Camping Provence: Parc Luberon... of Les Lacs du Verdon? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: erjen
, Datum:
07.02.2022 08:42
Dag allen,
Eerder postte ik een vraag op zoek naar een camping in de Provence. Veel dank voor jullie reacties en suggesties!
Inmiddels hebben we onze keuzeset tot twee teruggebracht:
1. Parc Luberon (veel aangeprezen door jullie)
2. Les Lacs du Verdon (ook genoemd).
Les Lacs du Verdon is aardig wat goedkoper (zo'n 200 euro voor 2 wk: 1160 vs 948) en heeft duidelijk leukere glijbanen.
Toch neigen we enigszins naar Parc Luberon, op gevoel. Kunnen jullie ons nog verder overtuigen? Wie kent misschien beide campings en kan ze goed vergelijken?
Groet,
Erjen
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
07.02.2022 10:00
Geplaatst door: Johan
, Datum:
07.02.2022 22:05
Ik ben een van die personen die fan is van Luberon parc. Op die andere camping ben ik niet geweest.
Ik denk dat je ook moet kijken naar de ligging. Bij lacs du Verdon zit je echt bij, zoals de naam het al zegt, de rivier de Verdon. Dat is een heel ander stuk Provence dan bij Luberon. Wij hebben bij het Lac de St Croix gestaan een paar jaar geleden. Het is wat meer bergachtige waardoor de outdoor sporten veel gepromoot worden.
Bij Luberon is wat meer de kleine franse dorpjes en marktjes zoals Roussilon met zn rode rotsen en Gordes etc. Het is maar net waar je van houd.
Overigens lees je op zoover dat de liggen van Lac du Verdon wel minpunt is. Voor alles moet je minimaal een uur in de auto.
Succes met je zoektocht
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
08.02.2022 21:01
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
09.02.2022 17:01
Wat zoek je in een camping?
Wij zijn ook fan van Luberon Parc. Wij huren wel iets. Het is een hele nette camping. Voor ons is het zwembad voldoende. Er zijn altijd ligbedjes en je hebt er een mooi zicht. Er is ‘s avonds altijd iets te doen, maar niet te lang. Ten laatste om 23 u stopt het.
Je kan er ook lekker eten met een mooi zicht.
In de omgeving kan je naar de markt in Lourmarin op vrijdag, wandelen in Foret des Cedres. Wij hebben vandaar uit al een bezoek gebracht aan L’isle sur la sorgue, Saint-Rémy de Provence, les baux de Provence.
De andere camping ken ik niet.
Geplaatst door: ® erjen
, Datum:
09.02.2022 20:53
Dag Heidi,
Bedankt voor je beschrijving en tips. Klinkt goed!
We zoeken een camping met een redelijk uitgebreid zwembad. Op dat punt scoort Luberon Parc nog net voldoende... en hij is ook duurder dan onze andere optie (ruim 100 euro per week meer vergeleken met Les Lacs du Verdon).
Op veel punten scoort Luberon Parc juist weer heel goed: omgeving, leuke plaatsjes, netheid en het ziet sfeervol uit op de foto's.
Ik hoop verder wel dat de plaatsen voldoende ruim en vlak zijn voor onze tent (7.5*4.5m).
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
09.02.2022 20:58
Er staan iedere zomer veel tenten. Wij huren altijd iets, maar ik weet dat je geen plaats kan reserveren. Op de dag van aankomst krijg je een plannetje met alle vrije plaatsen en kan je je plaats kiezen. Dus best niet te laat aankomen. Ook het sanitair was er proper. Voor Corona gingen wij douchen in de gemeenschappelijke gebouwen. Meer plaats in de douche dan in je caravan.
Er was deze zomer geen winkeltje. Je kon er wel brood kopen. De Lidl is niet zo ver en in Mallemort is een grote intermarché.