Welk navigatiesysteem adviseren jullie? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Nika
, Datum:
30.01.2022 20:59
Even een andere vraag dan over campings oid, maar uiteraard wel met kamperen te maken heeft.
We zien door de bomen het bos niet meer.
We zoeken een navigatie systeem die gemakkelijk, lees gebruiksvriendelijk te updaten is via WiFi
Gewoon een systeem wat doet wat ie moet doen, je de juiste en snelste weg wijzen met file informatie bv. Dus degelijk en betrouwbaar.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
30.01.2022 21:24
Wij gebruiken een TomTom, met filemeldingen tot ongeveer 3 jaar na aanschaf daarna na een update niet meer. Campings staan erin net als lidl aldi action Carrefour ed. Heel fijne navigatie tot circa 3 jaar na aankoop
Geplaatst door: ® bobvb
, Datum:
30.01.2022 21:38
Een aanrader is TomTom GO Navigation; deze gebruik je op een smartphone. Het is een abonnement systeem waarbij je kies voor een bepaalde periode. Groot voordeel is dat het zeer actuele kaarten zijn, geeft file informatie e.d. Ander voordeel is dat je zelf bepaald welke landen je wilt gaan gebruiken: deze worden op je smartphone geïnstalleerd waardoor je ze ook kunt gebruiken als je bv geen verbinding kunt maken met een (3G/4G) netwerk door bv slechte ontvangst. Het GPS signaal is nagenoeg overal te ontvangen.
Geplaatst door: daido
, Datum:
30.01.2022 22:51
Dat is een lastige vraag. Ik rijd bijna nooit over tolwegen, maar binnendoor. Ik heb een aantal geprobeerd. Geen van allen is perfect. Tomtom gogo en sygic vond ik persoonlijk niet zo best. Ook een aantal vaste navigatiesystemen.
Google maps is redelijk, maar blijft comercieel. Ik heb het idee dat hij bepaalde routes rijdt langs bepaalde supermarkten. De routes kunnen de ene keer totaal anders zijn dan de andere keer.
Als je binnendoor rijdt kan het beste de groene borden lijven volgen
Geplaatst door: Johan
, Datum:
30.01.2022 23:09
Als je met een camper of caravan rijdt, dan kan ik je TomTom Go Camper World aanraden. De gewone TomTom wil je nog wel eens over wegen leiden waar je niet wilt komen.
Je kunt ook Waze gebruiken. Een online app met live trafic.
https://www.waze.com/nl/
Als je Apple Car Play of Android auto hebt kun je Waze of Google Maps daar prima op gebruiken.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
31.01.2022 00:29
Hm, als het om campernavigatie gaat komen de daarvoor bedoelde apparaten, ook van Garmin en Tomtom, slecht uit de tests. Terwijl ik met gewone dingetjes van 100 euro in tien jaar hooguit vijf keer op plekken belandde waar ik niet door kon. Nu ja, ik heb een achteruitrijcamera.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
31.01.2022 09:08
Sinds 2017 hebben wij een TT Go 6100. Daarbij zijn wereldwijde deelkaarten beschikbaar.
We hebben in 2017 deze gebruikt in Amerika en Canada.
Deze kaarten worden een paar keer per jaar gratis vernieuwd. Tenminste, de kaart van europa in ieder geval wel.
Deze TT update niet via wifi maar de nieuwere generatie doet dat wel.
We gebruiken dagelijks het apparaat en ook tijdens de vakantiereizen met caravan.
Tot nu toe heeft deze ons nog nooit in de steek gelaten en ons altijd gebracht waar we zijn moesten.
Ook de verkeersinfo en te verwachten andere problemen staan erop.
