Le ranc davain ervaringen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Wima
, Datum:
23.01.2022 11:03
Wij willen dit jaar naar camping Le Ranc Davain gaan na 2 jaar in Nederland te zijn gebleven. Dit jaar willen we eigenlijk toch echt gaan. Is iemand hier afgelopen jaar geweest en hoe is dat bevallen in corona-tijd? Ik ben benieuwd naar ervaringen op de camping zelf en in de directe omgeving.
Alvast bedankt.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
23.01.2022 18:27
Wij hebben niet gestaan op camping Le Ranc Davain dus daar kan ik niets over zeggen. Wel hebben wij in 2020 (eerste ‘Corona jaar’) gestaan op camping La Grand Terre in Ruoms. Deze camping ligt in de buurt van Ranc Davaine. Je merkte dat er in 2020 beduidend minder Nederlanders op vakantie gingen dan de jaren ervoor en dat merkte wij vooral onderweg naar de vakantiebestemming en op de overnachtingscamping. Wij gingen eind juli en vertrokken op een zondag en er was werkelijk niemand op de weg, ook op de populaire overnachtingscamping was bij aankomst (rond 17:30/18:00) misschien voor 50% bezet en is uiteindelijk rond 60-70% bezet geraakt.
De camping in de Ardèche was wel bijna geheel bezet met gezinnen met kinderen in elke leeftijdsgroep. De activiteiten gingen grotendeels door dus daar hebben we weinig tot niets van Corona gemerkt. De omgeving was wel rustiger dan normaal, maar dat was ook lekker! Verder hebben wij echt niets van Corona gemerkt.
En hetzelfde geldt ook voor vorig jaar (2021). Er gingen duidelijk al een stuk meer Nederlanders op vakantie. Wij stonden toen niet in de Ardèche.
Ik vind dat je in Corona tijd uitstekend op vakantie kunt naar Frankrijk en ik denk dat de meeste campings er nu goed op ingericht zijn. Vooral zulke campings als Le Ranc Davaine. Dit lijkt mij ook een erg mooie camping!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
23.01.2022 19:46
Geplaatst door: ® Henk10
, Datum:
23.01.2022 20:16
Vorig jaar juli zijn wij op deze camping geweest, zie ook onze reactie bij de meningen.
Bij aankomst (het inchecken) moesten wij onze qr-code laten zien en in het campingwinkeltje moest een mondkapje voor. Voor de rest van de vakantie hebben wij niets meer van corona gemerkt. Alle faciliteiten waren gewoon beschikbaar. De camping zelf is zoals omschreven op de website, een grotere camping met een mooi zwembad en veel faciliteiten. Ideaal voor gezinnen met kinderen, maar wat minder voor rustzoekers. In de omgeving gewoon alles open, supermarkten, restaurants, markten, klimparken, karten etc). Extreme drukte in de omgeving hebben wij niet ervaren.
, Datum:
24.01.2022 10:35
, Datum:
24.01.2022 11:08
Geplaatst door: Wima
, Datum:
25.01.2022 22:11
Bedankt voor jullie reacties. De camping lijkt ons helemaal goed, maar ik was benieuwd hoe het één en ander geregeld is in corona-tijd. Maar ik lees dat je er weinig van merkt of last van hebt. Dat is fijn om te lezen. Nu nog wachten tot augustus 🤞🤞