Hallo. Op diverse manieren zijn we op zoek naar een bestemming. In het verleden zijn we naar annecy geweest. (lac bleu). Het was wel een goede camping maar we zoeken iets meer vertier op de camping terras, muziek of zo. dicht bij een dorp voor evt uit te eten. Onze gedachten gaan nu naar bv Geneve. wie kan ons verder helpen.
Wij zijn in 2018 naar La Pinede in Excenevex geweest. Ligt aan het meer van Geneve. Er is een openbaar zandstrand bij met eettentjes en terrasjes. De camping heeft een mooi gedeeltelijk overdekt zwembad. Er is wel een winkel maar geen eetgelegenheid op de camping. Er is animatie maar in het Frans. Wel een gezellig poolparty en een hele mooie dansvoorstelling gehad. Dorpje stelt verder niet veel voor.
Wij hebben het er erg naar ons zin gehad maar de camping is nu van Huttopia en ik zag veel negatieve beoordelingen op zoover. Ik heb geen idee hoe het nu is.
Camping die is genoemd ken ik niet, maar Franse kant van het Meer van Geneve (eigenlijk heet dat Lac Leman) is een leuk alternatief voor Meer van Annecy. Minder druk. Leuke stadjes als Thonon les Bains, Evian, uitstapje naar Morzine en natuurlijk naar de stad Geneve. Veel te zien en te doen. Leuk in Evian: kabelbaantje omhoog. Morzine: leuk stadje, rodelbaan en andere sportievere activiteiten. Thonon: leuke boulevard, aardig centrum en mooi zwembadcomplex met mooi uitzicht. Ook leuk is dan voorbij het zwembad zijn kleine kiezelstrandjes aan het meer. Je hebt er ook officielere stranden aan het meer, voorbeeld: Plage municipale d'Amphion-Publier. Zeer mooi, maar wel druk plaatsje Yvoire bezoeken is een must. En je zit ook zo in de bergen, wat verder rijden o.a. mooie Lac de Montriond of Cascade du Rouget.