Mijn trefwoorden zijn: gemakkelijk, degelijk en duidelijk.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
31.01.2022 10:10
Ik heb sinds een aantal jaren een TomTom Go 5200. Ben daar zeer tevreden mee. Heb hierop levenslang update's, verkeersinfo en snelheidscontroles. Updaten via Wifi. Werkt niet altijd goed, maar er is ook een mogelijkheid om te updaten via der computer, via TomTom MyDrive. In dit programmaatje is het ook mogelijk routes te maken voor fiets, motor, vrachtauto of camper / auto met caravan. Deze routes kan je dan als track naar het systeem zetten. Wij gebruiken dit voor het plannen van onze vakanties met de caravan.
Dus, een veelzijdig apparaat, met altijd up to date kaarten en info.
, Datum:
31.01.2022 12:34
Sinds 2017 hebben wij een TT Go 6100. Daarbij zijn wereldwijde deelkaarten beschikbaar.
We hebben in 2017 deze gebruikt in Amerika en Canada.
Deze kaarten worden een paar keer per jaar gratis vernieuwd. Tenminste, de kaart van europa in ieder geval wel.
Deze TT update niet via wifi maar de nieuwere generatie doet dat wel.
We gebruiken dagelijks het apparaat en ook tijdens de vakantiereizen met caravan.
Tot nu toe heeft deze ons nog nooit in de steek gelaten en ons altijd gebracht waar we zijn moesten.
Ook de verkeersinfo en te verwachten andere problemen staan erop.
Mijn trefwoorden zijn: gemakkelijk, degelijk en duidelijk.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
31.01.2022 15:17
Wij hebben meerdere navigatiesystemen gehad. Soms ook vergelijkend Garmin met Maps bijvoorbeeld.
Google Maps vinden wij ideaal. Altijd up to date. Je ontvangt op tijd filemeldingen en of alternatieve route's. Je kan bij instellingen l aangeven of je bijvoorbeeld tolwegen wilt vermijden.
Wij rijden wel met een Vito Camper. Bij een (super) grote camper zou ik misschien voor een ander systeem kiezen.
Geplaatst door: daido
, Datum:
31.01.2022 17:28
De gratis magic earth heeft vrije goede recencies en is redelijk privacyvriendelijk. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ga hem zeker proberen.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
31.01.2022 18:48
Woh wat een reacties! Allen hartelijk dank. We gaan ons er even in verdiepen.
We dachten eerst iets van garmin aan te schaffen, maar bij vele moet je abonnement afsluiten, voor de update van de kaarten.
En wie weet zijn gewoon de gratis apps nog wel de beste.
Onze ervaring met google maps is juist slecht. Geeft idd steeds wisselende richtingen aan, met files die ineens niet meer lijken te bestaan.
, Datum:
01.02.2022 12:54
Bij de TT Go is het alleen de aanschaf.
Kaarten en updates zijn verder gratis.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
04.02.2022 11:49
Wij gebruiken om op vakantie te gaan Google Map en Here we Go. Van de laatste kun je offline kaarten downloaden. Dan verbruik je onderweg geen data. Al hebben we t laatste jaar gewoon met Google maps gereden. Je verbruikt echt maar heel weinig data met navigeren. Hij geeft op tijd ongelukken, files etc aan.
Ik vind de losse systemen best prijzig en voor de extra opties moet je blijven betalen.
, Datum:
04.02.2022 14:11
Wat tt betreft:levenslang updaten weet ik het niet van maar vrrkeersinfo is niet levenslang. Onze tt gaat langer mee dan hij volgens tt mee moet gaan en de zo door ons gewenste vrrkeersinfo is gestopt.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
04.02.2022 15:49
Ligt er dus aan welke TT je koopt. Op mijn TT Go 5200 levenslang (gratis) verkeersinfo, filemelding en wereldkaarten.
, Datum:
04.02.2022 17:49
Onze tt zou ook levenslang vrrkeersinfo hebben......
, Datum:
04.02.2022 19:26
Dat betekent de “levensduur” van het apparaat. En dat is dus net zolang als dat TT updates etc voor dat apparaat beschikbaar stelt.
Op een gegeven moment is het niet meer rendabel of er is niets meer beschikbaar voor dat apparaat dan stoppen ze ermee.