De afgelopen jaren gaan we op de bonnefooi met de caravan op vakantie. Dit bevalt ons prima.
Nu hebben we al een aantal jaren bij het meer van Annecy gestaan en hier altijd plek gehad, ook nog eens mooie plaatsen vlak bij het meer.
Echter vraag ik me af hoe groot de kans is bij de andere meren in Frankrijk en of het beter is om voor 1 week te reserveren en vervolgens op de bonnefooi verder te gaan.
We zitten te denken aan het lac de pareloup/lac de sarrans/lac de serre poncon of bij het meer van biscarosse, afhankelijk van de weersverwachtingen.
Iemand die hier ervaring mee heeft?
We hoeven geen plek pal aan het water maar een camping met toegang tot het meer is toch wel erg prettig.
Graag hoor ik jullie ervaringen. Het gaat om de eerste weken van augustus.
Het hangt er natuurlijk helemaal van af in welke periode je gaat. Wat betreft het Lac d'Aiguebelette: je vindt daar op elke genoemde camping in juni/begin juli en eind augustus/september zeker nog voldoende plek. In de laatste 2 weken van juli/eerste weken augustus zijn de meeste campings aan het meer 'complet' met uitzondering van Camping Le Mont Grêle en Camping Ferrand. Wat betreft de laatste camping: aan het (gesloten) hek hangt een groot bord met "Camping privé". Laat je daardoor niet afschrikken; als je belt naar de eigenaresse wordt het hek open gedaan.