Vaccinatie vraag (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Brenda
, Datum:
08.02.2022 11:06
Hallo,
Ik kom er zelf niet helemaal uit; ik heb zelf in december 2020 corona gehad en ben vorig jaar 1 keer gevaccineerd met Pfizer. Mijn qr-code verloopt begin april. Ik heb nog geen booster gehaald. Nu willen wij in de meivakantie graag naar Zuid-Frankrijk, als ik nu nog besmet raak ( wat haast niet anders kan als ik het zo om mij heen hoor) heb ik een herstelbewijs en is het ok lijkt me. Maar mocht ik niet besmet raken heb ik een booster nodig om Frankrijk in te reizen? En volstaat in mijn geval de booster? Omdat ik maar 1 pfizer vaccinatie heb gehad?
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
08.02.2022 11:18
Kijk even op https://nederlandwereldwijd.nl
Kies het land van bestemming, tik item corona aan en lees al scrollend naar beneden. Kort samengevat; tot nu toe wil Frankrijk dat je geboosterd bent vanaf +/- eind februari aanstaande. (Vooral t.b.v. entrées in musea, restaurants e.d.).
, Datum:
08.02.2022 11:48
Hoi bedankt voor je reactie,
Ja ik heb zelf de reis app en daar staat inderdaad in dat je een booster moet hebben vanaf februari. Maar mijn vraag is meer; zit ik goed met 1 Pfizer vaccinatie en dan nu binnenkort een booster?
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
08.02.2022 12:03
Of 1 Pfizer voor jouzelf afdoende is zou je de GGD in jouw regio moeten vragen.
Het lijkt (!) erop dat de booster "meer zoden aan de dijk zet" ofwel de eerdere vaccinatie(s) niet meer afdoende zijn, vandaar propaganda in Nederland voor de booster.
De keus blijft aan ieder voor zich.
Ook wij gaan eind mei geboosterd naar Frankrijk, maar geboosterd vanwege werk in revalidatie-centra😉.
, Datum:
08.02.2022 12:55
Voor mijzelf zou ik het al bij deze ene Pfizer willen laten, heb dus al corona gehad voordat ik überhaupt gevaccineerd was, en ben nu dan ook niet perse bang om heel erg ziek te worden. Wel zou ik graag in Frankrijk eens een terrasje pakken of uit gaan eten, en ik hoop dus dat dat met 1 x Pfizer en 1 booster gast lukken.
, Datum:
08.02.2022 12:57
Voor mijzelf zou ik het al bij deze ene Pfizer willen laten, heb dus al corona gehad voordat ik überhaupt gevaccineerd was, en ben nu dan ook niet perse bang om heel erg ziek te worden. Wel zou ik graag in Frankrijk eens een terrasje pakken of uit gaan eten, en ik hoop dus dat 1 x Pfizer en 1 booster voldoende is voor een groen vinkje in Frankrijk
Geplaatst door: ® sannie
, Datum:
08.02.2022 13:09
In geval van een eerdere corona besmetting heeft u 2 vaccinaties nodig.
Let wel op dat de besmetting niet langer dan 180 geleden is.
Als dit het geval is zou u nog 2 vaccinaties moeten hebben.
, Datum:
08.02.2022 16:26
Ik heb, naar aanleiding van een oud bericht op dit forum, de app TAC verif , gedownload. En als ik daar nu mijn QR code mee scan krijg ik een groen vinkje en Valid. Ik verwacht dus, als ik straks een booster neem, mijn QR code weer voor een half jaar goed is.
Geplaatst door: ® Carla
, Datum:
09.02.2022 15:56
Ik zou maar niet afwachten. Het gaat erom dat je de booster krijgt binnen zoveel maanden na je eerste vaccinatiecyclus. (meende 7 maanden). Dus bv als je juni vorig jaar gevaccineerd bent en je booster gehaald hebt in december zit je vooralsnog goed (tenzij de booster ook niet meer volstaat). Maar als je je booster na die 7 maanden neemt, wordt het niet meer als booster gezien, maar als eerste vaccinatie. Tenminste, zo lees ik het, waarom zou er anders een houdbaarheidsbeperking gelden. Dus heb je je verleden jaar laten vaccineren ergens in de zomer en je neemt je booster pas vlak voor de volgende zomervakantie, ben je te laat!
, Datum:
09.02.2022 16:43
Ja, ik ga mijn booster in ieder geval wel halen, voordat mijn qr code verloopt.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
10.02.2022 17:26
1 vaccinatie, een herstelbewijs en booster is in principe genoeg voor een geldig corona toegangsbewijs. De booster kun je krijgen 3 maanden na je laatste prik of na je besmetting.
Het is wel belangrijk dat toen je ziek was dit bevestigd is doorveen test bij de GGD. Als dit niet het geval is dan moet je eerst een 2 e vaccinatie halen. Die is vervolgens 9 maanden geldig. Als je nu een afspraak maakt bij de GGD kunnen zij deze informatie zien. Er wordt dan gekeken welke prik je nodig hebt. (Tweede vaccinatie of Booster). Aangezien het om de mei vakantie gaat heb je ook in geval van 2e vaccinatie gewoon een geldig coronatestbewijs.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-coronabewijs-en-coronatoegangsbewijs
, Datum:
12.02.2022 06:59
Bedankt voor de aanvulling. Het probleem is dat ik nooit een herstelbewijs heb gekregen omdat
mijn positieve pcr test langer dan 180 dagen geleden was. Toch krijg ik nu een groen vinkje en het woord 'Valid' als ik mijn internationale qr code scan met de TAC Verif app. Ik wacht het dus nog even af, nu er ook veel landen de qr codes lijken af te schaffen. Alhoewel ik verwacht dat Frankrijk dat niet direct zal gaan doen de komende tijd. Voor een booster heb ik nog 8 weken de tijd, en anders kom ik ook met een negatieve pcr test Frankrijk in.
Geplaatst door: daido
, Datum:
12.02.2022 07:44
Ik zou rustig afwachten. Ik heb ergens gelezen dat Frankrijk eind maart, begin april de vaccinatiepas wil afschaffen, En toevallig zijn er in april presidentverkiezingen.
Als dat niet zo mocht zijn, heb je nog alle tijd.
, Datum:
12.02.2022 16:32
Ik wacht inderdaad nog even af Daido, de vakantie staat voor 24 April gepland, ik heb nog dus nog even. Maar we zijn al aan het aftellen, zo'n zin om weer te gaan!