de monding, kun je rondkijken in een voormalige onderzeebootbasis
Wat jij het mooiste vindt, kun je alleen zelf uitmaken...
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
10.02.2022 21:25
Campsite Bléré Plage La Gâtine, vlak bij een leuk Frans stadje.
De camping is makkelijk te bereiken, ruim opgezet.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
11.02.2022 17:19
Wat bedoel je met `DE Loire`? Zoals hier al aangegeven ontspringt deze in het zuiden in het prachtige departement Haute Loire (qua natuur) en loopt deze uiteindelijk door tot bij Nantes. Ik vermoed dat je het stuk tussen pakweg Orleans en Saumur bedoelt. Er zijn hier heel erg veel leuke steden en stadjes: o.a. Orleans, Tours, Angers zijn allemaal mooie grote steden (waarvan wij Orleans het mooist vinden). Dan heb je ook nog een aantal leuke kleinere stadjes, o.a. Chinon en Amboise. En natuurlijk de vele kastelen. Genoeg te zien. Qua natuur is dit deel redelijk vlak, omgeving Chinon - Saumur - Tours is het meest afwisselend vinden wij.
Geplaatst door: Marel
, Datum:
11.02.2022 17:28
Hoi Paul, wij hebben 1x een rondje gefietst vanaf de genoemde camping. Langs de rivier is het vlak fietsen maar we zijn ook wel wat hellinkjes tegengekomen. We hebben het rondje op gewone fietsen gefietst en dat was te doen.
Ik denk dat het mooiste gedeelte van de Loire rond Blois en Saumur is.
Geplaatst door: Jeanne
, Datum:
11.02.2022 19:57
Wij zijn op camping La Frittilaire in Savignon-en-Veron geweest een aantal jaar geleden. Ligt aan de Loire A Velo fietsroute, vlakbij Chinon. Vanuit hier veel gefietst langs de Loire en stukjes het achterland in. Soms wat heuvelachtige gedeelten. Verschillende bekende en minder bekende kastelen bezocht, de abdij van Fontevraud en mooie gezellige stadjes en dorpjes.
Geplaatst door: Jeanne
, Datum:
11.02.2022 20:05
Sorry, de naam van het dorpje met de camping heet: Savigny-en-Veron!
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
11.02.2022 23:17
Heel mooi fietsgebied en camping Les Saules in Cheverny is een aanrader